10-те фундамента на маркетинга в социалните медии

10-те фундамента на маркетинга в социалните медии

Чували ли сте фразата „Провалът в планирането е планиране на провал”?

Това е старо и златно правило в света на маркетинга, което може да се отнесе към модерните кампании в социалните медии. Създаването на подробна медийна стратегия за действие в тях е толкова важно, колкото да имате сигурен и стабилен бизнес план, според американското списание за предприемачество Entrepreneur.

Авторите на изданието посочват, че стратегията за реклама в сайтовете за комуникация се крепи върху отговорите на следните 10 фундаментални въпроса:

1. „Какво трябва да цели да постигне фирмата ми със социалните медии?”. Зависи от вида на бизнеса ви. Можете да ги използвате, за да популяризирате марката си, директно да се свързвате с клиенти, да разрешавате проблеми, да предлагате добавена стойност към офертите си и да промотирате специфични продукти и услуги.

2. „Кой трябва да установи и поддържа регистрациите на фирмата ми в тях?”. Ако компанията ви е малка, делегирайте задачата на член на екипа, който има опит с тази област. В случай, че тя е по-голяма, можете да ангажирате квалифициран служител от маркетинг отдела. При най-големия бизнес с широки маркетинг бюджети се назначава външна агенция с опит в областта.

3. Трябва ли бизнесът да има присъствие във всички популярни социални медии?”. За начало, експертите съветват малкия бизнес да започне със създаването на блог и присъствие само в една социална мрежа поне в първите няколко месеца на установяването на маркетинг присъствие. Коя да бъде тя? Разберете къде има най-много от клиентите ви.

4. „Кои са най-добрите социални медии за малкия бизнес?”. Независимо дали фирмата ви е малка или голяма, не можете без регистрация в Twitter, според сп. Entrepreneur. Изданието посочва, че това е платформа, с която човек лесно се научава да работи. 140-те знака на съобщенията й са сила. Ако компанията ви е основно b2b бизнес, използвайте LinkedIn и оптимизация в търсенето в Google. В Slideshare могат да се достигнат лидери в индустрията. B2C компаниите пък често постъпват умно във Facebook и Pinterest.

5. „Колко често трябва да публикувам съдържание от името на марката ни?”. За марките се препоръчва публикуване от два до пет пъти на ден. Отнася се за всички социални мрежи. Една публикация не е достатъчна.

6. „Какъв тип съдържание трябва да публикувам в отделните медийни платформи?”. За Facebook, Pinterest, Google+ и Instagram се препоръчват запомнящи се снимки на продукти, фирмени събития и може би кадри от работния процес (зад кулисите). Във Facebook се харесват и текстови съобщения без линк към онлайн материали. В него е особено ефективно задаването на въпроси. За Twitter не се препоръчва разпространението на чужди публикации и съдържание. Twitter е подходящ за споделянето на корпоративни новини, съвети за продуктивност и текстове за лидерството в индустрията, събитията, благотворителността, екологията.

7. „Подходящо ли е да използвам социалните медии за потребителско обслужване?”. Да, социалните медии са добър инструмент за връзка с клиентите. Много големи и развити фирми в тях проемат потребителски оплаквания.

8. „Как мога да превърна последователите си в социалните медии в клиенти?”. Няма сигурни трикове, които да проработят в тази насока и да превърнат феновете и последователи в печалби за бизнеса. Въпреки това някои тактики се очертават като по-работещи. Например, рекламите във Facebook могат да бъдат лесен и не много скъп начин да натрупате голяма база от фенове, да повишите ангажираността им със страницата ви и да събирате информация за търговския отдел. От вас зависи доколко ще превърнете тази информация в продажби.

9. „Как мога да измеря успеха на маркетинг усилията си?”. Това е много важно. Всяка социална платформа има собствена система за измерване. Facebook например дава на администраторите на страниците в него достъп до вътрешни данни безплатно. В тях е записано колко от феновете си взаимодействат с публикациите. Можете да използвате данните, за да планирате по-добре бъдещите си публикации и да решавате кои са най-ефективните начини да се свързвате с хората в тези медии. LinkedIn предоставя подобна система за анализ на фирмените страници. Използвайте Google Analytics, за да видите колко ефективни са кампаниите ви с социалните медии и доколко те задвижват трафик към уебсайта ви или към онлайн магазините, където се продават ваши продукти.

10. „Коя е най-голямата грешка, която трябва да избягвам?”. По ирония, отговорът тук е да нямате план за действие. Реагирайте според конкретния казус.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ