10 факта за кампанията с тестери

10 факта за кампанията с тестери

„От всички техники за sales promotion, тестерите имат най-голям потенциал за създаване на допълнителна пазарна стойност.”

Даниел Шулц

Така е и това правило продължава да е по-валидно от всякога в днешно време, казват експертите. Нека се опитаме да изучим в детайли механизмът му на действие в тези 10 факта, които следват:

Факт №1

Независимо от прогнозите на някои експерти за загуба на интерес към този вид BTL -акции, промоциите с тестери се равиват все повече и стават все по-популярни. Делът за този вид акции в рекламните бюджети на компаниите също расте.

Факт №2

Внимание! В хода на промоцията с тестери могат да възникнат следните грешки с крайно негативно влияние върху ефективността на цялата рекламна кампания:

• Неправилен избор на място и време за провеждане на акцията.

• Неумение да се планира обема на предвидените за разпространение тестери.

• Отсъствие на система за контрол върху работата на промоутърите и съответно за проследяване на реакциите на целеват аудитория.

• Несъответствие между външния вид на промоутъра с нагласите на целевата аудитория.

• Проява на неангажираност от страна на промоутъра, "работа на автопилот."

• Прекалена настойчивост от страна на промоутъра.

• Промоутърът се притеснява да общува с хора.

• Промоутърът не познава добре стоката и не е в състояние да отговори на елементарни въпроси.

• Неумение да се открояват и разпознават представителите на целевата аудитория.

• Несанкционирано общуване между промоутер и клиентит

• Кражба на тестери.

Факт №3

Нито една промо акция не може да бъде ефективна, ако се провежда с неправилно подбран артикул, в това число и от гледна точка на физическите му характеристики.

Факт №4

По време на такава акция, лансираният продукт трябва да бъде представен в максимални количества, на обичайната си цена в колкото се може повече точки на продажба. Така се формира в клиента ясна представа за стойността на артикула и след това по-лесно ще се довери на последваща акция с намаления.

Факт №5

Чeсто организаторите на промо акции с тестери забравят да си напишат домашното като подготвят подробен предварителен план и оптимизират както количествата, които ще се раздават, така и местата на провеждане на акцията. В резултат, на някои места рекламните образци свършват прекалено бързо, а на други промоутърите се чудят къде да ги дянат.

Факт №6

Теренът на действие също е от водещо значение! Типичен пример за неуспешен избор на място е в предверието на търговски център, между вратите, където посетителите бързат да влязат или да излязат. Акции не си струва да се провеждат и рано сутрин в почивните дни или пък да приключват късно вечер в работните.

Факт №7

Характеристиките и посланията, произнасяни от промоутърите, трябва да отговарят на свойствата на продукта. Иначе рискувате не само да не привлечете нови потребители, но и да загубите свои лоялни клиенти. Още по-лошо е, ако промоутърите безмълвно раздават листовките с образци.

Факт №8

Една от най-големите грешки при провеждането на промо кампании с тестери са големите очаквания за незабавна реакция и стремителен ръст на продажбите. Този вид акции трябва да се разглеждат като съставна част от кампанията, но не и като неин определящ елемент.

Факт №9

С помощта на инструмент като тестера, клиентът получава възможност да се запознае на място с качествата на продукта и да ги оцени, а компанията получава възможност веднага да си състави оценка за реакциите на различните таргет групи.

Факт №10

Колкото и да са „разглезени” от най-различни промо акции, малцина са тези, които биха отказали да получат безплатно даден продукт, дори и когато е в малки количества. Така или иначе това е тип сделка, при която клиентът нищо не губи и която с нищо не го задължава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари