Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|12 грешки, които убиват бранда
Кое е най-страшното за бранда? Кое може да го унищожи? Много са обстоятелствата и причините на пазара извън контрола на компанията собственик. Конкурентните могат да бъдат много хитри. Но най-застрашаващото бранда винаги е било едно и също: глупавото поведение пред потребителя.
Когато компанията накара клиента да се почувства тъпо, тя не му дава избор освен той да я обвини за това и да се отрече от нея. Но как би могла да го стори?
Ето някои от възможните начини:
- В отделните магазини на компанията едни и същи стоки се продават на клиентите на различни цени. Когато някой попита защо, следва недоумяващо вдигане на рамене.
- Фирмата настоява, че гаранционният период на стоката приключва в точно посочената в гаранционната карта дата, в часа, когато денонощието изтича.
- На новите клиенти се дава огромна отстъпка, като подпишат договор. Дългогодишните клиенти нямат този късмет.
- По-скъпите продукти са по-малко свързани, по-малко влиятелни и по-некачествени от по-евтините.
- Продава се продукт, идея или услуга, които дават повод да за подигравки на купилите ги хора, вместо за възхищение.
- Личните данни на клиентите се предлагат на други рекламодатели без някой да ги е попитал за разрешение.
- Важни подробности в условията за ползване на договорите се изписват с много дребен шрифт, при звездичка под линия.
- При събирането на пари за такси фирмата се държи сякаш има установена дълготрайна връзка с клиента, но при всеки друг случай тя не показва такова отношение.
- Клиентите (студенти, членове на различни потребителски групи и др.) са коментирани зад гърба им.
- Цената се намалява, но не за хора, които току-що са купили от компанията.
- Служители се карат на хора в магазина, защото им задават въпрос, който предишните три клиента на опашката са задали и на който е било отговорено. ("Не чухте ли какво казахме вече три пъти?!")
- Преди да е проведен разговор с клиента, продавачът вече мисли най-лошото за него от гледна точка на интелигентността му, произхода и намеренията.
Помнете, че повечето хора нямат нищо против да платят малко повече, но да получат по-високо качество на услугата или продукта и да си тръгват от магазините с достойнство, увереност и усмивка.
Сет Годин - маркетинг експерт и автор, коментар в личния му блог
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.