15 цитата за творчеството от рекламни легенди

15 цитата за творчеството от рекламни легенди

15 цитата за творчеството от рекламни легенди

Творчеството е сърцевината на рекламния бизнес. То го прави страст. Появява се след като маркетингът се придвижва от проста промоция на продуктови характеристики към по-артистичен подход през 60-те години на 20 век на Мадисън авеню в Ню Йорк. Тогава рекламните босове започват да търсят най-добрите и идейни начини не само да привличат вниманието на хората, но и въображението им.

Знаем кое е творческо, като го видим, но реалният процес на създаването на нещо свежо и вълнуващо е доста по-сложен за разбиране. Той е описан добре от маркетинг легендите по света от XX и XXI век като Мери Уелс Лорънс и Дан Уийдън.

Business Insider подбира 15 цитата за него от известни имена в рекламната индустрия, бизнес личности и автори. 

Ето ги.

• „Творчеството е като да миеш прасе. Мръсна работа. Няма правила. Без ясно начало, среда или край. Вид трън в задника. И като станеш готов, не си сигурен прасето чисто ли е, или даже дали си мил изобщо прасе, преди всичко.”

Люк Съливан, автор на “Hey, Whipple, Squeeze This”.

• „Нищо не идва от нищо. Трябва продължително да храните вътрешния си звяр, който блести и вдъхновява.”

Джордж Лойс, съосновател на Lois, Holland, Callaway

• „Творчеството е само свързване на неща. Когато попиташ креативни хора как са направили нещо, те се чувстват малко виновни, защото не са го направили наистина, само са видели нещо. Изглеждало им е очевидно след известно време (на съзерцаване).”

Стив Джобс, Apple

• „Една идея може да се превърне в прах или магия, в зависимост от таланта, който й противостои.”

Бил Бърнбах, съосновател на Doyle Dane Bernbach (DDB)

• „Твърде много хора, включително в рекламната индустрия, вярват, че бъдещето е нещо, което се случва и просто те повлича в надигането си.”

Синди Галъп, бивш председател на Bartle Bogle Hegarty (BBH)

• „Творческите идеи процъфтяват най-добре в агенция, която поддържа дух на забавление. Никой не е в бизнеса, за да се забавлява, но това не означава, че не може да има забава в бизнеса.”

Лео Бърнет, The Leo Burnett Company

• „Повечето идеи са доста страшни и ако една идея не е такава, тя не е идея.”

Лий Клоу, председател на TBWA/Media Arts Lab

• „Ако имаш нещо истински стойностно да дадеш на света, то ще дойде чрез изразяване на собствената ти личност, която възпламенява божественост, отделяща те от другите и правеща те различен от всяко друго живо същество.”

Брус Феърчайлд Бартън, съосновател в Barton, Durstine & Osborn.

• „Само защото можете да направите нещо, не означава, че има нужда да го правите – въздържанието е нещо, на което се възхищавам. Накрая то винаги е битка между доброто и боклука.”

Дейвид Дрога, Droga5

• „Не може само да бъдеш себе си. Трябва да се удвоиш. Трябва да четеш книги по теми, за които не знаеш нищо. Трябва да пътуваш до места, за които никога не си си мислил да пътуваш. Трябва да срещнеш всеки вид човек и безкрайно да разширяваш кръгозора си.”

Мери Уелс Лорънс, съосновател и бивш президент на Wells Rich Greene.

• „Креативността и иновациите са за откриването на неочаквани решения на очевидни проблеми. Трябва да използваме креативността, за да имаме по-добър бизнес и решения, вместо постоянно да опитваме да прекъсваме хората в заниманията им.”

Рей Инамото, криейтив директор на AKQA

• „Рекламата не е толкова оригинална. За мен тя е „Как мога да съчетая нещата, да ги комбинирам и смеся в нещо, което е уникално?”. И понякога, когато наистина имам нужда да мисля, лично аз се нуждая от цигара.”

Елвис Чау, криейтив директор и парньор в Anomaly, Шанхай.

• „Когато приемеш, че може да се провалиш, можеш да постигнеш всичко. Страхът може толкова да те изнемощи. Всеки ден се изправям пред сложни решения, но освобождаването от страха ми помага да правя правилните избори.”

Линда Каплън Тейлър, председател на Publicis Kaplan Thaler

• „Най-добрите идеи се раждат като шеги. Направете мисленето си колкото може по-забавно.”

Дейвид Огилви, създател на Ogilvy & Mather

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ