3 нови правила на модерното брандиране

3 нови правила на модерното брандиране

Всеки експерт може да опише брандирането като комуникационна система, която изразява идеята за продукт или линия от продукти. Наистина, това са много движещи се части - лога, имена, текстове и изображения - които работят в синхрон, за да създават смисъл.

Рион Хармън е съосновател на базираното в Лос Анджелис творческо студио Day Job през 2018 г. Оттогава то е разработило бранд кампании за близо 100 компании и е наречено една от 10-те агенции за наблюдение през 2023 г. Известно е със странни нови марки като напр. Ffups (овкусени царевични бутерки) и Glonuts (здравословни пакетирани мини понички). Агенцията е създала идентичности на марката, които са едновременно модерни и прилепчиви, като една за адаптогенната напитка Recess, която The New York Times описа като "най-хилядолетния продукт, измислян някога".

Хармън обяснява метода на Day Job за разработване на три кампании за марка – и какво може да ви научи всяка от тях за развиването на открояваща се идентичност.

Марката: Spot & Tango 

Рион и неговият екип работиха със Spot & Tango, базирана в Ню Йорк компания за храни за домашни любимци директно към потребителите, когато тя се ребрандира в началото на 2023 г.

"Много от марките, които виждаме в пространството, както първокласни, така и традиционни храни за домашни любимци, най-вече говорят за кучето, или домашния любимец, или родителите, но не и връзката между човек и куче. Значи това беше бялото пространство, което излезе наяве", казва Кимбъл ДеЙо, вицепрезидент маркетинг на марката в Spot & Tango. 

За да подчертае връзката между хората и техните домашни любимци, Day Job избра нюанс на синьото за опаковката на продукта и фирмения уебсайт, който могат да видят както кучетата, така и хората. Шрифтът на логото на марката е удебелен, несерифен с главни букви, разделен с амперсанд с небрежен почерк, за да се подчертае. Фразата "Вашето куче" се използва многократно, за да привлече вниманието към връзката между хората и техните домашни любимци.

В резултат на ребрандирането, Spot & Tango отбелязаха нарастване на ангажираността в социалните медии. Официалното съобщение за ребрандиране, споделящо историята на уникалния син цвят, отбеляза над 10 пъти повече ангажираност от средния пост на компанията в социалните медии.

Кимбъл ДеЙо казва, че историята резонира сред последователите и е "помогнала за затвърждаването на нашата уникална позиция на марката за празнуване на специалната връзка между домашния любимец и родителя на домашния любимец".

Урокът: Не подражавайте на тенденциите 

Когато изграждат марка, основателите може да се изкушат да намерят това, което работи на пазара и да му подражават. Хармън смята, че това би било грешка.

"След като нещо се направи веднъж, то не работи отново по същия начин", казва той и съветва вместо това да разгледаме цяла категория и да разберем какво прави всяка съществуваща марка – и след това да посочим пространството, което не е проучено. Не е необходимо празнината да е голяма; тази за Spot & Tango дойде просто от едно проучване на Day Job на кръстовище.

Хармън казва, че намирането на съобщение, което не е в тенденция, може да влее нова енергия в категория. Направете го добре и клиентите може просто да се насочат в тази посока с течение на времето.

"Можем да имаме марка кафе, която се появи при нас преди година, и това би било много различно от това, което бихме направили за марка кафе сега, защото тази среда винаги се променя", казва Хармън.

Марката: Dirtbag Bar 

Марк Андрю Гравел, основателят на Dirtbag Bar, базирана в Сан Франциско компания, продаваща дъвчащи шоколадови блокчета с фурми, нае Хармън и неговия екип да разработят брандиране преди пускането на продукта през 2023 г.

"Просто исках марката да изглежда така, както бих искал", казва Гравел. Основателят нарича себе си "малко нестандартен", а брандирането на Dirtbag Bar отразява независимостта и любовта на Гравел към природата.

Това, което Dirtbag Bar измисли, беше ретро, ярко и смело. Пепто-розова матова опаковка обгръща всяко снек-барче за $4 и всяко е етикетирано с удебелен черен балонен шрифт в стила на 70-те години. На гърба на картонена опаковка, близо до необходимия етикет за хранителна стойност, пише: "Готино е да помолите за помощ".

Гравел се надява, че опаковката предава собствените му ценности и мисия да вдъхнови хората да дадат приоритет на психичното си здраве. "Не се опитвам да прокарвам куп измислени маркетингови и лозунги. Това е просто нещо като странни nonsequiturs, произволни мисли", казва той.

Урокът: Бъдете верни на себе си 

Автентичността е ключова за продажбата на историята на даден продукт. "Трябва да разберете как да съобщите нещо истинско за себе си и продукта си", казва Хармън.

Като бонус Гравел казва, че брандирането на Dirtbag Bar е помогнало за добавяне на структура към бизнеса, като му е позволило да комуникира по-добре информация за своя продукт. Като основател с творчески опит, Гравел казва, че брандирането му е осигурило продуктивни ограничения.

"Ако нямате ограничения, тогава сте просто навсякъде и няма структура или организация в нищо", казва Гравел. Ако брандирането е направено добре, това може да даде на основателите яснота относно неговата визия като продукт и компания. 

Марката: Radford Beauty 

През 2023 г. Day Job се обърна към ребрандиране на базираната в Торонто Radford Beauty с конкретна стратегия. Агенцията и компанията искаха да наблегнат на продукта и неговите съставки, вместо да привлекат нови потребители с ярки, лъскави опаковки. Как може да подходи към ребрандиране, което почти минимизира собствената му марка?

"Просто няма много антибрандове в красотата. Никой не иска да изглежда несъвършен. Точно обратното е това, което прави Radford забележителен", казва Хармън. 

На повърхностно ниво ребрандирането на Radford Beauty изглежда като още една промяна към минимализма.

Върху опаковката името Radford е отпечатано с детски ръчно изписан шрифт с малки букви, което сигнализира за безпорядък и несъвършенство. Разговорният текст се бори с плашещата природа на индустрията за красота. Привеждайки се в съответствие с философията на марката, че "грижата за кожата не е толкова сложна, колкото индустрията я представя", ребрандирането на Radford елиминира луксозните опаковки. 

Плюс това, ръчно надрасканите шрифтове сами по себе си са намек към това, което ребрандирането се опитва да постигне - което е особено забележимо на уебсайта на Radford, който гласи "внимание се обръща само на продукта".

Ашвин Кришнасвами, съоснователят на Forge, базирана в Ню Йорк агенция за брандиране и дигитален дизайн, създаде видео в TikTok, обсъждащо ребрандирането, отбелязвайки че изглежда "вкоренено в интересна стратегия". В епоха, в която има "преминаване към минимализъм без стратегия" – ход, който дизайнерите наричат блендиране, новата идентичност на Radford Beauty превръща минимализма в основен смисъл.

Урокът: Поставете стратегията пред естетиката 

Първата стъпка в процеса на брандиране на клиента на Day Job е изграждането на стратегия. В първоначалните разговори Хармън и екипът му задават въпросите "Какво е нещото, с което имаме работа?" и "На какъв пазар отива?" за да подпомогне позиционирането на продукта.

Оттам нататък една компания може да направи естетически избор - независимо дали е минималистичен или максималистичен, или нещо по средата - но тя ще има предвид тази стратегия.

Източник: Лорън Хътнер за Inc.com 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Вашият AI асистент вече е търговски представител
Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
На днешната дата, 27 юни. Рождениците днес
Дени Вилньов ще режисира новия филм за суперагента 007 Джеимс Бонд