Четири стратегии за маркетингова автоматизация

Четири стратегии за маркетингова автоматизация

Четири стратегии за маркетингова автоматизация

На фона на икономическа несигурност и технологичен срив, индустрията на дигиталния маркетинг изпитва криза на идентичността. Тактиките, на които търговците разчитат от години – десетилетия, в някои случаи – показват признаци на остаряване. И все пак това създава нови възможности за амбициозни, далновидни марки да правят нещата по различен начин (и по-добре) от преди.

Те разполагат с нарастващ арсенал от стратегии и инструменти за маркетингова автоматизация, с които да работят. Дори докато дебатът се вихри относно това дали големи езикови модели като ChatGPT ще създадат или унищожат работни места, няма съмнение, че изкуственият интелект, машинното обучение и задълбоченото обучение влияят върху всеки вертикал на дигитален маркетинг – от имейл маркетинг до PPC кампании и други.

Нека да разгледаме четири стратегии за автоматизация на маркетинга, на които да се спрем. 

1. Автоматизация на PPC маркетинга

Маркетолозите, използващи плащане на клик се чувстват комфортно с PPC автоматизацията от години. Но ново поколение вълнуващи инструменти помага на PPC маркетолозите да отключат нови възможности, да провеждат по-адаптирани кампании и в крайна сметка да правят повече с по-малко. 

Например, инструментът Campaign Automator на Optmyzr свързва PPC кампании с инвентари в реално време, което позволява на марките да показват по-подходящи реклами и да гарантират по-добро потребителско изживяване при всяка реализация. Инструменти като този могат автоматично да актуализират рекламните разположения и да копират, когато запасите се променят, намалявайки риска от предлагане на продукт, който потенциалният клиент не може да купи.

Когато маркетолозите намерят начини да намалят напразните разходи за реклама чрез PPC методи за автоматизация, това също помага за повишаване на възвръщаемостта на маркетинговите инвестиции.

2. Автоматизация на имейл кампанията 

Имейл маркетингът е друга ниша, в която автоматизацията отдавна играе решаваща роля и където темпото на автоматизация драстично се е подобрило през последните години. Вече е възможно да се автоматизира практически всеки аспект от имейл маркетинговата фуния. Някои примери включват:

  • Регистрации и разрешения: Използвайте автоматизирани изскачащи прозорци на уебсайтове и проследяващи курсори, за да улавяте потребителите, преди да излязат от вашия сайт.
  • Имейли за автоматичен отговор: Изпращайте имейли за напомняне до потребители, които са се регистрирали.
  • Подхранване на потенциални клиенти: Внедрете автоматизирани последващи имейли въз основа на действията на потребителите във фунията на продажбите или на планирани интервали, за да предотвратите изтичането на потенциални клиенти.
  • Автоматизирани прочистващи списъци на неактивни потребители: Премахнете неактивните имейл адреси и потребители, които не са предприели никакви действия в рамките на определен период от време.

Както в други маркетингови дисциплини, най-важното нещо, което марките могат да направят, е просто да започнат. Например, производителят на хартиени торби QIS Packaging постигна 13% коефициент на реализация на продажбите и повиши възвръщаемостта на инвестициите в имейл с 830% след стартирането и автоматизирането на целеви имейл кампании. Компанията следваше игрова книга и тя проработи.

3. Създаване на персонализирано съдържание 

Създаването на персонализирано съдържание е една от най-обещаващите възможности за маркетингова автоматизация през 2023 г. и след това. Все по-мощните, точни и креативни големи езикови модели (LLM) като ChatGPT на OpenAI вече намаляват вложения труд, необходим за създаване на убедителен маркетингов текст. Вероятно в близко бъдеще те ще се съревновават с човешки копирайтъри за по-дълги приложения.

ChatGPT и други LLM могат да направят много повече от писане на маркетингови текстове. Маркетолозите могат да ги използват, за да разработят нови или подобрени стратегии за съдържание, да разработят личности на купувачи и да очертаят по-дълги идеи за лидерство, използвани в маркетинга на съдържанието.

4. Автоматизирано сегментиране на клиентите 

ChatGPT сам по себе си не може да сегментира целевите аудитории със спецификата, която повечето търговци изискват. Но инструменти като Segment (сега част от портфолиото на Twilio) със сигурност могат. Сегментът събира, сегментира и почиства клиентски данни от цялата екосистема на марката, включително мобилни и уеб приложения.

Инструментите за сегментиране са много по-ефективни (и често по-точни) от процесите, управлявани от човека, или ad hoc автоматизациите, съчетани с инструменти, които не са създадени за целта. Те също така са полезни в индустрии, където много транзакции все още се извършват офлайн, като облекло и хранителни услуги.

И още. Маркетинговата автоматизация е с нас много преди интелигентните чатботове и големите езикови модели да започнат да разтърсват по-креативните части на индустрията. Но ако намалим и погледнем голямата картина, става ясно, че маркетинговата автоматизация има много място за подобрение. Все още е рано и със сигурност ще видим нови и подобрени стратегии, които да допълват по-утвърдените.

За да успеят в тази несигурна, непрекъснато променяща се среда, търговците и марките трябва да са в крак с променящите се технологии и да бъдат смели в приемането на обещаващи стратегии. 

Източник: Джоел Ком, автор на 12 книги, професионален лектор, футурист и инфлуенсър, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ