Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Децата обичат да бъдат съавтори
Децата са трудна демография, пред която да се рекламира. Маркетингът, насочен към тях, има етичен спект. Публичното мнение най-често е негативно към опитите медии и рекламодатели да въздействат върху децата. Особено, чрез рекламни съобщения.
Вестник "Гардиън", например, публикува статия, в която Сюзън Лин, директор на "Кампания за свободно от реклама детство" във Великобритания посочва, че рекламирането вреди на децата. Маркетингът таргетира емоции, не интелект, казва Лин. Той "тренира" децата да избират продукти не заради реалната им стойност, а защото някоя знаменитост се е свързала с това, което е в пакета.
Мнозина поддържат същата гледна точка.
В същото време децата са много важна демография и те са единствените потребители на продуктите на някои компании. Какво е решението тогава? То не е да се спре да се маркетира, а по-скоро да се открият начини това да се прави етично, изтъква в коментар в сайта на списание Entrepreneur Майк Темпълман.
Като се замислим за маркетинга пред деца, на първо място обикновено се сещаме за индустриите на бързото хранене и развлечението. Но не само в тези маркетингови сегменти бизнесът се опитва да подобри усилията си. Най-добрите маркетингови практики са основни за всички. Част от тях са следните:
1. Комуникирай с родителите. Винаги се грижи да бъде лесно за тях да виждат мерките за безопасност от употребата на стоките ти от деца. Прозрачността в този случай е ключова. В крайна сметка родителите са тези, които вземат решението за покупката.
2. Окуражавай децата да говорят за бранда, да споделят хубави истории докато го споменават. Нека те подкрепят марката, нека й се радват. Децата всъщност, освен всичко останало, са и суперлоялни потребители. Дайте им възможност сами да създават съдържание, което да използвате след това в маркетинга си (user-generated content). Създавайте забавни за тях блогове, конкурси за рисунки, есета. Децата винаги искат да изразяват себе си. Можете да синхронизирате усилията си с това.
3. Излъчвай само оригинално съдържание. Децата обичат да бъдат съавтори. Използвайте YouTube. Предлагайте съдържание, което се изтегля на личните устройства. Открийте начини да вложите в съдържанието си наука, технологии, инженерство, математика. Ако имате създадена платформа с маркетингова цел, нека тя да образова и да забавлява. Предлагайте брандирани е-книги, видеоклипове с игрови елементи, които също имат образователни функции.
Днешните деца са умни. Императив е за марките да избират интелигентни начини да се представят пред тях и да помагат на най-малките клиенти да разпознават и правилно да оценяват рекламните съобщения, които срещат в медиите.
Освен това компаниите трябва да показват поведение, което демонстрира ангажираност да намаляват негативното медийно въздействие върху децата и подрастващите. Като бизнесът използва етични стратегии, ще расте следващо поколение от по-силни, по-умни и по-подготвени от нас деца. За по-добро бъдеще!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.