4-те личности, от които се нуждаете във вашия маркетингов екип

4-те личности, от които се нуждаете във вашия маркетингов екип

4-те личности, от които се нуждаете във вашия маркетингов екип

Ако работите с правилните хора, не е необходимо да имате всички правилни отговори. Увеличих маркетингов екип от двама до повече от 80 служители за няколко години. Ние продължаваме да растем редовно, за да подкрепим експлозивния растеж на Authority Brands от една франчайз марка за домашни услуги до 16 марки само за шест години. Моята лидерска философия сега е същата като при двама служители: изградете силен екип, овластете ги с мащабируеми процеси и системи и се измъкнете от пътя им. Съвместното лидерство е свързано с оптимален баланс на подкрепа и автономия. Първата стъпка е да изберете правилните хора.

Силният екип не означава само наемане заради умения и опит. Това е основното очакване. Дългосрочният план за наемане трябва да възприема холистичен подход към структурата на екипа. Сега, когато дистанционната работа е норма, резервите от таланти са по-големи от всякога и лидерите имат възможността да приспособят своите екипи към съвършенство. Насърчаването на правилните личности в отдела е разликата, която издига маркетинговия екип в пример за цялата организация.

Независимо дали екипът ви се състои от 5 или 50, тук са личностите, от които се нуждаете.

1. Acrobat: Винаги впечатляващ и ключов в криза

„Адаптирай се и преодолей“ е мотото на акробата. На пръв поглед всички те са спокойни и уверени. Но когато знаете какво точно управляват, можете напълно да оцените способността им да правят всичко по изящен начин. Да бъдеш продуктивен под натиск е страхотно, но акробатите го правят да изглежда безпроблемно. Те се адаптират към новите реалности и бързо намират баланса, като дават пример на целия екип.

Акробатът е човекът, когото искате в екипа си по време на криза. Дори сега повечето фирми надценяват готовността си за голям срив. Разбира се, организационната готовност за кризи е нещо повече от наличието на акробат в маркетинговия екип, но тяхната способност да останат спокойни при всякакви обстоятелства е безценен ежедневен актив.

2. Sunbeams: усилвател на блясък и его мениджър

Поддържането на споделена цел в центъра на маркетинговия екип е жизненоважно. Задачата става по-предизвикателна с нарастването на екипа, но Sunbeams помагат изключително много. Техният истински ентусиазъм е заразителен и нежно насочва фокуса на екипа към възможности и решения дори през трудностите. Присъствието на "слънчев лъч" задава тона на срещите и помага да се неутрализира поведението, водено от егото, което може да провали сътрудничеството и напредъка в целия бизнес. Като бонус, тяхната природа помага изключително много за поддържането на чувство за другарство в хибридни екипи.

Емпатичната душа на Sunbeam изважда най-доброто от всички нас. Те повдигат другите, осигурявайки насърчението и подкрепата, които позволяват на хората да процъфтяват. 

3. Codebreaker: Междуведомствен MVP и строител на мостове

Без значение от размера или обхвата на маркетинговия отдел, лидерите трябва постоянно да се борят с информационните силози. Изграждането на взаимоотношения между отделите е добре изразходвано време и "разбивачите на кодове" са отлични в това. Codebreaker имат забележителна способност да виждат отвъд повърхността на бизнеса. Те без усилие разбират сложните връзки, които определят нашите операции и често „говорят“ на множество бизнес езици.

Един от нашите "разбивачи на кодове" процъфтява в пресечната точка на маркетинга и IT. Тя говори и двата езика и лесно прескача между тях. След това тя се обръща и осветява пътя напред за всички останали. Тя винаги ще разбива объркващия жаргон, ще обяснява ясно стъпките и ще учи другите, докато го прави, пише авторът на статията. 

4. Renegade: Внимателен скептик и нарушаващ правилата

Маркетолозите обичат да разширяват границите. Те се наслаждават на критичното мислене и оспорването на статуквото. Затова е полезно да има и поне един ренегат. Този тип хора не са противници или песимисти. Ренегатите са водени от желанието за непрекъснат растеж и не се страхуват да посочат всяка възможност за подобрение. В същото време те имат добрата преценка да знаят кога да настояват и кога да се пуснат по течението.

Тези хора от екипа разбират правилата достатъчно добре, за да ги подкопаят и да дадат възможност на другите да се освободят от предположенията, които може да спъват всички. Самодоволството е извън вратата, когато в екипа ви има "ренегат".

Базираното на силните страни лидерство засилва таланта 

Има толкова много начини да съберете екип мечта, но Acrobat, Sunbeam, Codebreaker и Renegade са необходими. Потърсете хората, които въплъщават тези основни черти и ги подхранвайте във вашия екип. Всеки от тях има уникални силни страни, но в крайна сметка става въпрос за енергията и отношението, което внасят в отдела като цяло.

Постигнах огромен успех в разширяването на маркетингов екип, като дадох възможност на екипите да водят със силните си страни. Когато екипът ми беше малък, но могъщ, имах нужда Sunbeam да бъде същевременно Acrobat. При изграждането на по-голям маркетингов отдел имах честта да издигна тези личности до лидерски роли. Все още се уча от тях всеки ден, добавя авторът на статията.

Източник: Хедър Маклауд, главен директор по растежа на Authority Brands, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ