Креативността е просто начин на работа

Креативността е просто начин на работа

Тези от нас, които използват въображаемо мислене в полза на бизнеса, трябва да са наясно как нашите творчески усилия се съгласуват с бизнес целите, обслужват целевата аудитория и хармонизират с контекста на цялостния ни маркетингов план. Всичко това при зачитане на уникалните качества на индивидите и общностите.

На #Creativityday английският актьор, комик, сценарист и продуцент Джон Клийз сподели своята гледна точка: „Креативността не е талант. Това е начин на работа.“

Прозрението на Клийз е на точно. Работата с фокус върху стратегическата креативност води до маркетинг, който хората ще забележат. Докато креативните решения може да са интересни, стратегически креативните решения отиват една крачка напред, като са привлекателни и подходящи за целевата аудитория.

Креативният маркетинг трябва да се основава на това, което наричам Choice thinking, пише Робин Ланда в статия за Inc. Това е удобен акроним, който означава:

  • C - Контекст
  • H - Хуманизъм
  • O - Наблюдение
  • I - Интерес
  • C - Правя
  • E - Емпатия

Рамката на Choice включва цел, хуманистична гледна точка, наблюдение, интересни и стратегически креативни идеи, добре изработени маркетингови допирни точки и работи, за да вдъхне всички действия с истинска съпричастност. Ето по-отблизо всеки елемент.

Контекст 

Задавайте въпроси относно контекста на вашата марка или компания в живота или бизнеса на вашата целева аудитория. Помислете как вашият продукт или услуга се интегрира в ежедневния живот и рутината на хората или как отговаря на проблемите между бизнеса. Как вашата марка вдъхновява хората да постигнат целите си или да подобрят цялостното си благосъстояние? Когато хората възприемат дадено решение като излизащо отвъд обикновените нужди, предизвикващо положителен отговор, те са по-склонни да станат редовни клиенти, насърчавайки повишена лоялност и стимулирайки продажбите.

Хуманизъм 

Този аспект е ясен: решението състрадателно или полезно е? Допринася ли положително за света или причинява вреда? Когато оценявате маркетинга на дадена марка, помислете за нивото на добросъвестност, етичност, изпълнение на обещанието на марката и хуманизъм (основно значение за обикновените човешки нужди), отразени както в действията, така и в комуникацията.

Наблюдение 

Бдителното наблюдение на вашата аудитория дава възможност да се приведете в съответствие с техните ценности и да се погрижите за техните нужди или стремежи по фокусиран начин. Това може да включва събиране на данни за подобряване на вашето разбиране за целевата аудитория или общност. Да имате представа за вашата аудитория е от първостепенно значение.

Интерес 

Ако едно маркетингово или рекламно решение не е визуално привлекателно, провокиращо мисли или интригуващо, то няма да привлече ничие внимание, което води до пропилян бюджет. Да останете настроени към поп културата ви помага да разберете какво е популярно и подходящо за вашата аудитория. Това знание може да се използва, за да направите вашата марка или организация по-свързани, ангажиращи и творчески съобразени с текущите интереси на вашата целева аудитория.

Правя 

Отивайки отвъд естетиката и визуално завладяващото решение, органичното включване на технология и силна стратегия на марката, добре изпълненият дизайн има за цел да предизвика емоционална реакция. Тази емоционална връзка е от съществено значение за принуждаването на хората към ангажираност или действие. Акцентът е не само върху конкретни инструменти или технология, свързани с определен медиен канал, но се простира до майсторството за ефективна комуникация и установяване на емоционална връзка с вашата аудитория.

Емпатия 

Разгледайте възприемането на дизайнерското мислене - подход, съсредоточен върху разбирането и решаването на проблеми с фокус върху човека. Тази методология поставя силен акцент върху емпатията, като инициира дълбоко разбиране на хората и обхваща техните мотивации, желания и нужди. Този процес не само е ориентиран към човека, но също така се характеризира с отражение, преднамереност и повторение.

В пейзажа на триумфите на малкия бизнес сближаването на креативността и стратегията заема централно място. Рамката Choice гарантира, че вашите маркетингови, брандиращи и рекламни решения надхвърлят изпълнението на заявените цели. Те привличат вниманието, влияят положително на вашата аудитория и развиват вашата клиентска база. Възползвайте се от силата на стратегическата креативност, за да гарантирате, че маркетингът на вашия малък бизнес не само се откроява, но и дълбоко резонира с вашата аудитория. 

Източник: Робин Ланда в статия за Inc.com. Робин Ланда е изтъкнат професор в университета Кийн и световно признат експерт по креативност. Фондация Карнеги я причислява към „Великите учители на нашето време“. Тя е най-продаваният автор на двадесет и пет книги, включително „Кариерата е обещание“, „Стратегическо творчество“ и „Новото изкуство на идеите“.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ