4 маркетингови тенденции в дигиталния свят

4 маркетингови тенденции в дигиталния свят

В близкото бъдеще марките ще разчитат по-малко на медиите, за да произвеждат или доставят маркетинговите си съобщения. Така ще се случи, защото - чрез стратегически партньорства, сливания, придобивания и стартирания - те ще станат част от самата медийна система в дигиталния свят. 

Това предвижда Аманда Крюсър в сайта на сп. Inc. Според авторката, марките ще разполагат с всеки инструмент, от който се нуждаят, за да достигат желаната от тях публика в интернет. Включително чрез мрежи от лидери на мнение, влиятелни онлайн, чрез собствени медийни канали, придобити или създадени и развити от самите тях, чрез партньори, които ще им помагат в платената дистрибуция на реклама и пиар, чрез платформи за точен анализ на дигитални данни за потребителите, високоинтелигентни CRM системи, студиа за създаване на маркетингово съдържание с пълен набор от услуги. 

Авторката изброява четири тенденции, които показват че прогнозата й вече се сбъдва. Препоръката й към марките е да грабнат безпрецедентната възможност, която им се открива, и създавайки собствени брандирани интернет медии, да изградят връзки с читатели и интернет потребители директно, без посредничеството на никой. Могат да го направят чрез забавляващо, свързано с публиката и потенциално интересно за нея съдържание. Ето и тенденциите, които тя изброява: 

1. Маркетингово привличане на лидери на мнение. Само преди няколко месеца "Ню Йорк Таймс" придоби фирмата Hello Society, захранена от влиятелни лица в мрежата. Hearst си партнира с мрежата от лидери на мнение в света на видеоизлъчването Reelio. Time Inc., която издава сп. "Тайм", стартира многогодишно партньорство с творческата мрежа от влиятелни лица StyleHaul. Comcast в Щатите си партнира със създателя на мрежата Niche (дъщерна компания на Twitter). В средата на 2015 г. Disney придоби социалната мрежа Instafluence. 

Всички тези придобивания и партньорства са силна индикация, че маркетингът чрез лидери на мнение е тук и той ще остане. Маркетолозите в САЩ внедряват програми с участието на влиятелни личности в мрежата в първото полугодие на 2015 г. В тези програми лицата са получавали средно по $9.60 за добавена медийна стойност (earned media value или EMV) за всеки  $1.00, който е похарчен. Логично, може да си помислим, че един от водещите въпроси в бъдеще към хората в социални мрежи и платформи ще бъде "Кой ти плаща да казваш това?". Сумата от $9.60 долара е значително по-висока, спрямо заплащането за подобен вид дейност през 2014 г., според Influencer Marketing Benchmarks Report and Guide на RhythmOne. 

2. Епизодично видео съдържание. Марките с далновидно мислене днес са забавляващи в дигиталния свят, ангажиращи, те създават очакване за потребителите - правят го с излъчване на видеоклипове. Техните редовно публикувани видеа отчасти са реклами, отчасти уебсерии и други. Техните документални и сценарийни кадри подчертават жизнения цикъл на марката, като по естествен начин представят и интегрират продукти. 

3. Брандирано съдържание в по-дълга форма. 140 символа наистина ограничава. Затова виждаме нарастващи възможности да споделяме по-дълго съдържание в социалните мрежи. LinkedIn се включи в тази тенденция по-рано, като позволи на членовете си и фирмите да публикуват по-дълги текстове от 2014 г. Facebook тази година представи Canvas. В общи линии това е възможност за вграждане на статии за четене в нея, като Instant Articles. Инструментът предлага съдържанието да бъде четено директно в платформата на Facebook. Освен това и медии отвориха врати за по-дълго брандирано съдържание в тях - марки като Marriott, Samsung и UpWork вече сложиха съдържание в тази платформа. Twitter планира да увеличи размера на съобщенията от 140 на 10,000. #Finally. 

4. Независими редакционни маркетингови платформи. Мнозина харесват хубавите блогове на компании. Все повече марки развиват такива, за да създадат свои собствени платформи за излъчване на новини, в които редакцията и подбора на темите са по техен избор - т.е., те са независими от посредници към публиката или медии. 

Пример: В края на 2014 г. компанията GORE-TEX стартира месечно дигитално списание за приключения - Experience More, с партньоството на технологичен бранд. Друг пример: компанията за матраци и приндлежности за легла Casper представи своя Van Winkle - сайт със съвети и информации за съня и важността на неговото качество. Още: По-рано тази година Equinox ребрандира блога си за фитнес и лайфстайл "Q" и представи собствено онлайн списание на име "Furthermore".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ