Полет в конкурентна среда
В днешния динамичен комуникационен пейзаж на марката, даването на приоритет на посланията, ориентирани към аудиторията, пред ориентираните към марката подходи е от първостепенно значение за изграждането на последващи връзки.
Малките предприятия могат да възприемат практични и рентабилни методи за проучване на потребителите, за да разберат индивидуалните предпочитания, като по този начин разграничат своята марка.
Използването на социалните медии за незабавна обратна връзка и изработването на стратегии за разсейване на погрешните схващания на аудиторията са от съществено значение за подхранването на ангажираността на публиката.
В тази развиваща се пазарна среда фокусът трябва да се измести от марката към аудиторията - поставяйки нейните желания, ценности и стремежи на преден план. За да подобрите присъствието на вашата марка, ето три ключови съображения, върху които да помислите.
1. Вземете предвид индивидуалните предпочитания
Разбирането на индивидуалните предпочитания е от първостепенно значение за марките, които търсят резонанс. Разнообразни форми на изследване на потребителите, включително количествени и качествени методи, са от съществено значение за създаването на въздействаща комуникация. Въпреки че може да не е толкова сложен като професионално улеснена фокус група, подходът „Направи си сам“ все пак може да даде ценна информация за малките предприятия, работещи с ограничен бюджет.
Два рентабилни подхода включват:
1) използване на съществуващи мрежи чрез достигане до вашите настоящи клиенти, контакти или последователи, които може да се интересуват от участие, което спестява разходи за набиране на персонал;
2) вместо да наема професионален модератор, собственикът на бизнеса или член на екипа може да модерира фокус групата. С известна подготовка и насоки това може да се направи ефективно.
Според McKinsey 72% от потребителите очакват брандовете да разберат индивидуалните им предпочитания, като 76% изразяват разочарование, когато това не е достатъчно. Изследването на McKinsey подчертава решаващата роля на близостта на клиентите за стимулиране на растежа на приходите. Близките взаимоотношения с потребителите са пряко свързани с финансовия успех, подчертавайки важността на насърчаването на близостта.
2. Използвайте социалните медии
Когато работите в рамките на бюджетни ограничения, използвайте социални медийни канали като X, TikTok, Reddit и Instagram за прозрения, които служат като проучване.
В социалните канали направете сами анализ на настроенията, измервайки мненията в реално време за вашите публикации или публикациите на вашите конкуренти. Гмурнете се в разговори за конкретни марки и по-широки категории. Идентифицирайте споменавания на проблемни точки, разочарования или израз на любов към марката. Тези платформи предоставят рентабилни средства за достъп до настроения в реално време и събиране на безценни прозрения, които след това могат да информират стратегически решения.
3. Адресирайте и коригирайте погрешните схващания на публиката
Активното определяне и разрушаване на всякакви митове или погрешни схващания не само разчиства мъглата в съзнанието на потребителите, но също така отваря вратата към създаване на чисто нов, конструктивен диалог. Не става въпрос само за разсейване на лъжи. Става въпрос за създаване на прозрачна и автентична връзка, която резонира с публиката на по-дълбоко ниво, насърчавайки доверие и лоялност.
Справянето с погрешните схващания на публиката може да отвори нови пътища. Например кампанията #TurnToCold на Tide се справя с мита, че само горещата вода почиства дрехите. Като разсее това погрешно схващане с хумор и емблематични личности като Ice-T и "Stone Cold" Стив Остин, Tide създаде увлекателен разказ, който предизвиква предубежденията. Според Пол Бихлер, главен творчески директор на Woven, част от Saatchi & Saatchi, Tide не искаше да проповядва, а по-скоро да създаде нещо забавно, което да привлече хората.
Повишаването на рекламата на марка или компания се очертава не само като стратегия, но и като предпоставка за постигане на това, което експертът по реклама Грег Браун (пенсиониран заместник-главен креативен директор на Commonwealth/McCann), и Робин Ланда (професор в Университета Кийн в Юнион, Ню Джърси, САЩ, и автор на настоящата статия) наричат „споделяне“. В нашата нова книга Shareworthy: Advertising That Creates Powerful Connections Through Storytelling (Columbia University Press, 2024) ние твърдим, че в една жестока конкурентна глобална арена значителна разлика за марките се крие в силата на отличителните разкази, които наистина „привличат“ публиката им, добавя авторът на статията.
Истинската сила за издигане на бранд е способността да се свързвате с предпочитанията на аудиторията, да се справяте с погрешните схващания и да създавате връзки, които надхвърлят взаимодействията, свързани само и единствено с транзакции, превръщайки се в споделени истории. Изграждането на значими връзки с днешната проницателна публика не е тактика; това е наложително.
Източник: Робин Ланда за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.