5 маркетинг грешки във Facebook

5 маркетинг грешки във Facebook

Докато Facebook маркетинга се развива сред малкия бизнес, все още много от компаниите се опитват да овладеят основните неща.

Маркетинг специалисти в областта на социалните медии споделят, че много хора срещат затруднения дори с базовите настройки на страницата. Например, все още могат да се видят компании, които използват профил страници вместо бизнес страници. Тук разглеждаме пет често срещани грешки при Facebook маркетинга, които трябва да бъдат избягвани:

1. Облъчване

Всеки маркетинг консултант в сферата на социалните медии ще ви каже, че първото и най-голямо НЕ, свързано с Facebook, е, че в тази медия не трябва директно да “облъчвате” хората със съобщението си. Това, което трябва да направите е да предложите на феновете си адекватно съдържание и да ги обвържете и то продължително.

С Facebook маркетьорите на всякакъв вид бизнес може да се прави ефективен, от уста на уста маркетинг с голям обхват - възможност, която се предлага може би за първи път. Но във Facebook човек трябва да е автентичен. И ако компанията ви не е автентична или ангажираща потребителите, а се държи неискрено, това веднага ще проличи и ще има голямо отрицателно влияние. Целта на маркетинг специалистите е да взаимодействат с хората, а не просто да облъчват. На феновете им трябва причина да се свържат с вас и те правят това като натискат бутона “Харесвам”. Вашата работа е да им дадете причина да останат.

Има и едно погрешно схващане у някои хора – искат веднага да разберат колко пари ще им донесе присъствието във Facebook и се фокусират върху това, вместо да се концентрират върху това да ангажират клиентите и да предоставят смислено и автентично онлайн присъствие. Важно е маркетьорите да осъзнаят, че хората взилат във Facebook, за да осъществят контакт и да се чувстват като част от дадена общност.

2. Не се проучва необходимото време

Друга, често срещана грешка е да подцените времето, което е нужно да се наложи като успешна една Facebook стратегия. Много консултанти в областта на социалните медии споделят, че срещат лошия пример от типа “пускам страницата и забравям за нея.” Някои собственици на малък бизнес робуват на грешната представа, че ангажиментът им приключва в момента, в който разработят своята страница във Faceboo. Те смятат, че феновете ще се появят и множат от само себе си.

Истината е, че ако не проявите трайна ангажираност не само че няма да се разраства групата на вашите фенове, но може да пострада и контакта ви със съществуващите почитатели, особено с такива, които са дошли сами и очакват навременни постовете и отговори на запитванията си. Създаването на Facebook страница е една от многото стъпки за маркетинг стратегията на една компания, но тя трябва да бъде обновявана и контролирана постоянно.

3. Да бъдете скучни или предсказуеми

Когато мислят за маркетинг, някои собственици на малък бизнес забравят, че Facebook е социално място, където хората споделят със своите приятели различни неща, които те намират за забавни, интересни или полезни за своите приятели. Когато планирате съобщенията си мислете какво съдържание точно споделят вашите фенове. Важно е да внимавате да не станете твърде предсказуеми. Обновяванията на статусите сами по себе си са скучни. Но същото се отнася и до снимките, видеата и мултимедиите като цяло. Вашата работа е да ги смесите по адекватен начин. В момента, в който станете скучни или предсказуеми, феновете просто ще ви изтрият. Така че, стремете се към разнообразие и персонализиране. Друг риск, който трябва да имате предвид е ако създавате прекалено много съдържание, като автоматично публикувате неща от вашия блог или от Twitter. Основна препоръка е във Facebook да се използват инструментите, присъщи за тази социална мрежа за постигане на максимални ползи.

4. Да се провалите при разучаването на Facebook механизмите и инструментите

Тъй като Facebook е относително нов канал, някои бизнеси трябва все още да изучават цялата му функционалност. Ако не обърнат достатъчно внимание е възможно да пропуснат шанса да създадат оптимално присъствие на марката в социалната мрежа. Например много компании не използват таба “Инфо” пълноценно и не създават първа страница, на която влизат феновете.

Други, често срещани грешки са свързани с най-базовия елемент на присъствието във Facebook – имиджа на профила. Повечето компании просто качват някаква версия на логото си, без тя да е съобразена с формата на страницата в социалната мрежа, и така например само няколко букви на логото са четими, а цялостната визия не е видима въобще. Друг проблем, който се среща е, че аналитичната система, предлагана от Facebook, често се пренебрегва или подценява. Не се използват възможностите й да се анализират кампании и други активности на страницата, за да се разбере кое какъв ефект има и кое създава най-голяма ангажираност с потребителите.

5. Нарушаване на правилата на Facebook

Важно е да се познават и правилата на общуване в социалната мрежа. Правилата в социалната мрежа се нарушават почти ежедневно коментират специалисти. Кои са най-често срещаните прегрешения? Някои създават общности на личната си страница. Други не спазват кокретни правила при провеждане на състезания. Дори не си помисляйте сами да тагвате хора, които са на дадена снимка без тяхното предварително съгласие. Това е грубо нарушение на правилата, за което можете да бъдете докладван и страницата ви да бъде закрита.

За да избегнете тези и други подобни грешки инвестирайте достатъчно време и се образовайте, разучете в детайли Facebook платформата. Проучете възможностите как да съберете и поддържате аудитория и не забравяйте, че имате ангажимент към тези хора също като в истинския живот. В крайна сметка едно от големите предимства на малкия бизнес е, че неговите представители са по-близо до своите клиенти и могат да създават лични контакти. Но неясно защо, сякаш забравят за това, когато се присъединят към Facebook.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ