5 маркетинг грешки, които възпират бизнес растежа

5 маркетинг грешки, които възпират бизнес растежа

Растежът е целта на всеки бизнес и маркетингът може да го възпира, въпреки че е създаден да бъде негов стимул. Така се случва, когато се правят грешки. Сред най-често срещаните от тях се очертават следните:

• Мениджмънтът поставя приоритет на продажбите над маркетинга. Собствениците на малки фирми понякога се заблуждават, че търговците могат да вършат чудеса за тях и че само те са тяхната сила. Подкрепят ги напълно и насочват целия си бюджет към тях, без да му мислят. Като го правят, блокират маркетинга и способността на бизнеса да се насочи към целева аудитория. Така маркетингът става просто допълнение към отдела за продажби, произвеждащо рекламни листовки за търговците. Той се превръща в загуба на пари, вместо да бъде стимул за печеленето на такива. В случая съветът не е да се постави акцент само върху него и да се отделя от бюджета предимно за маркетинг. Идеята е да се прави баланс. Всеки бизнес има нужда от търговци, които да направят продажбата, и от маркетинг, който да познава поведението на клиента.

• Бизнесът залага на своеволна маркетингова тактика. Собствениците понякога са виновни и в това, че избират маркетинг тактика, имитирайки поведението на конкуренцията. Няма универсална тактика, която да води до повече продажби и растеж за всички. Преди всичко бизнесът трябва да познава собствените си клиенти, проблемите им, нуждите и навиците им на потребление. Само така ще може да измисли работещи стъпки да накара тези хора да вземат решението да купят от него.

• Маркетингът се отрича като средство за покачване на приходите. Една от най-големите грешки на управителите е да разглеждат маркетинга като допълнение за създаване на красиви рекламни материали и Facebook кампании, което измисля идеи, докато търговският отдел реално работи. Маркетингът има потенциал да достави реална стойност на бизнеса, ако му се даде шанс. Маркетолозите дори трябва да бъдат държани отговорни за създаването на нови клиенти.

• Промотира се компанията, вместо да се разказва как тя може да помага на клиентите да решат свой проблем. Маркетингът може да бъде полезен само ако доставя реална стойност на целевата аудитория на бизнеса. Това се случва, като в съобщенията си той информира хората как фирмата ще удовлетвори някаква тяхна нужда.

• Подценява се силата на дигиталните медии. Шефовете често са твърде скептични към новите идеи. Това им пречи да видят големия потенциал на уебсайтвете, блоговете, приложенията, социалните мрежи, интернет новинарските източници, сайтовете за видео споделяне и мобилната реклама. Чрез тях може да се създаде стратегия за рекламиране на фирмата, която да доведе до появата на нови клиенти и осведомяването на стотици хиляди хора за съществуването й.       

Коментар на Варуна Васуани в Yahoo! Small Business Advisor

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Обискират имоти на Румен Гайтански - Вълка
Руската Белгородска област обяви извънредно положение заради продължаващите атаки от украинските сили
Играта на сигурно - най-рискованата лидерска стратегия
Цитат на деня
Малките предприятия с над 8 млн.лв. нетни приходи от продабжи подлежат на задължителен финансов одит
Българска авиокомпания ще изпълнява четири карго полета седмично от Китай до София
На днешната дата, 14 август. Рождениците днес
Язовирите пресъхват, от екоминистерството искат спешни действия за осигуряването на питейна вода
Съдът прибра три суперлимузини от луксозния автопарк на Румен Гайтански-Вълка
Броят на корабите с втечнен газ и насипно зърно през Панамския канал спадна наполовина заради сушата
„Туристите вече не идват“: Криза в крайбрежния туризъм в няколко региона на Италия
Иман Хелиф заведе дело срещу Х, Илон Мъск, Джоан Роулинг и Тръмп
Времето: Отново жълти и оранжеви кодове за много горещо време