Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|5 провала в рекламата
Nike спешно прекрати продажбата и производството на прословутите си тениски с надпис „Boston Massacre” (Бостънско клане- б.р.) след седмицата на терор и полицейска обсада, която преживя американският град.
Компанията поддържа асортимента от тениски с този надпис от няколко години, в чест на победата на Нюйоркските Янки над „Бостън Ред Сокс" - тогава клубът от Ню Йорк побеждава четири пъти поред отбора от Бостън и става световен шампион по бейзбол. Конфузният контекст с фланелките на Nike e един от най-пресните примери на провали в рекламни кампании, посочен от експерти в тази област от цял свят.
Това обаче, не е първият рекламен малшанс за Nike и то само в рамките на два месеца. През февруари тази година компанията бе принудена да прекрати договора си с Оскар Писториус – параолимпийският атлет, който бе обвинен в предумишленото убийство на приятелката си. Nike е спонсор на Писториус от 2007 година, а той пък бе лице на рекламната й кампания под надслов „Аз съм като куршум в цевта.” След шумния арест и процес срещу спортиста, компанията свали рекламата си от официалния му сайт.
Специалисти в бранша още помнят и гафа на Nokia, използвала през 1998 г. слогана „Jedem das Seine” – („Всекиму своето” – б.р.) в реклама на мобилни телефони със сменящи се цветни панели. Впоследствие рекламата беше отзована след като предизвика масово недоволство в редица страни. Проблемът е там, че използваният девиз е натоварен с изключително негативно смислово значение и се свързва с нацизма – това е надписът, който бил поставен на входа на концентрационния лагер в Бухенвалд.
Като надхвърляща границите на добрия тон и подигравка с човешкото страдание бе възприета и реклама на DDB Brazil, която агенцията представи на фестивала в Кан. Темата на рекламата бе трагедията от 11 септември, а фотографията представяше стилизиран образ на Манхатън с Кулите близнаци и множество самолети, устремени към него. Компанията WWF, поръчала рекламната кампания на бразилската агенция, излезе с официално съобщение, че не е дало одобрение на проекта и той е демонстриран публично без нейно съгласие.
А през 2009 г., общественото внимание беше скандализирано от реклама на майонеза Heinz, в която двойка мъже се целуват. Видеото можете да си припомните по-долу
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.