5 съвета за фрийлансърите

5 съвета за фрийлансърите

Всеки трети американец работи на свободна практика  след рецесията в страната. Това сочи актуално изследване на пазара на труда в САЩ, направено от института за човешки ресурси HCI.

Голяма част от наетите с договор са ангажирани с гъвкаво работно време. Броят им нараства с двойно по-бързи темпове в сравнение с наемане на хора на фиксиран работен ден. Реалността в Америка и в Европа е такава, че много от хората в средата на кариерата им, които загубиха работата си в кризата, се връщат в бизнеса като предлагат уменията си на компаниите, включително на бившите си работодатели, в ролята на „свободни агенти”.

Тази практика е полезна, защото с нея кадрите могат да продължат да се занимават с това, в което са най-добри, да подкрепят домакинството си финансово. Така остават в полето, което им е познато, и продължат да се придвижват напред в нестабилната икономика.

За да бъдете успешен фрийлансър трябва да разполагате с някои важни качества и чувство за самоконтрол, смятат авторите в сайта SecondAct. Ето какви съвети дават те на хората, решили да работят у дома:

1. Бъдете бизнес човек. Само защото работите от вкъщи, а не в офис, не означава, че трябва да забравите добрите маниери. Същите стандарти на професионализъм, които са ви необходими на работното място, трябва да прилагате и като самонает професионалист. Създайте си подходящ кът, в който е удобно да работите и да прекарвате дълги часове. Уверете се, че сте в тиха среда, когато говорите по телефона. Клиентите ви не трябва да чуват как телевизора работи, как детето ви плаче или кучето лае, докато обмислят дали да поверят следващия си проект на вас и да ви дадат парите си.

2. Гледайте часовника. Следвайте работното време. Независимите професионалисти много често протакат работата по един проект, докато са в собствената си стая и накрая се оказва, че са работили по-дълго, отколкото ако бяха в офис среда.

3. Станете специалист в определена ниша. Не може да бъдете всичко за всички, които предлагат пари за работа от вкъщи. Фокусирайте се върху конкретно поле. Определете от какво точно се нуждае вашия бъдещ клиент и след това му предложете добавена стойност. И още: Потърсете работа, която в този момент на промяна в кариерата ви е свързана със страст, на която не сте успели да се отдадете и да изкарвате пари с нея. Например, ако сте любител на готварството, но сте счетоводител, опитайте да предложите счетоводните си услуги на ресторант. Свържете се с това, което харесвате.

4. Направете си много добро онлайн портфолио. Потенциалните работодатели ще ви потърсят в мрежата, за да разберат повече за вас и да направят контакт. Затова е важно да имате сайт или онлайн присъствие, което ви показва в професионална светлина. LinkedIn е подходяща мрежа.

5. Бъдете „машина” за създаване на контакти. Не ставайте заложник на домашния си офис. Не вършете цялата социална част от дейността си онлайн. Търсете местни събития за създаване на контакти, специализирани във вашата област или в сферата на това, с което допълнително се занимавате. Винаги носете визитки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ