5-те фактора на пазарната ситуация

 5-те фактора на пазарната ситуация

5-те фактора на пазарната ситуация

Зная, че на повечето от вас, които работите в маркетинга, следващите редове може да се сторят начално познание. Важно е обаче да имате предвид, че понякога дори най-умните и опитните сред нас забравят някои от основните принципи.

Затова, да си припомним, че преди да се разработи каквато и да е маркетингова стратегия, е важно да се проведе някаква форма на анализ. Предварителните изследвания са съществена част от всеки бизнес и маркетинг план. Те трябва да се правят през определен интервал от време и да не се пропускат и забравят, с идеята, че фирмата може да се осланя и на предишна, по-стара информация. Това може да ви спести големи напразни инвестиции на време и средства.

Много от клиентите ми ме питат кои според мен са факторите, които са важни за изготвянето на добър анализ. Тук следват обстоятелствата и елементите, които смятам, че е важно да не се пропускат, когато се анализира пазарната ситуация:

● Позиция на продукта

Какъв е моят настоящ продукт? Може би ще трябва да разделите тази дефиниция на части като основен продукт и второстепенни, поддържащи услуги или продукти, които съставят това, което продавате. Важно е да направите наблюдение на различните части, за да свържете предложението си с нуждите на клиента.

● Конкуренция

Кои фирми се борят с вас на същия пазар? Как се сравняват с вас и по какво? Направете анализ на особеностите, приложенията и настройките. Какви са чуждите конкурентни предимства?

● Дистрибуция

Как ще навлезете на продуктовия пазар? От какви дистрибутори имате нужда и необходими ли са ви други посредници? От кого зависите?

● Фактори, свързани с околната среда

Какви външни и вътрешни екологични фактори съществуват, които трябва да бъдат взети предвид? Сред тях може да бъдат включени икономически и социологически фактори, които оказват влияние върху изпълнението на продажбата.

● Анализ на силните и слабите страни на продукта или услугата, заплахите за него/нея отвън и възможностите.

Става дума за SWAT анализ. Нещата, които трябва да запишете тук се отнасят до настоящите възможности, които съществуват на пазара, основните рискове пред бизнеса ви, силните страни, които го отличават и на които той разичита и слабостите му, които засягат изпълнението.

А вие кои фактори в анализа бихте добавили?

Лаура Лейк коментира темата в Marketing.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ