6 неща, които трябва да проучите, преди да направите финансовите си прогнози

6 неща, които трябва да проучите, преди да направите финансовите си прогнози

6 неща, които трябва да проучите, преди да направите финансовите си прогнози

Добре изработените финансови прогнози са ключов компонент на всеки бизнес план. Те ще ви помогнат да вземете информирани решения за вашия бизнес и ще ви дадат реалистична представа за това от колко пари имате нужда и можете да очаквате да спечелите в бъдеще. Финансовите прогнози също са критични, ако търсите финансиране от кредитори или инвеститори.

Вашите финансови прогнози, които включват прогнозен отчет за доходите, баланс и отчет за паричните потоци, се основават до голяма степен на предположенията, които въвеждате. Например, ако приемете, че средната цена за всяка единица, която продавате, е $100, вашите прогнози ще бъдат значително различни, отколкото ако приемете средна цена от $50. По същия начин, ако приемем, че заплатите ви ще нарастват с 5% годишно срещу 20%, това драматично ще повлияе на прогнозите ви в следващите години.

И така, как да създадете най-реалистичните финансови прогнози? Отговорът е да се направят съответните изследвания. Ето шестте ключови неща, които трябва да проучите, за да създадете най-реалистичните прогнози.

Проучете размера на вашия пазар 

Ясно е, че не можете да прогнозирате, че ще постигнете приходи, които надхвърлят размера на вашия пазар. Ето защо трябва да започнете с определяне на размера на вашия пазар. Повечето индустриални асоциации публикуват изследвания относно размера на тяхната индустрия.

Ако е уместно, трябва да умножите този размер (което обикновено се прави на национална база) по процента хора, които живеят в разумен радиус от витрината ви, за да определите размера на вашия местен пазар.

Проучете какво е ценообразуването във вашата индустрия

Въпреки че със сигурност можете да бъдете доставчикът на първокласни цени във вашата индустрия, все пак трябва да проучите конкурентните цени, за да сте сигурни, че цените ви са разумни. Започнете, като идентифицирате най-добрите играчи на вашия пазар. След това посетете техните местоположения и/или уебсайтове, за да определите как оценяват продуктите и услугите си.

Проучете брутните печалби във вашата индустрия

Брутните маржове се изчисляват като цена минус себестойността на продадените стоки. Те са сумата пари, която ви остава след изваждане на цената на продадените стоки от вашите приходи.

Особено за стартиращ бизнес цената на продадените стоки може да е трудно да се определи точно. Но можете да ги оцените, като проучите цените на суровините или компонентите, от които се нуждаете, за да произведете своя продукт или да предоставите услугите си.

Освен това трябва да разгледате годишните отчети и 10-K (годишен доклад, изискван от Комисията за ценни книжа и борси на САЩ, който дава изчерпателно обобщение на финансовите резултати на компанията, бел. ред.) на всички публични компании във вашето пространство. Те ще показват брутните печалби на тези компании. Брутните маржове, които използвате във вашите финансови прогнози, обикновено не трябва да бъдат значително по-високи от тези.

Проучете заплатите, които трябва да плащате

Важна позиция във вашия отчет за доходите са заплатите, които трябва да платите на служителите си. За да получите точна оценка на тези разходи, трябва да проучите текущите тарифи за позициите, които трябва да попълните.

Можете да намерите сравними ставки на заплати онлайн. Вижте какво плащат други компании за подобни длъжности. Например, ако търсите офис мениджър, потърсете позиции за офис мениджър във вашия район и вижте какви заплати плащат другите компании.

Проучете разходите за изграждане и оборудване на обекта

Особено ако започвате нов бизнес, може да се наложи да вземете предвид разходите за изграждане на обекта и оборудване във вашите финансови прогнози. Това може да бъде значителен разход, така че е важно да получите точни оценки.

Можете да търсите онлайн, за да получите оценки за ново и/или употребявано оборудване, което трябва да закупите. За проектиране и изграждане обаче трябва да говорите с местни дизайнери и изпълнители. Накарайте ги да ви дадат прогнози, за да придобиете солидна представа за точните разходи, които ще понесете.

Проучете потенциалните темпове на растеж

Дори ако прецените точно всеки от елементите по-горе, все още можете да създадете много погрешни финансови прогнози, ако темповете ви на растеж са нереалистични. Например, приемането на среден годишен темп на растеж от 20% срещу 5% ще повлияе драстично на вашите прогнози през следващите години.

И така, как най-точно оценявате темповете на растеж? Като начало трябва да прецените как темповете на растеж влияят върху други области на вашия бизнес. Например, ако имате нужда от 2000 квадратни фута пространство и 10 служители, за да обслужвате 100 клиента на ден, какви са изискванията за обслужване на 500 служители на ден? Трябва ли да отворите второ съоръжение? Трябва ли да наемете пет пъти повече служители? Ако отговорът е "да" и на двата въпроса, това е добре. Но ще трябва да включите това във вашия финансов модел, тъй като стартирането на нови обекти и наемането и обучението на нови служители отнема време, като и двете могат да забавят плановете ви за растеж.

Другият начин да оцените темповете си на растеж е да оцените по-големите компании във вашата индустрия, за да видите какви са темповете им на растеж. Като проведете подходящо проучване, можете да сте сигурни, че вашите финансови прогнози са възможно най-точни. Това ще ви даде информацията, от която се нуждаете, за да вземете разумни решения за вашия бизнес и ще увеличи шансовете ви за успех. Освен това ще ви осигури доверие в очите на инвеститорите и кредиторите.

Източник: Дейв Лавински за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ