6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (2)

6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (2)

Какви новости се задават на хоризонта на маркетинга в социалните медии? Дейвид Армано представя прогнозата си за 2012 г. в Harvard Business Review. С част от тях ви запознахме вчера. Ето какво още предвижда той:

Нация на "геймификация". "Не, не говорим за видео игри. По-скоро за подобни на тези в игрите качества, които ще бъдат вградени в голям брой социални приложения на интернет браузъра ви или в мобилното ви устройство", казва авторът. Всъщност терминът "gamification" се използва в САЩ за употребата на техники на дизайна в игрите, чрез които се решават задачи и се ангажира аудиторията. Тази практика работи, когато трябва да се направи една технология по-ангажираща за хората. Чрез нея се окуражават потребителите да развият определено желано поведение, като им се дава възможност да развията майсторство и автономия.

В "геймификацията" се има предвид психологическото предразположение на човека да се ангажира в игри. Използването на тази техника може да окуражи хората да участват в дейности, които по принцип те считат за скучни и досадни. Например попълването на анкети, участието в социологически проучвания, пазаруването, попълването на формуляри за данъци или четенето на уеб-сайтове. Изследванията на сайтове, приложения и реални процеси в живота, в които е умишлено вграден игрови елемент, показват значителен напредък по отношение на ангажираността на хората, качеството на данните, своевременността и процесите на учене.

"Вероятно е тази тенденция да се развие, като се има предвид каква конкуренцията се е развихрила за времето и вниманието ни", пише Дейвид Армано. Според него вграждането на игрови елемент през следващата година може да се развие главно в областта на потребителските настройки, в човешките ресурси, държавното управление, здравеопазването и дори в бизнес управлението.

Ранните примери на "геймификацията" са основани на награждаването с точки (също както в игрите) на хора, които споделят преживяванията си в приложенията за обозначаване на място в мрежата, като например приложението "Place" на Facebook или пък Foursquare. Тези рекламни цифрови инициативи включват "бюджет на постиженията", "нива на постиженията", "списък с водещите", място, където се обозначава личния прогрес на участника, виртуални валути, система за награждаване, търгуване, подаряване, предизвикателства между участниците в общата игра.

Какви още тенденции в социалните медии и реалния живот ще се случат през следващата година?

Развитие в социалното споделяне. Това е друг процес, за който авторът говори. Идеите, мненията, информационните източници, статусите са всичко това, което прави социалните медии голяма и понякога разрушителна сила. Медийната индустрия бе една от първите, които разбраха това, добавяйки опции за споделяне към произведеното от нея информационно съдържание. Така се създадоха повече прегледи на интернет страниците и по-добър статус в резултатите от търсенето в мрежата. Следващият етап, който се задава в развитието на социалното споделяне, е по-скоро свързан с е-търговията и уеб транзакциите, смята Армано.

Кои са последните две тенденции в онлайн маркетинга и как социалните медии ще се вградят в останалите и в реалния живот според автора, ще ви разкажем в продължението утре!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Бизнес активността в еврозоната завършва 2025 г. на по-слабо от очакваното ниво