6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (2)

6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (2)

Какви новости се задават на хоризонта на маркетинга в социалните медии? Дейвид Армано представя прогнозата си за 2012 г. в Harvard Business Review. С част от тях ви запознахме вчера. Ето какво още предвижда той:

Нация на "геймификация". "Не, не говорим за видео игри. По-скоро за подобни на тези в игрите качества, които ще бъдат вградени в голям брой социални приложения на интернет браузъра ви или в мобилното ви устройство", казва авторът. Всъщност терминът "gamification" се използва в САЩ за употребата на техники на дизайна в игрите, чрез които се решават задачи и се ангажира аудиторията. Тази практика работи, когато трябва да се направи една технология по-ангажираща за хората. Чрез нея се окуражават потребителите да развият определено желано поведение, като им се дава възможност да развията майсторство и автономия.

В "геймификацията" се има предвид психологическото предразположение на човека да се ангажира в игри. Използването на тази техника може да окуражи хората да участват в дейности, които по принцип те считат за скучни и досадни. Например попълването на анкети, участието в социологически проучвания, пазаруването, попълването на формуляри за данъци или четенето на уеб-сайтове. Изследванията на сайтове, приложения и реални процеси в живота, в които е умишлено вграден игрови елемент, показват значителен напредък по отношение на ангажираността на хората, качеството на данните, своевременността и процесите на учене.

"Вероятно е тази тенденция да се развие, като се има предвид каква конкуренцията се е развихрила за времето и вниманието ни", пише Дейвид Армано. Според него вграждането на игрови елемент през следващата година може да се развие главно в областта на потребителските настройки, в човешките ресурси, държавното управление, здравеопазването и дори в бизнес управлението.

Ранните примери на "геймификацията" са основани на награждаването с точки (също както в игрите) на хора, които споделят преживяванията си в приложенията за обозначаване на място в мрежата, като например приложението "Place" на Facebook или пък Foursquare. Тези рекламни цифрови инициативи включват "бюджет на постиженията", "нива на постиженията", "списък с водещите", място, където се обозначава личния прогрес на участника, виртуални валути, система за награждаване, търгуване, подаряване, предизвикателства между участниците в общата игра.

Какви още тенденции в социалните медии и реалния живот ще се случат през следващата година?

Развитие в социалното споделяне. Това е друг процес, за който авторът говори. Идеите, мненията, информационните източници, статусите са всичко това, което прави социалните медии голяма и понякога разрушителна сила. Медийната индустрия бе една от първите, които разбраха това, добавяйки опции за споделяне към произведеното от нея информационно съдържание. Така се създадоха повече прегледи на интернет страниците и по-добър статус в резултатите от търсенето в мрежата. Следващият етап, който се задава в развитието на социалното споделяне, е по-скоро свързан с е-търговията и уеб транзакциите, смята Армано.

Кои са последните две тенденции в онлайн маркетинга и как социалните медии ще се вградят в останалите и в реалния живот според автора, ще ви разкажем в продължението утре!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ