6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (3)

6 тенденции в социалните медии през 2012 г. (3)

Какво ново на хоризонта на маркетинга в социалните медии? Дейвид Армано споделя прогнозите си в Harvard Business Review, които ви представяме в два поредни дни. Ето и последната част:

Социална телевизия. За много от нас гледането на телевизия вече е социален акт - езависимо дали междувременно говорим с човека вкъщи, седнал до нас, или че пишем съобщение, изпращаме мнение в Twitter или сме звъннали на приятел, за да коментираме, докато програмата се излъчва. Телевизията обаче ще стане социално преживяване в по-голям и по-широк смисъл, казва авторът.

Шоуто за музикални таланти в САЩ X Factor например сега позволява да се гласува в Twitter и подчертава други социалните промоции, които окуражават зрителите да влязат в социалните мрежи, докато гледат и преживяват.

Друг начин тв консумацията да стане по-свързана със социалните медии идва например от мрежа, наречена Get Glue. Тя е нещо като приложението за обозначаване на място Forsquare, обаче за медии. Участниците в нея могат да отбележат присъствие в техните любими шоу програми (или други форми на медии) и да събират стикери, за да покажат на света кои са програмите, които обичат. „Оглеждайте се за повече от това през следващата година, имайки предвид, че се покачват рейтингите на интегрираните в социалните мрежи шоу програми”, препоръчва Армано.

Един вид микроикономика. Докато навлизаме в 2012 г., можем да се оглеждаме за по „социиално-мрежови” подход за решаване на бизнес проблемите, чрез вид микроикономика.

Онлайн платформата Kickstarter в Америка дава на всеки с измислен от него проект възможност да поеме инициатива и да получи финансиране от тези, които решат (и покровителите получават нещо в замяна). US сайтът за бъдещи изобретатели Quirky, позволява на най-добрите идеи за продукти да се издигнат до върха и после да бъдат реално произведени и продавани, като авторът им получава дял от печалбата. Освен това онлайн присъствието на Air BnB превръща домовете на хората в хотели и пътуващите в гости, снабдявайки двете страни с възможност да правят и спестяват пари.

Тези примери сочат към ново бъдеще, където икономическата стойност е директно договорена и разменена между хората чрез интернет медии с взаимна размяна на контакти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ