7 маркетингови стратегии за по-добро позициониране на вашия бизнес

7 маркетингови стратегии за по-добро позициониране на вашия бизнес

7 маркетингови стратегии за по-добро позициониране на вашия бизнес

Маркетинговата стратегия е планът, идентифициращ какви маркетингови цели и задачи ще бъдат преследвани за продажба на определен продукт или продуктова линия и как тези цели ще бъдат постигнати в наличното време. Имайте предвид, че трябва да вземете предвид следните три стълба във вашия план за маркетингова стратегия преди изпълнение: демографията на основната аудитория, ценообразуване и маркетингов бюджет, и бизнес цели. 

Следните седем маркетингови стратегии са жизненоважни за свързване с вашата целева аудитория, постигане на вашите маркетингови цели чрез популяризиране на продукти и услуги, повишаване на осведомеността за марката и ангажиране с вашата целева аудитория чрез различни канали.

1. Имейл маркетинг 

Имейл маркетингът е стара концепция, която ще бъде много актуална през тази година. Наличието на списъци с целеви аудитории с диференцирана имейл структура за всяка може да ви предостави страхотен и "евтин" начин да покажете развитието на вашата компания и да продадете продуктите си.

Ето три примера, които можете да приложите във вашия имейл маркетинг. Първият е да увеличите интерактивността на имейла си. Хората са свикнали със социалните медии и ангажираността, която могат да дадат, когато четат или гледат съдържание. Добавете видеоклипове, плъзгачи, игри и въртележки от изображения, които хората могат да плъзгат.

Второто е използването на разказване на истории във вашето имейл копие. Хората търсят да се свържат с ценностите на марката и един от най-добрите начини да направят това е да разкажат историята на вашата марка. Разкажете им своята история на произход, покажете своята личност, културата и екипа на компанията. Използвайте видеоклипове, цитати и мемове, за да изградите връзка с вашите абонати.

Последното е персонализирането. Персонализирането в основния текст на имейла може да подобри процента ви на отваряне с 13% и може да увеличи честотата на кликване с 28%, като същевременно намали степента на отпадане с 18%.

Имейлът все още процъфтява, тъй като вие контролирате как подхождате към вашата аудитория въз основа на вашите маркетингови цели, без да е необходимо да спазвате правила, наложени от платформата, която използвате.

2. Маркетинг в социалните медии 

Маркетингът в социалните медии е тук, за да остане и ние трябва да намерим правилната платформа, за да създаваме съдържание, да се свързваме с нашата аудитория и да показваме нашия опит или продукти. Това ще бъде продиктувано от вашата целева демография и от това къде прекарват най-много време.

Също така е важно да се отбележи, че компаниите Business-to-Business (B2B) и Business-to-Consumer (B2C) ще имат специфични платформи, които могат да се използват за техния бизнес модел. Например LinkedIn за B2B и TikTok за B2C. Не забравяйте, че вашата аудитория може да се премести на друга платформа надолу по линията.

Едно нещо, което можете да интегрирате във вашата маркетингова стратегия за социални медии, е да помислите за начини за включване на генерирано от потребителите съдържание. Това може да бъде под формата на уроци и рецензии на продукти. Според Stackla 88% от потребителите посочват автентичността и свързаността като решаващи фактори за вземане на решения за извършване на покупки в приложението и увеличаване на ангажираността с марката.

Най-важното нещо е да използвате автентичния си глас и да покажете хората във вашата компания и техния опит, ценности и личности.

3. Връзки с обществеността/PR

Друга старомодна концепция, която все още има място във вашия набор от маркетингови инструменти, е PR-ът, който може да ви помогне да повишите осведомеността за нещата, които сте постигнали, или продукт/инициатива, която стартирате. Споменаванията в медиите също ще ви помогнат със SEO на вашия уебсайт/името на марката и с това как се класирате в търсенията, споменаващи вашата компания.

Според Statista PR индустрията се очаква да струва 129 милиарда долара до 2025 г. или увеличение от 68% спрямо 2020 г., на стойност 88 милиарда долара.

4. SEO 

Оптимизацията за търсачки (SEO) има за цел да увеличи възможността за търсене на името на вашата марка и конкретни ключови думи, свързани с вашите предложения, като същевременно ви помага да увеличите трафика и продажбите.

Органичното SEO може да ви помогне да класирате съдържанието си по конкретни ключови думи. Препоръчвам да научите как да правите основите на SEO във вашето съдържание и да се фокусирате първоначално върху ключови думи с дълга опашка, тъй като ще ви бъде по-лесно да се класирате.

Основният стълб във вашата SEO стратегия трябва да бъде създаването на висококачествено съдържание и насочването към нуждите и въпросите на вашите клиенти по увлекателен начин, като същевременно се насочват към ключови фрази. Създавайте съдържание, което ще помогне на клиентите да разберат по-добре вашата компания и продукти.

SEO може да се интегрира с платени реклами, така че вашите статии да могат да се показват над резултатите от търсенето.

5. Инфлуенсър маркетинг 

Сътрудничеството с влиятелни лица може да ви помогне да разширите бизнеса си за кратък период от време, като повишите осведомеността и репутацията на вашата марка. Ключът тук е да проучите и да получите множество цитати от различни влиятелни личности, за да можете да изберете най-добрата сделка.

Не винаги е полезно да избирате най-големите имена в определена ниша, тъй като вашият бизнес може да не е подготвен за този растеж. По-добра стратегия ще бъде намирането на по-малки акаунти с по-ангажирана аудитория, така че и двете страни да могат да растат едновременно и да бъдат по-устойчиви.

Една нарастваща тенденция в инфлуенсър маркетинга е пазаруването на живо, което означава, че потенциалните клиенти могат да купуват продукти чрез видео на живо. Инфлуенсърите могат да представят продукти, да дават мнения и да отговарят на въпроси от своите последователи относно продукта, който представят. Instagram представи Live Shopping през септември 2022 г., което позволява на потребителите да купуват продукти от Instagram Live директно, така че очаквайте това да бъде приоритет на платформата през 2023 г.

6. Виртуални събития 

Показването на вашия експертен опит и стойност чрез онлайн събития може да ви помогне да увеличите осведомеността и обхвата на вашата марка. Списъкът с присъстващите може да бъде използван повторно и сегментиран във вашата имейл комуникация, което ще бъде от полза за вашата компания в дългосрочен план. 

Друга стратегия е да привлечете експерти в индустрията, в която работите, и да създадете събитие, на което да говорят по различни теми, свързани с вашата компания. Видеоклиповете на събитието могат също да се използват повторно в социалните медии в дълги и кратки видеоклипове.

7. Видео маркетинг 

Най-важната стратегия през последните няколко години е видео маркетингът. Тясно свързан с хостването на виртуални събития, видео маркетингът може да ви помогне да представите вашата компания от различни гледни точки.

Хората от вашата компания могат да имат теми, по които работят, и да записват видео презентации, които светът да види. Зад кулисите и фирмените събития могат да покажат човешката страна на вашия екип. Автентичността тук е от ключово значение, тъй като желанието ви да се отворите пред камерата, така че хората да могат да разберат по-добре кой сте и какво представлява вашата компания.

Краткото вертикално видео съдържание ще бъде една от най-големите тенденции във видео маркетинга през 2023 г. Според Zippia 85% от възрастните в САЩ притежават смартфон към 2022 г. и средно американците прекарват 5 часа и 24 минути на мобилните си устройства дневно. Тъй като вертикалното видео съдържание може да заеме повече пространство на устройството и хората използват TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts, трябва да съсредоточите времето и креативността си, за да проучите този тип видео съдържание.

За да обобщим, тествайте и вижте какво работи за вас и вашата компания. Не се фокусирайте и не правете всички стратегии, споменати тук, едновременно — експериментирайте с това, което резонира с вас като личност и вашата бизнес ниша. Адаптирайте и разработете най-добрия маркетингов микс за желания от вас резултат, който ще ви помогне да спечелите през 2023 г.

Източник: Калоян Господинов, изпълнителен директор и основател на Aezir, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ