Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|8 неща, които дължим на рекламите
Някои полезни и вдъхновяващи ритуали и убеждения от живота ни трудно биха съществували без масовите послания на рекламата. Авторката на книгата "Епохата на рекламиста" Надежда Франк изброява кои са те в Adme.ru.
Например:
Миенето на зъбите
Отдавна, всички знаели абсолютната истина, че то помага зъбите да бъдат по-здрави. Това обаче не било достатъчно. Хората рядко си почиствали зъбите и купували паста. Тогава Клод Хопкинс, един от първите копирайтъри в света, разработил реклама за Pepsodent. Той измислил как да бъде убедено населението да мие зъбите си два пъти дневно. "Просто трябва да им обещаем на красота!", прозрял рекламистът. Така се появила реклама с момиче с ослепително бяла усмивка. На купувачите била предложена проста формула: ако искате същите бели зъби, мийте своите два пъти дневно. И формулата проработила. Обещанието за бели зъби се превърнало в мотивация за по-висока хигиена по цял свят.
........................
Пиенето на портокалов сок
В началото на XX век калифорнийски фермери решили да увеличат продажбите си на портокали и се обърнали към рекламиста Алберт Ласкер. "Хората се хранят с цитрусови плодове. Как да ги накараме да ядат повече?", бил въпросът. Тогава Ласкер измислил рекламата, от която публиката научила, че този вид сок е много полезен за здравето, защото в него се съдържат витамини. По-късно били разпространени цветни разпечатки, които предлагали нов ритуал - хората да започват деня си с чаша сок. Днес все още се вярва, че портокаловият сок е най-добрата напитка за закуска. Ласкер по-късно направил същата маркетинг акция и с ананаси.
.....
Тревогата за свежестта на дъха
Фразата "свеж дъх" съществува в речника ни благодарение на реклама. Тя е свързана с медицинския термин "halitosis", който се появява в английския език през 20-те години на 20 век. В тези времена компанията Listerine започнала да рекламира продуктите си. В рекламата си тя убеждавала потребителите, че лошият дъх е сериозен недостатък и пречка за общуването. Вменявала им притеснения. Кампанията й свършила особено добра работа при жените. Специално за тях били създадени рекламни заглавия като "Винаги шаферка, не булката", за което бил виновен, разбира се, лошият дъх. През 90-те години страхът от лошия дъх стана повод за появата на пазара и на дъвки, освежаващи спрейове за уста, ментови бонбони и особени пасти за зъби.
........
Подаряването на картички
Днес те се раздават по всякакви поводи, дори без причина. Това обаче не винаги е било така. В началото на XX век картички били изпращани по пощата и използвани основно за поздрав за рождени дни или по Коледа. Почти никога не се раздавали лично. Един ден Джойс Хол, основателят на Hallmark, решил, че американците са радостни и приветливи хора, които ще подкрепят идеята за раздаване на картички "без причина." Той започнал да продава първата картичка, посветена на приятелството. За да рекламира своите продукти, Хол използвал брилянтен лозунг: "Hallmark. Ако ви е грижа да подарявате само най-доброто". На по-късен етап се оказало, че подаръците вече не изглеждат добре, ако не са придружени с картичка, която подаряващият е избрал внимателно. Постепенно хората свикнали с картичките и те станали хубаво допълнение към всеки празник.
..................................................
Готовите изделия
По време на Първата световна война много производители в САЩ се научили да произвеждат "бързи" храни и готови ястия. След войната те продължили да използват същите производствени технологии. Продукти като нескафето и пудинга обаче се продавали много слабо. Оказало се, че домакинята, която не е същият потребител като войника в окопите, няма за къде да бърза. Жените смятали използването на бърза за приготвяне храна за признак на мързел и неспособност да се готви. Ето защо производителите се престорили, че всичко твърде много зависи от работата на купувача в процеса на употреба. Започнали да отпечатват върху опаковките дълги инструкции със съдържание "добавете мляко/захар/студена вода, украсете по свой вкус”. Рекламите започнали да предлагат сложни рецепти за храни, които правят живота по-лесен. Трикът заработил. Купувачите вече не се срамували да вземат от рафтовете полуготови и готови съставки.
....
Боята за коса
Дълго се смятало, че една почтена жена не би си боядисала косата. През 50-те години в Америка боядисването било простимо само, ако жената е актриса или певица. През 1957 г. обаче се появила реклама на боята за коса Clairol, която преобърнала обществените нрави. В нея били показани семейства с добре облечени жени с ярък цвят на косата. В текст се казвало, че тези героини използват естествените нюанси на Clairol. Моделите били избрани толкова добре, че обществото счело, че една жена може да бъде перфектна майка, дори да е боядисана блондинка и че няма нищо срамно в това. Боядисване започнало да се смята за нормално, а компанията превърнала Clairol се превърнала в пазарен лидер за няколко години.
.....................
Пушенето в движение
През XIX век пушенето било ритуал. Тогава било прието да се пуши пура или лула у дома или навън, в добра компания, за приятен разговор. Хората си позволявали това удоволствие не по-често от веднъж седмично. После измислили цигарите - почти като пури, но по-малки и по-евтини за производство. Тютюневият магнат от American Tobacco Джеймс Дюк започнал първото масово производство на цигари, съпроводено от активна реклама. Дюк насърчил идеята, че цигарите са по-подходящи за ускоряващото се темпо на живот. Времето станало негов съюзник. През 1890 г. американците станали свидетели на събития, които дали условия да се започне тютюнопушене на улицата. През 1920 г. пък се родила марката Camel, с нейната вездесъща реклама, пури и тютюн за дъвчене.
......
Вярата в Дядо Коледа
Дядо Коледа, какъвто го познаваме, е дело на маркетинг школата на Coca-Cola. През 1931 г. тя решила да свърже бранда с нов и миловиден фантастичен герой. Компанията решила да превърне елфа-гном със зелени чорапи в симпатичен, закръглен белобрад старец в червен костюм, който да стане запазена марка на Coca-Cola. Така, Санта Клаус със стъклена бутилка кола в ръка запътувал над земята с летящата си шейна с еленов впряг, спирайки от къща на къща, за да се промъкне през комина и да подари на всяко дете подарък в коледната нощ.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.