8-те марки с най-скъпа реклама в Super Bowl

8-те марки с най-скъпа реклама в Super Bowl

Излъчването на 30-секунден рекламен спот в полувремето на финала на американската футболна лига Super Bowl тази година струва 3,5 млн. долара. Тази сума е 84% по-голяма от най-високата цена, която рекламодателите в Америка са плащали, за да се покажат в същата спортна програма преди 10 г.

Скокът в цената на рекламите в Super Bowl идва успоредно с почти двойно увеличение в телевизионната аудитория на Америка в последното десетилетие, коментира „Уолстрийт джърнъл”. Очаква се над 100 млн. американци да застанат пред малкия екран в края на тази седмица, за да гледат финала между  New York Giants и New England Patriots.

Между 2002 и 2011 г. компаниите гиганти са похарчили общо 2,5 млрд. долара за рекламни кампании, излъчвани преди, по време и след играта. Това е най-скъпото време на рекламиране в US ТВ ефира за цялата година. От „Уолстрийт Джърнъл” пресмятат, че най-големите рекламодатели в него са от секторите на бързата закуска, хранителните стоки, автомобилното производство, газираните напитки и американското кино.

Но има 8 марки, които са похарчили най-много в Super Bowl между 2002 и 2011 г., сочи изследване на авторите. Ето кои са те:

8. E*Trade – 35,9 млн. долара

7. Ford - 36,3 млн. долара

6. Worner Bros – 48,6 млн. долара

5. Coca-Cola – 61 млн. долара

4. Yum! Brands - 67,8 млн. долара

3. General Motors - 135,2 млн. долара.

2. Pepsi - 209,7 млн. долара

1. Anheuser-Busch, която произвежда бирата Budwiser - 246 млн. долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ