9 пиар акции, които стават синоним на "провал"

9 пиар акции, които стават синоним на провал

Някои скрити пиар акции се превръщат в емблематични за бранша, след като са разкрити като финансирани рекламни експерименти. Други се провалят с гръм и трясък, поставяйки клеймото „Провал” върху марката. И в двата случая резултатът дълго се помни. 

Business Insider разказва за девет рекламни събития, организирани с идеята да се постигне бързо висока публичност, които стават пословични с неуспеха си. Историите са забавни и тъжни, учудващи и абсурдни.

Ето ги и тях накратко:

- Изпълнителният директор на американската компания за защита на личните данни и борба с кражбите на идентичността LifeLock огласи публично номера на социалната си осигуровка, изписвайки го на билбордове през 2006 г. Той предизвиква хората „да откраднат самоличността му” и те го направиха. 13 пъти успешно.

- Група актьори, маскирани като въоръжени военни, нахлуха в кино по време на премиерата на филма “Iron Man 3” през май тази година. Акцията им бе счетена за проява на липса на вкус и неадекватна на фона на неотдавнашната смъртоносна стрелба в кино по време на прожекцията на последния филм за Батман в САЩ.

- Южна Австралия изпрати до шефове на медии 55 мъртви златни рибки. Инициативата била одобрена от правителството и се провела под мотото „Бъди голяма риба в малкото езерце и ела да изпробваш водата” през 2011 г. Въпреки че снабдили рибките с храна и условия за 6 месеца напред, всички те пристигнали мъртви при получателите си. В добавка към гафа, южната част на Австралия е известна с това, че качеството на водата в нея е най-лошо от на целия континент.

- Американското министерство на отбраната нареди ниско прелитане на самолет над центъра на Манхатън. През април 2009 г. служителите в Манхатън изпаднаха в шок, наблюдавайки самолет да кръжи ниско над мястото на терористичните атаки от 11 септевмри 2001 г. Президентът Барак Обама е побеснял след случилото се, твърдят източници.

- Магазинът Snapple в Ню Йорк реши да издигне най-дългия в света леден блок - 5,30-метров, 17-тонен леден десерт Snapple – но той зрелищно се разтопи. При това доста бързо.

- Sony създаде фалшив фен сайт на играта си PlayStation. Геймърите бързо разбраха, че блогът, представен като онлайн платформа на почитатели, е регистриран към рекламната агенция Zipatoni, която работи за Sony.

- Радиостанция в САЩ организира през 2007 г. състезание по максимално задържане на изпита вода, без да се посещава тоалетната. 28-годишна жена почина на следващия ден от отравяне с вода.

- Телевизия Cartoon Network сащиса граждани на Бостън със съобщение, че е поставила бомби в града. Направи го, монтирайки метални LED знаци по улиците като реклама на свое предаване. В резултат телефоните на полицията прегряха от паникьосани сигнали. Turner Broadcasting и маркетинг компанията Interference Inc. накрая платиха 2 милиона долара глоба за случилото се. 

- Маркетинг гуру в Тексас през далечната 1896 г. решава да пресъздаде влакова катастрофа, за да си набави публичност. Уилям Краш дори изгражда „временен” град, където катастрофата да се състои. По жп линията Мисури-Канзас-Тексас се предлагат отстъпки за хората, които искат да пътуват за град Краш, Тексас, и да станат свидетели на катастрофата. 50 000 души се съгласяват. В акцията загиват трима души.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер