9 пиар акции, които стават синоним на "провал"

9 пиар акции, които стават синоним на провал

Някои скрити пиар акции се превръщат в емблематични за бранша, след като са разкрити като финансирани рекламни експерименти. Други се провалят с гръм и трясък, поставяйки клеймото „Провал” върху марката. И в двата случая резултатът дълго се помни. 

Business Insider разказва за девет рекламни събития, организирани с идеята да се постигне бързо висока публичност, които стават пословични с неуспеха си. Историите са забавни и тъжни, учудващи и абсурдни.

Ето ги и тях накратко:

- Изпълнителният директор на американската компания за защита на личните данни и борба с кражбите на идентичността LifeLock огласи публично номера на социалната си осигуровка, изписвайки го на билбордове през 2006 г. Той предизвиква хората „да откраднат самоличността му” и те го направиха. 13 пъти успешно.

- Група актьори, маскирани като въоръжени военни, нахлуха в кино по време на премиерата на филма “Iron Man 3” през май тази година. Акцията им бе счетена за проява на липса на вкус и неадекватна на фона на неотдавнашната смъртоносна стрелба в кино по време на прожекцията на последния филм за Батман в САЩ.

- Южна Австралия изпрати до шефове на медии 55 мъртви златни рибки. Инициативата била одобрена от правителството и се провела под мотото „Бъди голяма риба в малкото езерце и ела да изпробваш водата” през 2011 г. Въпреки че снабдили рибките с храна и условия за 6 месеца напред, всички те пристигнали мъртви при получателите си. В добавка към гафа, южната част на Австралия е известна с това, че качеството на водата в нея е най-лошо от на целия континент.

- Американското министерство на отбраната нареди ниско прелитане на самолет над центъра на Манхатън. През април 2009 г. служителите в Манхатън изпаднаха в шок, наблюдавайки самолет да кръжи ниско над мястото на терористичните атаки от 11 септевмри 2001 г. Президентът Барак Обама е побеснял след случилото се, твърдят източници.

- Магазинът Snapple в Ню Йорк реши да издигне най-дългия в света леден блок - 5,30-метров, 17-тонен леден десерт Snapple – но той зрелищно се разтопи. При това доста бързо.

- Sony създаде фалшив фен сайт на играта си PlayStation. Геймърите бързо разбраха, че блогът, представен като онлайн платформа на почитатели, е регистриран към рекламната агенция Zipatoni, която работи за Sony.

- Радиостанция в САЩ организира през 2007 г. състезание по максимално задържане на изпита вода, без да се посещава тоалетната. 28-годишна жена почина на следващия ден от отравяне с вода.

- Телевизия Cartoon Network сащиса граждани на Бостън със съобщение, че е поставила бомби в града. Направи го, монтирайки метални LED знаци по улиците като реклама на свое предаване. В резултат телефоните на полицията прегряха от паникьосани сигнали. Turner Broadcasting и маркетинг компанията Interference Inc. накрая платиха 2 милиона долара глоба за случилото се. 

- Маркетинг гуру в Тексас през далечната 1896 г. решава да пресъздаде влакова катастрофа, за да си набави публичност. Уилям Краш дори изгражда „временен” град, където катастрофата да се състои. По жп линията Мисури-Канзас-Тексас се предлагат отстъпки за хората, които искат да пътуват за град Краш, Тексас, и да станат свидетели на катастрофата. 50 000 души се съгласяват. В акцията загиват трима души.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

ISW: Москва постави като условие мирното споразумение да не позволява прозападно правителство в Киев
ЕС призовава основано на уважение споразумение, след като Тръмп заплаши блока с мита от 50%
Съдия временно блокира забраната на Тръмп за прием на чуждестранни студенти в Харвардския университет
"Преговорите не водят до никъде": Тръмп заплаши ЕС с 50% мита от 1 юни
Неизвестно за известните: Съперничество между двама братя и скандал под бомбите ражда прочута марка за спортни обувки
Времето: Предупреждения от първа и втора степен за интензивни валежи в 20 области
На фокус следващата седмица: Чипове и облигации
На днешната дата, 24 май. Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост