ANOMALY.BG: 5 години работата ни се вижда

ANOMALY.BG: 5 години работата ни се вижда

ANOMALY.BG: 5 години работата ни се вижда

ANOMALY.BG отбеляза своя пети рожден ден с голямо парти в София. Над 200 клиенти, партньори, инфлуенсъри и лидери в различни индустрии споделиха емоцията от 5 години възход в маркетинг бизнеса с целия екип на ANOMALY. За успеха като предизвикателство, което сам си налагаш и как да растеш в кризи говорят Христомир Витанов и Йордан Георгиев, съоснователи на ANOMALY.BG

- Какво е ANOMALY.BG?

- ANOMALY е нов тип маркетингов партньор за българския бизнес. От самото си основаване компанията развива вътрешен капацитет за всеки бранд и всяка маркетингова цел. От създаването на креативната концепция, през стратегията за дистрибуция, заснемане, монтаж, дизайн и в крайна сметка реализация - ANOMALY става едно с бизнеса като вътрешен маркетингов екип и постига целите му. Огромна част от комуникационните иновации в социалните мрежи могат да бъдат проследени до нашия офис. „Работата ни се вижда“ се превърна в най-често ползваната фраза в разговорите с партньорите ни - над 150 бизнеса от всевъзможни сектори. Затова и нашите рождени дни са общ празник, на който се ориентираме как се движим по пътя до тук, оглеждайки се в отношението, което партньори ни показват.

- Какъв е изводът за тези 5 години - как се постига успех в такава конкурентна индустрия?

- Както във всяка друга - с придаване на стойност към пазара. За да бъдеш успешен в маркетинга на първо място трябва да разбираш потребителското и клиентското поведение. В дъното на всяко потребителско решение стои човешкото – искаме да бъдем чути, разбрани и да разпознаем себе си в рекламните посланията. Това е фундаменталното умение за индустрията.

Следващият фактор е доставният механизъм - къде има най-много внимание от целевата аудитория, което може да бъде ангажирано с най-малко ресурс? За всички вече е ясно, че социалните мрежи бяха големият печеливш в притеглянето на очи през тези 5 години, а ние помогнахме на клиентите си да се възползват от това максимално. Разбирането на тези две неща са достатъчни, за да се позиционираш на пазара, ала не и да постигнеш устойчивост. Бизнес моделът на ANOMALY е това, което ни открои от конкуренцията, и ни превърна от шепа кадърни фрийлансъри в сериозна за бранша компания с милионни приходи и 40 души екип, които оперират като отлично смазана машина. Най-важното ни умение е да превръщаме таланта в продукт, който носи стойност за клиентите. И това се случва с огромни и еднакви количества дисциплина и емпатия. Тази формула ни позволи да удвояваме пазарния си дял във всяка от тези 5 години, да привличаме талантливи хора с правилно отношение към работния процес и да ги обучим да бъдат най-добрите млади професионалисти в бранша.

-  Какво предстои в следващите 5?

- Растеж. Очакваме органичният прираст на бизнеса да се ускори, но това няма да стане от само себе си. Още през 2024-та ще усилим значително работата си с инфлуенсъри. Тази общност ни поставя в топ 3 на най-желаните за съвместна работа маркетингови агенции. Вече стартирахме бранда BIG ENERGY, който репликира успешния ни бизнес модел да трансформираме таланта в продукт, като този път трансформираме енергията на инфлуенсърите в резултати за рекламодателите. Амбицията ни е тази работна линия да достигне милионен обем и да бъде отделена в дъщерно дружество.

Навлизаме в e-commerce сектора. Вече работим по позициониране на наши клиенти в пазарите на amazon.com, както и изграждаме привлечен IT капацитет за разработка на собствени е-commerce активи за нашите клиенти чрез съществуващи платформи или custom решения. Създаваме партньорства в media-buying сегмента за класически медии и outdoor реклама. Започнахме да консултираме клиенти за оптимизация на търговските им процеси, след като големия мегафон на маркетинга вече е завел потенциалните им потребители пред вратата. Изобщо - в следващите 5 години ANOMALY ще еволюира от разпознаваема маркетингова агенция в машина за продажби, която може да реши всеки търговски проблем. Най-важният фактор за реализацията на тази цел са хората в нашия екип, които демонстрират непрекъснато желание за развитие и успяват да поемат все по-големи отговорности. Това ни прави оптимисти и сме им благодарни, че вярват в нас, както и ние вярваме в тях!  

- Кои бяха най-запомнящите се моменти за тези 5 години?

- Запомнили сме всяко “първо” нещо. Първият ни служител, който и до днес е с нас - Виктория Янева се превърна от любител на социалните мрежи в маркетинг мениджър от високо ниво с голям екип и сериозно клиентско портфолио. Паралелно с това и във великолепна жена и майка, което е най-важното. Помним първия си “голям” клиент, който пожела да ни заплати авансово 10 000 лв. С тях си купихме първите чисто нови камери. Първия ни офис, който всъщност беше в хола на квартирата на Генчо Керезов - нашият трети съосновател, който през последните 3 години беше заместник-кмет на София и очакваме неговото завръщане в бизнеса скоро. Първите служебни автомобили, които бяха на бартер срещу рекламиране на автомобилен бранд и най-разпознаваемата рент-а-кар услуга в света. Днес вече запомняме големите неща - знакови кампании с милиони гледания, все по-големи бюджети за платено рекламиране, мащабни снимачни продукции за телевизионни реклами и, разбира се, както всеки успешен предприемач - първия изкаран милион.

- А най-трудните? Как преминахте през тях?

- Трудно и лесно са относителни понятия и те са рефлексия на това доколко имаш уменията да се справиш с дадена ситуация. Трудни бяха моментите, за които в целия наш комбиниран мозък нямаше еднозначен отговор какво да правим, а това се случва изключително рядко. Стартът на ковид кризата беше такъв - стресиращи послания, затварящи бизнеси, пълна непредсказуемост, пропадащи договори с нови клиенти, замразяване на текущи плащания - шок. В такъв момент има само три неща, които могат да те спасят - управление на риска, пазарна адаптивност и взаимоотношенията ти с хората, градени с години. Именно в кризи пък се отличават най-добрите и, след резкия спад, бързо намерихме правилния път. Докато рекламния пазар се срина с 50% във въпросната година, ние отново пораснахме със 100%.

 

- Лесно ли се прави бизнес в България?

- Предприемачеството се състои от два елемента - продукт и управление. Едното не може без другото и тук повечето талантливи и кадърни хора се заблуждават, че могат да направят успешен бизнес. С добър продукт или талант можеш да направиш кариера като професионалист или фрийлансър в нашата индустрия, но да бъдеш разпознаваема рекламна агенция на пазара изисква разбиране на финансови и правни аспекти, мениджърски умения, способност да продаваш, включва изграждане на специфични работни процеси, обособяване на екипи, синхрон с външни услуги, непрекъснато изследване на пазара, експерименти, инвестиции, методологии за оценка на резултатите на всеки аспект от организацията… Всичко това е управление. И то понякога е в директна колизия с артистичния аспект, който е ключов за продукта. Умението да правиш бизнес е умението да намираш баланса между тези две големи енергии. А що се отнася до България - средата е добра. Пазарът все по-отчетливо възнаграждава резултатите и търси най-високата стойност за парите, които плаща. В очакване сме на икономически корекции през 2024г. и евентуалното свиване на търсенето в потребителските индустрии. Вече сме свикнали като стане трудно да чуваме “Кажете какво да правим.”, така че сме подготвени и мотивирани да позиционираме клиентите си в още по-конкурентната за тях среда.

Работата ни се вижда тук

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ