Apple губи вдъхновяващата си репутация

Apple губи вдъхновяващата си репутация

Технологичният бранд Apple е по-малко вдъхновяващ, отколкото преди три години. Това показва ново проучване, цитирано от Би Би Си. Изводите припомнят за тревогите сред акционерите в компанията, които станаха свидетели на заличването на около 230 милиарда долара от стойността й през септември 2012 г.

В момента най-големият конкурент на марката – Samsung – е възприеман като не по-малко вдъхновяващ, посочват авторите на изследването от консултантската група Added Value. Те смятат, че компанията е загубила част от стойността си след смъртта на основателя й Стив Джобс през октомври 2011 г.

Анализът сочи, че Apple все още е оценявана най-високо, на оценката за Samsung по света се покачва. Особвно в Източна Азия. Репутацията на американската фирма е паднала след дългоочакваното представяне на iPhone 5, който бе определен от мнозина, включително от нейни фенове, като устройство, което не е достатъчно иновативно и твърде наподобява предшественика му iPhone 4S.

Според изследване на Gartner, Samsung и Apple съставят 52% от глобалния пазар на смартфони. В последното тримесечие на 2012 г. Samsung е продала 64,5 милиона смартфона, а Apple – 43,5 милиона.

През септември 2012 г. цената на Apple по пазарна капитализация удари рекордните 700 милиарда долара. Оттогава обаче тя падна с 230 милиарда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Пенсиите се увеличават с 8,6%, минималната става 630,50 лева
Британският монарх Чарлз III спира от употреба 156-годишният Кралски влак
Мерки срещу свръхтуризма: Гърция въведе „островна“ такса за посетители от круизни кораби
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп