Creative Bulgaria 2022 – ефективните смели решения

Creative Bulgaria 2022 – ефективните смели решения

И през тази година списание „Мениджър” ви среща с добрите творчески идеи и проекти на рекламните, комуникационни и маркетингови агенции на българския пазар. В разпространение вече е второто издание на Creative Bulgaria. Изданието е фокусирано върху осмисленото творческо усилие и споделя разбирането на световно известния рекламист Дейвид Дрога, че няма значение колко пари инвестираш в реклама, какъв опит имаш, кой подред си в твоята категория. Ако си честен, можеш да правиш страхотни неща, смята той. Екипът на „Мениджър“ вярва в точно такива проекти.

Креативността променя играта

Какво я движи и защо е важно да я провокираме постоянно

„Творците, на които се възхищавам, споделят много характеристики: Ожесточено безпокойство, здравословен цинизъм, усещане за перспектива на реалния свят. Способност за опростяване, търпение, баланс на доверие и несигурност. И най-вече човечност.“ - така основателят на легендарната агенция Droga 5, рекламистът Дейвид Дрога, описва креативните хора в индустрията. Затова и в основата на мисията на създадената от него агенция стои въздействието или както той обича да го определя - творчеството с цел.

Редица изследвания направени през последните години, които анализират какво движи творческите процеси и оригиналността констатират, че хората са най-склонни да бъдат креативни, когато са органично водени от любопитството, удовлетворението и предизвикателството на работата.

Кой диктува модата в рекламата?

Дълго време ръководните позиции в големите рекламни агенции са запазена територия за силния пол. Тази констатация важи и за длъжността на творческия директор - онзи човек с идеите, способни да изстреля всеки бизнес във висините на успеха. Макар че днес е постигнато приемливо равновесие между представителите на двата пола, успешните мъже творчески директори са в пъти повече от жените. В броя търсете портрети на три от най-влиятелните дами в индустрията: Сюзън Кредъл, Джуди Джон и Маргарет Джонсън.

ВНИМАНИЕТО е БИЗНЕС

Всяка секунда, в която сме будни, носи приход или пропусната възможност за рекламната и медийната индустрия

Апаратът, който все още някои наричат с навяващата романтика дума „телефон“, избумтява в 6:00 сутринта, сигнализирайки началото на делника. От тази секунда, в продължение на близо 14-15 часа, всеки един от нас става обект (и субект) на рекламната индустрия.

Ако сутрешната ви рутина е като тази на стотици милиони хора, тя започва с поглед към екрана на устройството. На него е много вероятно да видите дигитален „гердан“ от информация: новини, електронна поща, сигнали от социалните мрежи, текстови, гласови и видео съобщения чрез различните комуникационни приложения. И в момента, в който се ангажирате, с което и да било приложение, вие вече допринасяте за скоростта и посоката на растежа на глобалната рекламна индустрия.

Светът без „бисквитки“

Цифровата индустрия все пак ще остане сладко място за ефективни инвестиции

Последните 12 месеца донесоха интересни предизвикателства пред дигиталната индустрия, която е на път да се изправи пред свят без „бисквитки“. Това означава ограничен достъп на дигиталните медии и техните рекламодатели до данни от потребителите, но означава ли това непременно неефективни или неизмерими дигитални кампании в бъдеще?  По данни на глобалната изследователска компания в областта на технологиите Gartner до края на 2024 г. 75% от личните данни на хората в световен мащаб ще бъдат защитени съгласно най-новите разпоредби.

Бъдещето е на екрана пред вас

Programmatic рекламата вече има дял от 57,3% от традиционната дисплей реклама в Европа и с впечатляващ годишен ръст от 33%

Пазарите могат да се променят за една нощ, но това рядко се случва. По - често има множество микропромени, които причиняват други промени, и изведнъж осъзнаваме, че нашата бизнес среда се е трансформирала значително, поради новите технологии и решения, които са станали достъпни. Programmatic рекламата не е нещо, което се е случило просто един ден – има различни събития, които са я превърнали в незаменима част от дигиталната реклама и са стимулирали нейния растеж. И все още има много събития и промени, които я засягат.

Да пораснеш с 38% за година

Рекорден ръст на инвестициите в български издатели отбелязва AdEx 2021

Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2021 г. е 198.9 милиона лева (повече от 100 милиона евро), според традиционното проучване AdEx, провеждано от IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е увеличение с близо 38% в сравнение с предходната година. Този ръст изпреварва средния за Европа, отчетен от IAB Europe - 30,5% годишна база. Също така е най-големият откакто се прави проучването в България. Подобна е и тенденцията за Европа, където ръстът на пазара на дигитална реклама е сравним само с предкризисната 2008* година. (*В България AdEx Report се прави от 2010 г.) Инвестициите в български издатели са 55 милиона лева. Това е повишение от 33,6% на годишна база.

Търсете Creative Bulgaria в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ