IBM тества нова, уникална технология за пазаруване

IBM тества нова, уникална технология за пазаруване

С навлизането на QR кодовете върху продуктите и скенерите на баркодове, големите марки в последните години внедряват иновативни начини за пазаруване. Сред тях се отличават и подходите на IBM. В момента компанията тества уникална, нова технология за пазаруване с добавена реалност, съобщава AdvertisingAge. Подходът действа като се добавя към реалността информация към физическия свят на обектите по рафтовете на магазините, малко в стила на очилата на Google – Google Goggles.

В момента се изпробва прототипно приложение за смартфони в няколко магазина в САЩ, чието име не е оповестено. Апликацията се изтегля на телефона в магазините в самото начало на разходката за пазаруване. Може и да бъде качена предварително. Използва се освен в смартфони и в таблети. Тя позволява хората да опишат това, което търсят да закупят по отношение на съдържанието му и съставките му. Например, могат да посочат, ако желаят да закупят хранителни продукти с цели парченца плодове или без такива (с глутен или лактоза). Освен това с него могат да окажат дали предпочитат да купят продукт, опакован в биоразградима опаковка. И да уточнят какви съставки или продукти искат да съберат за вечеря.

„Посочвате конкретно нещата, от които се интересувате, и след това, използвайки устройството си и видео камерата му, докато сканирате продуктите, приложението ще ги разпознае и ще покаже върху образа им на екрана информацията, която търсите в самия продукт“, обяснява Джон Кенеди, вицепрезидент корпоративен маркетинг в IBM. “В този смисъл то добавя още информация, за да се вземе решение“, казва той.

Приложението е разработено от изследователи на IBM в Хайфа, Израел. Създателите му казват, че то „съчетава богатството на информация в мрежата, така че преживяването на пазаруването става по-информативно и лично, за да помогне на хората да вземат по-добри решения. То поставя въпроса какво може да се случи във връзката между търговеца на дребно и купувача, както и в крайна сметка, с бранда (рекламодателя). От IBM смятат, че приложението с добавена реалност ще се възприеме по-добре от купувачите в сравнение с практиката на употреба на QR кодовете и сканирането, защото почти не изисква никакво усилие. Човек само трябва да е инсталирал приложението и да държи устройството на място в магазина в ръката си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ