Какво казват цифрите за многоканалния маркетинг

Какво казват цифрите за многоканалния маркетинг

Многоканалният маркетинг продължава да бъде ключът към успеха на рекламните кампании. Въпреки това, тъй като вниманието на потребителите продължава да се разслоява, ориентирането кои канали да се използват става все по-сложно. Според скорошен доклад на Ascend2 създаването на ефективна стратегия остава основно предизвикателство за 53% от маркетолозите, изпълняващи многоканален маркетингов план. Все по-широкото използване на изкуствен интелект (ИИ) може или да усложни, или да опрости бъдещето на многоканалния маркетинг.

"Поддържането на последователни послания на марката в различните канали е от решаващо значение за изграждането на монолитна идентичност на марката, което повишава разпознаваемостта и доверието на клиентите", казва Тод Лебо, главен изпълнителен директор на Ascend2, в имейл до Marketing Dive.

Ascend2 проучва многоканален маркетинг в продължение на няколко години. Последният доклад на фирмата се основава на проучване сред 365 маркетингови специалисти в САЩ, проведено през седмицата на 12 май.

Много ефективен казус

Макар че многоканалният маркетинг може да бъде обезсърчителен, повечето маркетолози са съгласни, че той е необходим за постигане на стратегическите приоритети. Само 5% от маркетинговите специалисти казват, че многоканалният маркетинг не им е помогнал да постигнат стратегическите си цели, докато 30% твърдят, че е бил много успешен, което е значителен скок спрямо 17%, които миналата година съобщиха за изключителен успех. Шестдесет и пет процента казват, че е бил донякъде успешен.

Много неща допринасят за успешната многоканална маркетингова кампания. Качеството на данните обаче е основен показател за ефективността на кампанията. Петдесет и два процента от маркетинговите специалисти посочват качеството на данните като съществен аспект на успешната многоканална маркетингова кампания, повече от всяка друга категория. Близо на второ място е точното измерване на ефективността, което 50% от специалистите по маркетинг посочват като основен атрибут. На трето място се нарежда автоматизацията на маркетинга, която е посочена като най-успешен компонент от 37% от специалистите.

"Качеството на данните е най-същественият атрибут на успешната многоканална маркетингова стратегия. Може да не е бляскаво или вълнуващо, но подобряването на качеството на данните е от съществено значение за успеха на вашата многоканална стратегия", каза Лебо.

Многоканалният маркетинг не е лишен от предизвикателства, които надхвърлят необходимостта от създаване на ефективна стратегия. Бюджетът и ресурсите са на второ място след създаването на ефективна стратегия, като 43% от специалистите ги посочват като основно предизвикателство, което е по-малко от 50% през предходната година. Качеството на данните е основен проблем за 40 % от специалистите, в сравнение с 38 % предишната година.

Бъдещи тактики

Социалните медии се превърнаха в централна част от успеха на многоканалния маркетинг, като 55% от специалистите по маркетинг твърдят, че това е една от тактиките, които са оказали най-голямо въздействие върху техните кампании, в сравнение с 46% през миналата година. Цифровата реклама също отбеляза скок, като 41% от специалистите я посочват като оказала голямо влияние, в сравнение с 26%. Въпреки това някои тактики губят влиянието си, като 36% посочват имейл маркетинга като имащ голямо влияние през 2024 г., в сравнение с 45% преди година.

"Позицията на социалните медии като водеща тактика през 2024 г. подчертава критичната им роля в многоканалните маркетингови стратегии. Широкият обхват, способността за ангажиране на аудиторията в реално време и мощните функции за таргетиране позволяват на марките да се свързват ефективно с аудиторията си и да насърчават смислени взаимодействия", каза Лебо.

В перспектива 70% от маркетинговите специалисти посочват изкуствения интелект и машинното обучение като най-важните нововъзникващи тенденции или технологии, които ще окажат влияние върху многоканалния маркетинг през следващите две до три години. Чатботовете и комуникационният маркетинг се нареждат на второ място с 45%.

"Способността на изкуствения интелект да анализира огромни количества данни за клиентите може да подобри качеството на прозренията, което води до по-персонализирани и прогнозни маркетингови стратегии, които повишават ангажираността и процента на реализациите", казва Лебо. "Освен това интегрирането на инструменти, управлявани от ИИ, като чатботове и системи за препоръчване, ще рационализира взаимодействието с клиентите, като ще осигури персонализирано изживяване в реално време по различни канали. По този начин ще се подобри цялостната ефективност на маркетинга", убеден е той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ