Липсващият елемент

Липсващият елемент

Липсващият елемент

Независимо дали става въпрос за SEO, реклами, маркетинг чрез съдържание, редизайн на уебсайт или маркетингова стратегия за социални медии, за повечето резултатът зависи от получаването на толкова голям обем експозиция, че в крайна сметка да има печалба.

Проблемът е, че повечето собственици на бизнес се изтощават твърде много, като хвърлят пари за нещо много преди да постигнат точно този обем трафик, който е необходим, за да направят стратегията успешна. След това идва друг професионалист и предлага някои убедителни данни защо друг канал ще реши проблема им. Повече пари се инвестират, резултатът остава същият и така се предава към следващия в редицата.

Каналът, платформата или стратегията, които се прилагат за увеличаване на аудитория и привличане на потенциални клиенти, нямат много общо с постигането на желания резултат. Всички те могат да работят, но на всички им липсва един ключов елемент: арт посоката. Повечето уебсайтове, рекламни кампании и усилия за брандиране не обръщат никакво внимание на художествената посока и поради това те се борят да генерират печалба.

Арт посоката създава специфична емоционална реакция чрез умишлено координиране на цялото съдържание от графики до видео и текст. Това означава, че вместо да събираме заедно неща, които „изглеждат“ или „звучат“ достатъчно добре и да се надяваме, че ще работят, става въпрос първо да разгледаме каква емоционална реакция искаме да има човек и да вземем решения, които координират всичко заедно, за да работят за тази цел.

Хората се водят от емоциите. Дори и най-ориентираният към логиката човек взема решения въз основа на това как се чувства. Разликата е, че логичният човек предлага технически причини, за да обоснове решението си.

Толкова се увличаме в опитите да привлечем потенциален клиент или клиент, че дори не започваме с основите: да привлечем нечие внимание и да го подтикнем към действие. За да привлечете вниманието в свят с безкраен поток от съдържание, трябва да се съсредоточите върху това как искате някой да се чувства, когато види вашето съдържание.

Искате ли те да се почувстват вдъхновени или щастливи, например? Емоцията създава връзка и е мощен психологически мотиватор. За да стигнете там, където искате, трябва да имате представа какви емоции искате да извлечете от публиката си.

За да установим цялостен подход, трябва да създадем „същност“ на марката, вкоренена в емоциите, които хората изпитват, докато правят бизнес с вас. Най-лесният начин да ги намерите е да погледнете назад към собствените си обаждания за продажби и преживявания с клиенти и да помислите какви са техните емоции, преди да започнат бизнес с вас и как се чувстват след това.

Знаейки какви са техните чувства, които са ги подтикнали да ви потърсят на първо място, ви дава ценна представа за емоционалното усещане, което трябва да предизвикате във вашия маркетинг. Подчертаването на това как ще се чувстват след това ви позволява да създадете „сюжет“, който ги отвежда от мястото, където са сега, до мястото, където искат да бъдат.

След като разберете емоциите, които искате да извлечете, става въпрос за координиране на графиките, изображенията, видеото, аудиото и текста заедно, за да подсилите и подпомогнете извличането на тези емоции. Вместо да влагате неща, които „изглеждат готино“ само заради себе си, вие подхождате към вашия уебсайт, рекламни кампании и маркетинг с намерение под художествена посока, която се изпълнява от вашето съдържание.

След това се насочете към тяхното разполагане в правилните канали. Тук решавате как искате да подходите към достигането на хората: SEO, реклами, социални медии и т.н. Само че разликата е, че имате много по-мощно, завладяващо съдържание, за да се свържете с хората, вместо да ги затрупвате с по-скучни причини да „купите сега“.

Източник: Франк Вазетер за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ