На кое първо да дадете приоритет: на трафика или на конверсиите на нов сайт?

На кое първо да дадете приоритет: на трафика или на конверсиите на нов сайт?

Като собственик на нов уебсайт вероятно сте нетърпеливи да спечелите възможно най-много пари възможно най-бързо. Искате всичко да е по-добро, по-бързо и по-ефективно и искате всичко да е оптимизирано. Бил съм в тази позиция, така че съм добре запознат с нея. Но за съжаление, повечето предприемачи не са в състояние активно да подобряват всичко през цялото време, пише Тимъти Картър в статия за Entrepreneur. Вие сте ограничени по отношение на бюджет, време, помощ и ресурси. Това означава, че ще трябва да направите някои трудни избори за това какво искате да подобрите и какво искате да отложите. Трафикът и конверсиите в уебсайта са важни за изграждането на пътя ви към успеха, но кое е по-важно? С коя трябва да се справите първо?

В случай, че не сте запознати, трафикът се отнася до броя хора, които посещават вашия уебсайт. Можете да получите трафик чрез няколко различни канала, включително органично търсене, външни уебсайтове и социални медии. Получаването на повече трафик означава, че повече хора ще видят вашия уебсайт, вашата марка и вашите оферти.

Конверсиите се отнасят до всяко смислено действие, предприето от потребител на вашия уебсайт, което в крайна сметка води до възможност за приходи. Това може да означава закупуване на продукт, попълване на формуляр или дори гледане на кратко обяснително видео. Във всеки случай, повече реализации означават повече приходи за вашата марка.

Вече можете да разберете защо трафикът и реализациите са важни; без трафик вашият процент на конверсии е практически безсмислен, а без конверсии трафикът ви не генерира приходи.

Трябва първо да оптимизирате сайта си за трафик. Всеки процент на конверсия ще се мащабира с трафика. Докато имате някакъв положителен процент на конверсии, увеличенията на трафика ви ще доведат до по-големи приходи.

Например, ако имате 1000 посетители на уебсайта си и процент на реализация от един процент, в крайна сметка ще имате 10 плащащи клиенти. Ако този процент на конверсия остане същият и броят на посетителите ви се увеличи до 10 000, ще имате 100 плащащи клиенти. С други думи, можете да си позволите процентът на реализация да остане временно в застой. 

Репутацията е на първо място. Конверсиите и генерирането на приходи са важни, но ако ви е грижа за бъдещето на вашия бизнес, вашата репутация вероятно е още по-голям приоритет. Трафикът не е просто да накарате хората да харчат пари за вашата марка, това е да ги направите по-запознати с вашата марка и да подобрите репутацията й сред хората, които все още не са ваши клиенти. Съответно изграждането на вашия трафик преди вашия процент на реализация може да бъде ценно за поддържане на по-добра репутация на марката. 

Отнема много време и много усилия за увеличаване на трафика към уебсайт. Освен това струва много пари. Дори след седмици инвестиция, може да забавите реалните резултати. Съответно много собственици на бизнес искат да започнат да изграждат трафик възможно най-рано. По този начин те не са толкова засегнати от закъснения и могат да започнат да виждат резултатите от своето мащабиране много по-рано. 

По-големият трафик улеснява оптимизирането на реализациите. Наличието на повече трафик към вашия уебсайт означава, че ще имате повече данни, които можете да измервате и анализирате. Можете да изучавате по-добре поведенческите модели, когато хората стигнат до уебсайта ви и да имате време за оптимизиране за реализации. 

Можете обаче също така да твърдите, че е по-добре първо да оптимизирате за реализации. Трафикът е безсмислен без реализации. Ако имате положителен процент на реализация, увеличаването на трафика ви е ценно. Но ако вашият процент на реализация е практически нулев, никакъв трафик няма да ви помогне. Ако се борите да получите някакви първоначални конверсии, трябва да се съсредоточите върху процента си на реализация, преди да направите нещо друго. 

Конверсиите са евтини и лесни за оптимизиране. В сравнение с увеличаващите се потоци от трафик, сравнително евтино и лесно е да оптимизирате уебсайт за реализации. Експериментите могат да се провеждат по-бързо, промените могат да се правят с едно кликване и можете да видите плодовете на труда си в рамките на няколко дни след извършване на промяната. Поради това оптимизирането на реализациите често изглежда като по-добрият първоначален избор за новите предприемачи. 

Генерирането на трафик към вашия сайт ви дава увереност, че идеята ви работи. Всеки нов посетител на вашия уебсайт е някой, който се интересува достатъчно от вашата марка, че може да купи нещо от вас. Ако обаче не инвестирате никакво първоначално време в оптимизиране на реализациите, може да се изкушите да видите целия си нов трафик като поток от пропуснати възможности. Може да получавате хиляди посетители, но ако никой от тези посетители не осъществи реализация, те може да се преместят на друг сайт и никога да не се върнат на вашия. С ранна оптимизация на реализациите ще имате по-малко пропуснати възможности. 

Естеството на вашата организация и вашите цели трябва да определят дали първо да оптимизирате за трафик или за конверсии. Например, ако работите в малък мащаб с ограничен бюджет, може да нямате парите или ресурсите да поддържате голяма маркетингова кампания или много по-голяма клиентска база. Съответно най-добрият ви залог ще бъде оптимизиране за конверсии.

Ако не усещате силно привличане в едната или другата посока, трябва да балансирате времето и ресурсите си, за да оптимизирате както за трафик, така и за реализации едновременно. Това може да е труден за поддържане баланс, но в крайна сметка ще видите много по-стабилни и по-надеждни подобрения на приходите си с течение на времето.

Източник: Тимъти Картър за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ