От реактивен към проактивен: 3 начина да направите начинанието си устойчиво на рецесия
Много предприемачи реагират бързо, когато става въпрос за адаптиране към кризи. Въпреки това, изпреварването и вземането на решения проактивно ще ви даде по-голям шанс за успех, когато времената са трудни. Един основен елемент от вашия план за успех трябва да бъде да се съсредоточите (осъществимо) върху маркетинга, за да надделеете над конкуренцията си.
Икономическите рецесии могат да бъдат обезсърчителни за бизнеса в различни индустрии, но гъвкавите нови начинания имат уникалната възможност да процъфтяват по време на предизвикателства. По време на икономически спадове фирмите искат да намалят разходите, като същевременно поддържат дейността си. Всяка компания може да бъде гъвкава и да предоставя стойност на клиентите, така че става въпрос за мащабиране нагоре или надолу по осъществим начин, за да продължи да задоволява нуждите и желанията на клиентите.
Докато новите начинания обикновено са по-гъвкави от много традиционно управлявани бизнеси, те все още не са 100% устойчиви на рецесия. Подобно на други бизнеси, бюджетните съкращения често са насочени към маркетингови функции. Дори в нашия дигитален свят, маркетингът не е разклатил напълно репутацията си на разходна стока.
В рецесия е от решаващо значение да се признае ключовата роля, която играе маркетингът. Маркетингът свързва компания с потенциални клиенти, създава взаимна стойност и стимулира приходите. Ето начините, по които гъвкавите компании могат да се справят с икономически спад, като се фокусират върху маркетинга.
1. Фокусирайте се върху демонстрирането на стойност
Дайте приоритет на ориентираните към клиента съобщения, подчертавайки стойността на вашия продукт или услуга за бизнеса. Вместо да се фокусирате единствено върху характеристиките, подчертайте как можете да помогнете на клиентите да намалят разходите, да повишат производителността и да издържат на икономическата буря.
Например вашите специалисти по маркетинг в социалните медии биха могли да споделят истории за успех или казуси от реалния живот. Не се страхувайте да покажете как вашият продукт или услуга са облагодетелствали съществуващите клиенти – можете дори да извлечете директни цитати от интервюта и да ги използвате в кампаниите си. Подчертайте конкретни икономии на разходи, подобрения на производителността или устойчивост на бизнеса, постигнати чрез вашите предложения.
Ако не сте, може също така да искате да разработите интерактивни калкулатори за възвръщаемост на инвестициите или оценители за спестяване на разходи на уебсайта си. Позволете на потенциални клиенти да въведат своите данни. Инструментът може да оцени спестяванията или ползите, които те могат да очакват, използвайки вашето решение.
Някои собственици на бизнес може да дадат приоритет на по-консервативни стратегии по време на трудни времена, като например да съкратят своите предложения до основния минимум. Ако преустановяването на нерентабилна линия от продукти или услуги е на масата, спирането на маркетингови дейности, подкрепящи тази линия, има смисъл. Въпреки това, намаляването на маркетинга в области, където компанията предоставя стойност на клиентите, може да бъде опасно.
Клиентите винаги се ръководят от стойността, дори по време на икономически спадове. Докато ценовата чувствителност може да се увеличи, клиентите продължават да купуват продукти и услуги, докато възприемат стойност. Ролята на маркетинга е да подчертае тази стойност, особено когато клиентите преоценяват своите решения за покупка. Пропускането на маркетингови възможности по време на кризи може да доведе до загуба на приходи, ако клиентите се откажат от даден продукт поради липса на възприемана стойност.
2. Помислете за предлагане на гъвкави цени
Ефективното изпращане на съобщения е жизненоважно, особено за скъпи продукти или услуги. Обмислете въвеждането на фланкерна марка (нова марка, въведена на пазара от компания, която вече има утвърдена марка в същата продуктова категория. Новата марка е предназначена да се конкурира в категорията, без да накърнява пазарния дял на съществуващия продукт, като се насочва към различна група потребители, бел.ред.), която се възползва от свързаните с кризата проблемни точки, изпитвани от клиентите, като подчертава стойностното предложение на продукта. Фланкерната марка може да въведе допълнително ниво на услуга. Този ход ще задържи съществуващите клиенти и ще привлече нови, изправени пред подобни проблемни точки.
Можете също така да обмислите създаването на допълнителни услуги, за да разширите съществуващите си предложения. Наличието на добавки позволява на клиентите да създадат пакет, уникално съобразен с техните нужди.
Въпреки че модифицирането на вашите предложения изисква внимателно планиране и привеждане в съответствие с цялостната стратегия за привличане на клиенти, това може да бъде чертата, която отличава вашата компания от конкурентите, борещи се в криза.
3. Адаптирайте вашите съобщения към преобладаващите условия
Адаптирането на вашата стратегия към пазара винаги е важно, още повече по време на спад. Коригирайте съдържанието си, независимо дали става въпрос за статии, надписи в социални медии или казуси, за да се съсредоточите върху конкурентното позициониране и да подчертаете стойността си в сравнение с други играчи. Въпреки че производителността остава от съществено значение, съсредоточете се върху достъпността и ефективността на разходите като основни послания.
Един от начините да направите това е чрез създаване на целеви страници или статии в блогове, които директно сравняват вашия продукт или услуга с конкуренти. Анализирайте ценообразуването, функциите и отзивите на клиентите, като подчертавате къде вашето решение предлага превъзходна стойност и рентабилност.
Направете препоръките, оценките и проверените отзиви по-забележими на уебсайта си и провеждайте кампании в социалните медии, пряко свързани със социалното доказателство. Когато клиентите са по-консервативни в харченето, виждането как даден продукт е работил за другите може да бъде убедително.
Коригирането на вашите съобщения може да изисква увеличени маркетингови инвестиции. Може също да се наложи да създадете партньорства, за да достигнете до нови аудитории. Независимо от това, този подход позволява на бизнеса да си осигури повече клиенти и растеж, като същевременно намалява пазарния дял от конкурентите, които бавно адаптират своите съобщения. В крайна сметка, въпреки по-високите разходи, той ще постигне положителна възвръщаемост на инвестициите, компенсирайки нарастващия отлив.
Използвайте времената на криза като възможности
Маркетингът е незаменим по време на спад и лидерите, които намаляват разходите за маркетинг, рискуват да навредят на бизнеса си в дългосрочен план. Кризите предоставят възможности за подобряване и адаптиране към променящите се изисквания на клиентите.
Маркетингът катализира промяната, представяйки вашето предложение за стойност на пазара и облагодетелствайки клиентите и крайния резултат. Ако се прилага ефективно, този подход може да увеличи пазарния дял и да позиционира вашата компания като лидер при излизане от криза.
Минимизирането на оттеглянето и понижаването на рейтингите е от съществено значение за почти всяка компания, особено по време на рецесия. Като се съсредоточите върху вашето уникално предложение за продажба, привличате по-квалифицирани потенциални клиенти и подобрявате обслужването на клиентите и потребителското изживяване, можете да смекчите вредните ефекти от оттеглянето и да насочите компанията си към устойчив растеж.
Източник: Роланд Ползин, съосновател и главен маркетинг директор на Wing Assistant, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.