Критично важните маркетингови инструмента за бързоразвиващи се компании
Работата за компания, която бързо се разраства, има своите предимства и е вълнуващо изживяване. Средата е бързо развиваща се, постоянно се променя и служителите на всички нива имат възможности да разширят границите на настоящите си роли, за да се развиват професионално. В същото време неуспехите са неизбежни за всеки бизнес, но особено за бързо развиващите се компании мащабирането и ресурсите могат да бъдат едни от най-големите предизвикателства, поради което изборът на правилните маркетингови инструменти е от решаващо значение за дългосрочния успех.
Ето петте най-незаменими маркетингови инструмента, които ще изведат бизнеса ви на следващото ниво.
1. Софтуер за автоматизация на маркетинга
Какво ще стане, ако имате инструмент, който може да ви помогне да останете пред потенциалните си клиенти със съдържание, което е едновременно навременно и уместно? Това е силата на автоматизацията на маркетинга, която прави търговците по-ефективни и техните комуникации по-персонализирани. Скорошно проучване, което проведохме, пише Чип Хаус в статия за Entrepreneur, установи, че имейл маркетингът е най-често срещаната област, в която B2B маркетинг лидерите използват маркетингова автоматизация, въпреки че все повече започват да я използват в други канали.
Същото проучване установи, че 87% от респондентите вече имат някои или всичките си пътувания с клиентите напълно автоматизирани, като много респонденти съобщават за планове да продължат да оптимизират тази част от маркетинговата си стратегия. Това не е изненадващо поради множеството предимства, които могат да съпътстват използването на маркетингова автоматизация. По-специално, тя може да помогне за премахване на обикновени, отнемащи време задачи за вашия маркетингов екип, което от своя страна им позволява да се съсредоточат върху по-големите стратегически инициативи за стимулиране на растежа на бизнеса.
Като бързо развиваща се компания вероятно нямате време или ресурси да свършите всичко. Маркетинговата автоматизация е по същество допълнителна ръка (или две), която може да бъде огромна помощ. Освен това клиентите нямат представа дали нещо е автоматизирано или не, защото все още можете да персонализирате съдържанието си, сякаш е изпратено специално за тях въз основа на техните предпочитания и поведение.
2. Приложения за SEO разузнаване
Може да пишете невероятни публикации в блогове и уеб страници, но ако не улучвате правилните ключови думи, пропускате целта. Ефективното, оптимизирано съдържание продължава да бъде най-дългосрочната стратегия с висока стойност, на която компаниите разчитат.
Без инструмент за SEO вашият екип просто гадае и вероятно лети на сляпо. Има много възможности за избор и някои имат изключително ниски и дори безплатни входни точки, така че посланието е ясно: изберете един и действайте според него.
Тези инструменти ще ви помогнат да изберете правилните ключови думи и фрази, които да използвате, и ще ви помогнат да наблюдавате конкуренцията, за да видите къде можете да се подобрите.
3. Конектори за междинен софтуер/приложение
Става дума за използване на икономиката на интерфейса за програмиране на приложения (API) за свързване и оптимизиране на всички ваши софтуерни инструменти. През 2022 г. организации по света съобщават, че използват средно 130 SaaS приложения. Това е много софтуер! Това също така означава, че интеграцията е един от ключовете към успеха на бързо развиващите се компании, особено що се отнася до приложенията. Ако вашите платформи не "говорят една с друга", отношенията с клиентите ви вероятно ще пострадат в резултат на това.
Ако имате софтуерна програма за продажби и отделно приложение за таксуване и те не са синхронизирани, вашият клиент няма да бъде много доволен, когато се свържете с него за нова функция, ако са били надценени за нещо. Но няма да знаете това, ако вашият софтуер за продажби и фактуриране не се интегрира. Като използвате конектор за приложения, можете да създавате работни потоци в ИТ, маркетинг, човешки ресурси, финанси, продажби и поддръжка на клиенти, за да използвате своя технологичен стек до пълния му потенциал. Когато процесът е безпроблемен, вашите нарастващи взаимоотношения с клиенти и печалби ще процъфтяват като резултат.
4. Инструмент за управление на проекти и задачи
Вашият маркетингов екип е взаимосвързана група от експерти, които разчитат един на друг, за да постигнат целите си. Например, когато вашите специалисти по дигитален маркетинг пуснат реклама, те се нуждаят от екипа за съдържание, за да напише текст, екипа за графики, за да проектира реклами и екипа за маркетингови операции, за да планира последващи имейли, когато хората се ангажират с реклами. Тези неща трябва да се случват в последователност, така че всеки да спазва крайните си срокове. Например, дизайнерският екип не може да проектира рекламата без първо текстът да е готов.
Накратко, комуникацията и прехвърлянето между тези членове на екипа са жизненоважни и следователно инструментът за управление на проекти е задължителен. Ако вашият екип е от двама или трима души, може би електронна таблица и Slack канал ще свършат работа. Нещо повече от това и ще трябва да напредвате в играта си.
5. CRM, който се мащабира, докато растете
Управлението на взаимоотношенията с клиентите (CRM) е един от най-важните инструменти, в които всички компании, особено бързоразвиващите се, трябва да инвестират. Това е така, защото CRM позволява подобрено изживяване на клиентите, като показва състоянието на всяка връзка в реално време, което е от решаващо значение. Когато се използва, имате 360-градусов изглед на всеки клиент по всяко време във всички ваши вътрешни екипи.
Един важен фактор, който бързо развиващите се компании трябва да вземат предвид при избора на CRM е, че той трябва да може да се мащабира с вас, докато растете. Наследените CRM могат да бъдат ограничени в обхвата си с разрастването на вашия бизнес, но модерен CRM инструмент ще направи обратното - те са създадени за бизнеси от всякакъв размер и платформата е гъвкава и мащабируема, което е ключово.
Да бъдеш част от бързо развиваща се компания е вълнуващо и ужасяващо едновременно, но ако внедрите тези стратегически маркетингови инструменти във вашия план (и бюджет), можете да мащабирате успешно, за да растете и да процъфтявате с правилните маркетингови системи.
Източник: Чип Хаус, главен маркетинг директор в Insightly, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.