От уста на уста: 5 начина да развиете своя бизнес с онлайн рецензии

От уста на уста: 5 начина да развиете своя бизнес с онлайн рецензии

Онлайн рецензиите са от решаващо значение дори за нови бизнеси в изцяло нови пазарни категории. Всъщност прегледите може да са по-важни за вас, защото трябва да докажете две неща на потенциалните купувачи: че можете да разрешите проблема им, и че вашата компания е добра за работа. Онлайн рецензиите ви помагат да се откроите и да докажете стойността си. Ето как те могат да се използват за разрастване на вашия бизнес, особено ако сте напълно прохождащи. 

1. Класирайте се по-високо в резултатите от търсенето

Онлайн рецензиите са ключов фактор за класиране за Google и други търсачки. Те искат да покажат на търсещите най-подходящите, полезни и авторитетни резултати и използват онлайн прегледи, за да им помогнат да го направят. Това не се отнася само за местните фирми. Отнася се за всички.

Ако създавате чисто нов пазар, това ще отнеме време, за да покаже резултати. Но веднага щом хората започнат да търсят услугите, които предлагате, и може би вече са, това ще се превърне във водеща фуния за вас.

2. Станете лидер в категорията

Трудно е да създадете нова категория, но е много по-лесно да се откроите в съществуваща. Всичко, от което се нуждаете, е добър продукт и достатъчно хора, които казват, че сте страхотни. Можете да се откроите в платформи за рецензии, доклади за пазарни проучвания и списъци с одобрени доставчици – всичко това просто като спечелите повече онлайн рецензии от други компании в същата категория.

3. Влезте в списъците "Най-доброто от" и "Топ 10".

Неприятна истина: Повечето от тези "Най-добри [XYZ] доставчици" и "Топ 10 [XYZ] инструменти за [индустрия]" са написани от младши редактори, които правят търсене в Google и препращат към всеки, който се показва на първите две страници.

Ако спечелите повече онлайн рецензии, ще се показвате по-високо в тези резултати от търсенето, което ви дава значително по-голям шанс да попаднете в един или повече от тези списъци "Най-доброто от". Това ви помага да се класирате още по-високо в резултатите от търсенето, дава ви висококачествени препратки, помага ви да влезете в още повече списъци с "Най-доброто от" и други подобни, привлича повече трафик от потребители към вас, готови за покупка. 

Това е цикъл, в който наистина искате да се включите. Ако не сте включени в тези списъци органично, можете да се свържете с платформите, за да поискате включване и да посочите вашите отзиви, за да подкрепите аргумента си защо трябва да бъдете включени.

4. Превърнете пазарното мнение в "Dark social"

Dark social е маркетингов термин за предаване от уста на уста в ерата на интернет. Трудно е да се проследи, но е невероятно ценно. Колкото повече положителни отзиви спечелите, толкова повече хора сте подготвили да ви споменават в онлайн чат групи, директни съобщения, коментари в социални медии, имейли, текстови съобщения и др.

Колкото повече хора казват добри неща за вас, толкова по-вероятно е да спечелите нови клиенти и да станете лидер на пазара. Не е ли това, което всеки стартиращ бизнес иска?

5. Използвайте социално доказателство през целия цикъл на покупка

Превърнете тези рецензии в мини казуси, вплетете ги във вашите публикации в блогове и имейли, споделете ги в социалните медии и създайте рекламни кампании от тях. Това са невероятни активи, които помагат да се създаде търсене и да накарат потенциалните клиенти да изберат вас. Защо? Защото сте доказали, че можете да решавате проблемите на клиентите и че сте добри за работа.

Как да получите отзиви и какво да направите, когато ги получите? 

  • Изберете платформа - Има тонове платформи за рецензии на трети страни, като Google, G2, Capterra, Angi, TripAdvisor и Glassdoor, за да назовем само няколко. Най-важното, върху което да се съсредоточите, е навсякъде, където потенциалните ви клиенти е най-вероятно да търсят. Ако не сте сигурни, вижте къде вашите конкуренти полагат най-много усилия за преглед. Може да има няколко, но като за начало изберете този, където е най-вероятно клиентите да ви намерят.
  • Направете запитване - Вземете връзката си за преглед от избраната от вас платформа и след това помолете клиентите за отзив, след като сте им предоставили страхотно клиентско изживяване. Поискайте преглед: лично; с текстово съобщение; в имейл и/или чрез QR код, включен в това, което сте им изпратили. Можете просто да кажете: "Хареса ни да работим с вас! Моля, оставете ни отзив на [връзка за преглед]. Благодарим ви!" Може да искате да използвате платформа за управление на рецензии, за да поискате и управлявате рецензии от едно място, но можете също да започнете да включвате запитвания в редовните си комуникации.
  • Отговаряйте на отзиви възможно най-скоро - Потенциалните купувачи не гледат само кой има най-много отзиви. Те също така гледат как компаниите реагират на тези отзиви. Дали и как реагирате са ясни индикатори за това с какво ще искате да работите. Ако искате да докажете, че сте надежден и можете да разрешите проблемите на клиентите, трябва да отговорите.

Онлайн рецензиите са ключов актив за растежа на стартиращ бизнес. Можете да спечелите повече от тях — и да получите всички ползи, споменати по-горе — но всъщност трябва да започнете да ги изисквате.

Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ