3 отлични практики за създаване на запомнящо се изживяване за клиента

 3 отлични практики за създаване на запомнящо се изживяване за клиента

Светът, в който сега живеем, е с повече възможности за избор, отколкото някой някога би могъл да изследва. С интернет на една ръка разстояние, имаме достъп до огромен брой възможности за всеки един аспект от нашия живот. В резултат на това клиентите стават все по-претенциозни, търсейки фирми, на които могат да се доверят, за да предоставят продуктите и услугите, от които се нуждаят.

Въпреки че иновациите са важни, те не винаги са достатъчни, за да се разграничите от конкуренцията. Това е особено вярно, когато се грижим за клиенти от милениялите и поколението Z, които имат напълно различни приоритети от тези на своите предшественици. Изграждането на доверие и надеждност е един от най-добрите начини за подход към тази демографска група, гарантирайки че вашият бизнес може да се открои от тълпата.

Нека да разгледаме три лесни начина, по които можете да направите точно това и да създадете незабравими преживявания за вашите клиенти.

1. Предлагайте персонализирани изживявания

Един от най-ефективните начини да изградите доверие с клиентите си е да създадете персонализирани изживявания. Това не само ще добави стойност към всяка услуга или продукт, които предлагате, но и ще направи всяко взаимодействие по-смислено.

Insurance Elevated дава пример за това как персонализирането може да стимулира растежа на стартиращ бизнес. Компанията персонализира всеки застрахователен план въз основа на нуждите на клиента като финансови цели, семейна динамика и бъдещи планове. Това дава на клиента персонализирано изживяване и персонализиран застрахователен пакет.

Има много начини, по които можете да създадете персонализирани изживявания за вашите клиенти, но най-лесният е да направите вашите продукти и услуги възможно най-гъвкави. Независимо от вашата индустрия, ако вашите клиенти се чувстват изслушвани и не се възползват от тях, лоялността ще последва.

2. Изберете експертиза пред обхват 

Изборът на експертен опит пред обхват означава установяване на ясни граници на това, което се опитвате да постигнете. Специализирайки се в дадена ниша, вашият екип ще се превърне в експерти много по-бързо, което означава повишена ефективност, иновации и сътрудничество. Това е нещо, в което много предприемачи се провалят, въпреки че лесно могат да бъдат избегнати, защото се фокусират върху промяната на света или цели индустрии.

Progressive Dental избра експертизата пред обхвата, като се погрижи за специфичните маркетингови нужди на денталната индустрия. Избирайки да се съсредоточите върху нишова индустрия, можете да разберете по-добре своите клиенти и тяхната аудитория. Освен това разбирате общия език и разговорния език на публиката, което е невероятно ефективно за привличане и задържане на клиенти. Това може да доведе до бърз растеж за вашата компания.

Определянето на силните страни на вашия стартъп е от съществено значение за стесняване на неговия обхват. Помислете коя публика може да спечели най-много от тези силни страни и се съсредоточете върху това, като дадете приоритет на развитието на експертизата от вас и вашия екип. По този начин вие ще можете да им предложите по-добър продукт или услуга, което ще ви направи предпочитания избор. Всичко е свързано с изграждането на опит и съсредоточаването върху вашите силни страни, след което разширяването на обхвата ви, не обратното.

3. Бъдете възможно най-автентични 

Има много примери за компании, които се опитват да се адаптират към тенденциите и се провалят, причинявайки повече проблеми, отколкото ползите, които са очаквали да извлекат. Като се започне от компании, които се опитват да изглеждат "модерни", като използват мемета или се вземат твърде на сериозно, липсата на автентичност може да бъде доста проблематична. Автентичността е нещо, което ценя в ежедневните си взаимодействия, независимо дали е с приятели, клиенти или марки, така че се уверявам, че давам приоритет на автентичността във всички неща, които правя. И това се отплаща, защото хората могат да се доверят и да повярват в това, което казвате, когато винаги сте верни на себе си, пише авторът на статията.

Отличен пример за правилна автентичност е Llama Life, компания, предлагаща уникално решение за управление на задачи. Въпреки че продуктът, предлаган от компанията, е полезен и иновативен сам по себе си, неговият уникален стил и език са това, което наистина блести, като ви кара да осъзнаете незабавно визията на компанията. Основателят на Llama Life също е доста открит относно техния опит, мотивация и планове, споделяйки мисли в Reddit и Twitter и свързвайки се с потребителите в процеса.

Да бъдеш автентичен означава да знаеш кой си и да избереш да останеш верен. Вашата компания изцяло за забавление и популярна култура ли е или е по-сериозна и "професионална"? Какви са ценностите на вашата компания? Има ли споделена мисия? След като идентифицирате гласа на вашата марка, важно е да се придържате към него последователно във всички канали. Клиентите ще разберат дали не сте автентични и могат да ви запомнят по грешни причини.

Източник: Джоел Ком, автор на 12 книги, професионален лектор, футурист и инфлуенсър, консултант, който редовно работи с малки предприятия и компании от Fortune 500, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ