По-кратки имейли = двоен шанс за отговор от потребител

По-кратки имейли = двоен шанс за отговор от потребител

Понякога всичко, което стои между предприемача и бизнес успеха, е да накарате правилния човек да прочете вашия имейл. Ето защо съветите и триковете, за да направите вашите имейли по-завладяващи и да увеличите процента на отговор, са толкова ценни. Има много добри, но малко от тях са толкова лесни за прилагане, колкото един, наскоро подчертан от двама изследователи от Харвард в новата им книга. 

Откъс от „Писане за заети читатели“ от Тод Роджърс и Джесика Ласки-Финк наскоро се появи в онлайн списанието Behavioral Scientist. Той подчертава изследване на учени от Харвард, което трябва да промени начина, по който пишете имейли завинаги. 

Дизайнът на изследването е обикновен. Изследователите изпратиха един от два имейла до около 7000 членове на училищния съвет с молба да попълнят кратко проучване. Едната версия беше със 127 думи, а другата само с 49. Как се различаваха отговорите на двете съобщения? Краткият мейл даде почти два пъти повече отговори на анкетата, отколкото по-обемният на думи имейл – 4,8% степен на отговор към 2,7%. 

Защо? Някои читатели вероятно са погледнали дължината на по-обемния имейл и са избрали изобщо да не се ангажират с него. Други вероятно не са го прочели докрай и са пропуснали заявката в края. Освен това някои читатели може да са използвали дължината на имейла като сигнал за това колко време ще отнеме завършването на анкетата и са решили да прескочат заявката, обясняват изкледователите. 

Колкото по-трудно е да прочетете имейла си, толкова по-трудно много хора ще възприемат искането за запитване. Ето защо мнозина ще забавят отговора или ще го игнорират изцяло.

Изводът: Пишете по-кратки имейли. В девети клас може да сте получили по-висока оценка чрез увеличаване на броя на думите, но в професионалния свят това изследване и куп други проучвания показват, че краткостта се възнаграждава.

Краткото писане всъщност може да изисква повече дисциплина и умения, отколкото писането на дълъг текст. Но както тези автори заключават, като цяло си струва усилието. Така че следващия път, когато искате имейлът ви да бъде прочетен и да му бъде отговорено, се научете как да намалите броя на думите. 

Източник: Джесика Стилман за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?