По-кратки имейли = двоен шанс за отговор от потребител

По-кратки имейли = двоен шанс за отговор от потребител

По-кратки имейли = двоен шанс за отговор от потребител

Понякога всичко, което стои между предприемача и бизнес успеха, е да накарате правилния човек да прочете вашия имейл. Ето защо съветите и триковете, за да направите вашите имейли по-завладяващи и да увеличите процента на отговор, са толкова ценни. Има много добри, но малко от тях са толкова лесни за прилагане, колкото един, наскоро подчертан от двама изследователи от Харвард в новата им книга. 

Откъс от „Писане за заети читатели“ от Тод Роджърс и Джесика Ласки-Финк наскоро се появи в онлайн списанието Behavioral Scientist. Той подчертава изследване на учени от Харвард, което трябва да промени начина, по който пишете имейли завинаги. 

Дизайнът на изследването е обикновен. Изследователите изпратиха един от два имейла до около 7000 членове на училищния съвет с молба да попълнят кратко проучване. Едната версия беше със 127 думи, а другата само с 49. Как се различаваха отговорите на двете съобщения? Краткият мейл даде почти два пъти повече отговори на анкетата, отколкото по-обемният на думи имейл – 4,8% степен на отговор към 2,7%. 

Защо? Някои читатели вероятно са погледнали дължината на по-обемния имейл и са избрали изобщо да не се ангажират с него. Други вероятно не са го прочели докрай и са пропуснали заявката в края. Освен това някои читатели може да са използвали дължината на имейла като сигнал за това колко време ще отнеме завършването на анкетата и са решили да прескочат заявката, обясняват изкледователите. 

Колкото по-трудно е да прочетете имейла си, толкова по-трудно много хора ще възприемат искането за запитване. Ето защо мнозина ще забавят отговора или ще го игнорират изцяло.

Изводът: Пишете по-кратки имейли. В девети клас може да сте получили по-висока оценка чрез увеличаване на броя на думите, но в професионалния свят това изследване и куп други проучвания показват, че краткостта се възнаграждава.

Краткото писане всъщност може да изисква повече дисциплина и умения, отколкото писането на дълъг текст. Но както тези автори заключават, като цяло си струва усилието. Така че следващия път, когато искате имейлът ви да бъде прочетен и да му бъде отговорено, се научете как да намалите броя на думите. 

Източник: Джесика Стилман за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ