Помислете и за звуково брандиране

Помислете и за звуково брандиране

Помислете и за звуково брандиране

Добрата марка е свързана с паметта. Елементите на марката, които използваме като градивни елементи: име, лого, слоган и визуална идентичност, са проектирани да бъдат запомнени и обвързани ясно със спецификите на марката. Но това не свършва дотук. Следващата граница на брандирането според мен е звуковата.

Звукът има дълбок ефект върху нашите емоции, с директна връзка с паметта. Това означава, че когато се използва добре, звуковото брандиране може да бъде невероятно мощно. Разбира се, аудио брандирането съществува от десетилетия, процъфтявайки по време на славните дни на радиото, но новите технологии го извеждат отново на преден план. Ето защо през 2023 г. има повече възможности от всякога да изградите своята марка в областта на съраунд звука.

Какво е звуково брандиране?

Дори и да не знаете термина, вероятно сте запознати със звуковото брандиране. Забележителни примери за звуково брандиране включват:

  • Емблематичният джингъл на Intel: джингълът от четири ноти на Intel се възпроизвежда винаги, когато компютър, захранван от Intel, е включен, и също така присъства силно в рекламите на Intel. Джингълът на Intel е отлична илюстрация за това как краткият аудио подпис се превръща в неразделна част от идентичността на марката.
  • McDonald's "I'm Lovin' It": McDonald's е звукова мнемоника. Джингълът "I'm Lovin' It" е предназначен да привлече вниманието и да създаде положителни, радостни асоциации с McDonalds. Фактът, който се забива в главата на почти всеки, който го чуе, е допълнителен плюс!
  • Звукът на Netflix: Звукът „Ta-Dum“, който придружава логото на Netflix преди предавания и филми, е чудесен пример за звуково брандиране, създаващо очакване. 
  • Аудио лога: Аудио логото е малко по-различно. Това е кратък звуков подпис, който представлява марка, подобно на това как функционира визуално лого. Понякога границата между джинглите и аудио или звуковите лога - например "I'm lovin' it" на McDonalds. Аудио логата са полезни в съвременния свят, тъй като могат да отпечатат вашето съдържание в подкасти, видеоклипове, реклами и др.
  • Джингли: Знаете какво са джингли (кратка песен или мелодия)! Всъщност някой радио джингъл от детството ви вероятно е станал червей за ушите ви. Джинглите могат да бъдат всичко - от кратки фрази до мелодия или пълни поп хитове.
  • Глас: Изборът на глас за озвучаване или гласови асистенти може да се превърне в отличителен звуков елемент на марката. Помислете как някои гласове, от гласа по подразбиране на Google Карти до гласа на Най-интересния човек на света на Dos Equis, незабавно ви карат да мислите за марка. Ако създавате реклама за радио или подкасти, най-добрата практика е да използвате същия глас в друго съдържание.
  • Музика: Марките могат да имат тематична мелодия! Ако имате физически местоположения, можете да използвате един стил музика или дори оригинална композиция в магазина, като същевременно представяте една и съща мелодия или елементи от нея в различни медии. Представете видеоклипове, подкасти и реклами с кратък клип от музика, която използвате изцяло другаде, за да създадете интригуваща връзка за вашата аудитория.
  • Продуктови звуци: Някои продукти имат уникални звуци, свързани с тях, които могат да станат част от идентичността на тяхната марка. Например звукът на превъртане на стария iPod с щракащо колело или бръмченето на „двигателя“ на електрически автомобил.

Науката зад звуковото брандиране

Психологията и неврологията показват, че звукът има способността да предизвиква емоции, да предизвиква спомени и да изгражда дълбоки връзки с потребителите. От фонова музика в магазините, която задава темпото на пазаруване до онзи джингъл, който все още е заседнал в главата ви, звукът има потенциала да подобри изживяването на марката по начини, по които визуалните ефекти сами по себе си просто не могат.

Може също така да ни върне към определено време или място и емоциите, свързани с него. Ако си тананикате джингъл на Crackerjack, например, може да изпитвате копнеж за пуканки и фъстъци, съчетани с носталгия по детството.

Този скок в миналото се случва, защото звукът има пряк път към нашите емоции, често заобикаляйки напълно съзнателната мисъл. Като бизнес можете да използвате това в своя полза, свързвайки звуци, които използвате, с USP (изключително предложение за продажба) на вашия бизнес.

Внедряване на звукови стратегии за брандиране

Тези истории за успех предлагат ценни уроци за фирми, които имат за цел да включат звуково брандиране в своите стратегии. Ясно е, че да бъдеш визуално отличителен, кратък и запомнящ се и емоционално зареден, е ключът към успешното звуково брандиране.

Както при всяко брандиране и именуване, най-добрите резултати обикновено идват от включването на експерти. Доказателствата потвърждават това – Windows 95 Chimes са композирани от Брайън Ино, а Netflix наемат Ханс Цимер, за да пресъздадат Ta-Dum за кината. Въпреки че може да не успеете да се свържете с Цимер или Ено за помощ, използването на композитори, звукови дизайнери или музиканти е чудесен начин да получите уникален звук, който може да се използва във вашия бизнес.

Тъй като ефективността на звуковото брандиране се крие в неговото последователно и стратегическо приложение, интегрирането на вашите новосъздадени звукови елементи във всички допирни точки на клиентите, от подкаст реклами до онлайн видеоклипове, социални мрежи, вашето приложение е следващата стъпка. Това позволява на звука да служи като обединяваща нишка, укрепвайки идентичността на вашата марка за потребителите.

С развитието на технологиите се появяват нови възможности за звуково брандиране. Все по-често звуците на продукта трябва да се вмъкват в продукти с по-малко механични компоненти. Подкаст рекламата, разпространението на приложения и бъдещето, което интегрира AR в живота ни, предлагат вълнуващи възможности за звуково брандиране. Те сигнализират ясно, че всяка марка трябва да започне да мисли как звукът може да подобри изживяването, което предлагат.

Източник: Дарпан Мунджал, главен изпълнителен директор и основател на Squadhelp.com, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ