Преди да започнете да ухажвате нови клиенти

Преди да започнете да ухажвате нови клиенти

Преди да започнете да ухажвате нови клиенти

Да задържиш клиент е много по-изгодно от това да привлечеш нов. И все пак ще настъпят моменти, когато бизнесът трябва да увеличи своята клиентска база. Това може да е започване на стартъп от нулата или добре установено предприятие, което иска да инвестира в различен пазар или да ухажва нова демографска група клиенти. Каквато и да е причината, ето четири неща, които трябва да имате предвид всеки път, когато се подготвяте да увеличите клиентската си база.

1. Уверете се, че предприятието ви е в състояние да разшири своя пазар 

Преди да започнете големи маркетингови инициативи, трябва да сте сигурни, че сте готови за вътрешно нарастване на клиентите. Може ли вашият екип да се справи с по-голямо натоварване? Можете ли да мащабирате текущите си бизнес дейности, без да правите компромис с вашите USP (уникални търговски предложения)?

Това не е нещото, което искате да научите, докато вървите напред. Търговската камара на САЩ има изискан списък с неща, които показват, че една компания е готова да расте.

Започнете, като се уверите, че вашето предприятие е в състояние да разшири своя пазар. Оттам преценете какво трябва да направите, за да пренесете нещата на следващото ниво. Уверете се, че разполагате с персонала, технологиите и процедурите, за да мащабирате операцията си, преди да започнете нещо.

2. Помислете за поддръжка от трета страна 

Ако смятате, че растежът може да натовари вътрешните ви операции, предприемете стъпки сега, за да посрещнете бъдещото търсене с уравновесеност и професионализъм. Например, ако разширяването на вашата база на нов пазар ще означава създаване на нови предложения, как можете да ги запазите марката, докато ги насочвате към новата си демографска група?

Uber постигна това, като работи с продуктовата агенция Metalab при стартирането на Uber Eats. Продуктовият дизайнер на трета страна донесе външния експертен опит, необходим за създаването на нова система за дизайн на движение, която остава вярна на марката Uber.

Ако се опитвате да увеличите клиентската си база, уверете се, че разполагате със система за поддръжка, за да го направите ефективно. Помислете за силните и слабите страни на вашия екип. След това потърсете партньори, които могат да ви помогнат да укрепите последното, като същевременно останете верни на идентичността на вашата марка.

3. Подредете вашето съдържание 

Има безброй маркетингови фактори, които трябва да имате предвид, когато се занимавате с маркетинг за растеж, от установяване на правилните KPI до приоритизиране на жизнения цикъл на клиента. Ако обаче има един маркетингов елемент, който е критичен във всяка точка, той трябва да бъде удовлетворен.

Както отбелязва Нийл Пател, има много различни видове маркетинг на съдържанието. Фунията за продажби с добър растеж е пълна с различни видове съдържание. Една проницателна публикация за гости или полезна статия може да създаде осведоменост. Обмислен бял документ или добре изработена пробна версия може да насърчи активирането. Последващите имейли могат да повишат задържането.

Важността на вашето съдържание прави курирането на съдържание основен аспект на ефективния растеж. Помислете дали всяка част от съдържанието е за вашата съществуваща аудитория, вашата нова аудитория или и двете. Поддържайте високоефективни части от съдържание актуализирани и свежи. Предложете безплатно съдържание, насочено към проблемите на вашия нов клиент. 

4. Не забравяйте данните 

Също така е важно да се вземат предвид данните и анализите. Имате ли инструменти за проследяване на активността във вашия магазин за електронна търговия, бюлетин и социални акаунти? Виждате ли как ви намират хората? Знаете ли какво правят на вашите платформи или сайт?

Искате да разполагате с анализ на данни както преди, така и след като започнете да инвестирате в увеличаване на клиентската си база. Това ви помага да проследите какво работи - и ви позволява да използвате това, за да информирате допълнително за бъдещи опити за привличане на клиенти.

Netflix, например, използва известните си алгоритми и потребителски данни, за да информира развитието на своето съдържание. Това програмиране, управлявано от данни, превърна марката в развлекателна централа през годините. Ако възнамерявате да увеличите аудиторията си, уверете се, че знаете как да проследявате отблизо своите успехи и неуспехи по пътя.

Увеличаването на вашата клиентска база може да бъде предизвикателство. Изисква проучване, планиране и ефективно изпълнение. Използвайте съветите по-горе, за да подготвите сцената, да създадете система за поддръжка и да използвате съдържание и данни, за да оптимизирате усилията си, докато увеличавате клиентската си база и извеждате компанията си на следващото ниво.

Източник: Дейв Керпен, съосновател и съизпълнителен директор на Apprentice, платформа, която свързва предприемачи с най-умните студенти; съосновател и главен изпълнителен директор на Remembering Live, компания за виртуални мемориални услуги; основател и председател на Likeable Local, софтуерна компания за социални медии, обслужваща хиляди малки фирми;съосновател и председател на Likeable Media, наградена агенция за социални медии и маркетинг на съдържание за големи марки. Най-новата книга на Дейв е "Изкуството на хората: 11 прости човешки умения, които ще ви дадат всичко, което искате", за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ