Ретаргетинг статистиките, които всички маркетолози трябва да следят, за да оптимизират своите кампании през 2023
Всеки опитен маркетолог с радост ще ви каже, че ретаргетингът е един от най-добрите начини за ангажиране с потенциални клиенти в мрежата. Този подход ви позволява да намирате и да се свързвате с хора, които преди това са проявили интерес, и е мощен инструмент, когато се използва правилно. Но как да измервате и оптимизирате ретаргетинг? Е, оттук започва истинското забавление…
Защо ретаргетингът има значение?
Ретаргетингът е важен, защото позволява на марките да се свързват ефективно с потребители, които преди това са проявили интерес към техните продукти или услуги.
Целта на ретаргетинг кампанията е да достигне до най-заинтересованите потребители с най-подходящите съобщения. Това се прави с помощта на комбинация от разрешени данни, събрани за потребителите, и бисквитки на трети страни или други методи за проследяване, за да се определи къде да се показват реклами на даден потребител. Като поддържат връзка с клиента през целия процес на покупка, марките са по-склонни да успеят да ги привлекат в своя магазин и в крайна сметка да ги превърнат в плащащ клиент.
Ретаргетинг статистиките ви помагат да разберете и оптимизирате кампанията си
За да ви помогнем да ги разберете, съставихме списък с най-важните ретаргетинг статистики, които ще видите през 2023 г., заедно с кратко обяснение какво представляват те и защо са важни.
Импресии
Импресиите са първата статистика, на която е вероятно да попаднете. Те представляват броя показвания на реклама на всички потребители.
Кликове
Кликовете са просто броят пъти, в които е кликнато върху реклама, пренасочвайки потребителя към уебсайта на рекламодателя.
Честота на кликване (CTR)
Честотата на кликване (CTR) представлява общия процент потребители, които са видели вашата реклама и след това са кликнали върху нея. Изчислява се чрез разделяне на броя на кликванията спрямо импресиите и се изразява като процент по следния начин:
Кликвания / импресии = CTR %
Добрият CTR варира в различните отрасли, но колкото по-висок, толкова по-добре. Маркетолозите обаче трябва да помнят, че CTR не е изключително важен показател в ретаргетинг кампания за, а по-скоро част от пъзела. Може да е от полза да имате по-нисък CTR, ако общата стойност на всяка евентуална конверсия е по-висока, така че като цяло не се тревожете твърде много за вашия CTR.
Брой на поръчките
Това е необработеният брой генерирани реализации, т.е. броят поръчки, които потребителите са направили, след като са кликнали върху вашия банер.
Процент на реализация (CR)
Процентът на реализация (CR) е една от ключовите статистики. Той представлява общия процент пъти, когато потребителите са кликнали върху вашата реклама и след това са конертирали. Изчислява се, като се вземе общият брой поръчки и се раздели на общия брой кликвания от дадена кампания, включително потребители, които не са направили поръчка:
Броят реализации / кликвания = CR %
Например, ако сте имали 20 поръчки и 1 000 клика, вашият CR ще бъде 2%. Отново, колкото по-висок CR, толкова по-добре. Но въпреки че CR ви предоставя полезен начин да проследите колко добре се представя вашата реклама смисъла на ефективност, трябва да се отбележи, че крайният резултат, по-специално възвръщаемостта на разходите за реклама или поръчките, е най-важен и не бива да се вманиачавате твърде много над CR %.
Стойност на поръчката
Това е стойността на всички поръчки, изразена в дадена валута. Стойността на реализацията е първата стъпка към разбирането колко рентабилна всъщност е вашата кампания.
Възможно е да получите бърз преглед на средната си стойност на реализация, като използвате следната формула:
Средна стойност на поръчката = Стойност на всички поръчки / броя поръчки = средна стойност на единична поръчка
Цена за действие (CPA)
Това се отнася до стойността на сумата, която трябва да похарчите, за да накарате потребителя да извърши желано от вас действие, което е бизнес целта на кампанията, например закупуване на продукт или абониране за бюлетин. Това се изчислява, като общата цена на вашата реклама се раздели на броя реализации, изразени като валутна стойност, по следния начин:
Разходи за реклами / Брой реализации: = $CPA
Например, ако вашите реклами струват 10 долара и имате пет реализации, ще получите CPA 2 долара. В този случай, колкото по-ниска CPA, толкова по-добре.
Цена за продажба (CPS)
Цената за продажба (CPS) измерва връзката между цената на вашите реклами и стойността на вашите продажби. Изчислява се, като се вземат общите разходи за рекламна кампания и се разделят на общата стойност на всички продажби, които могат да бъдат приписани на кампанията, изразени в проценти по следния начин:
Разходи за реклама общо / сума от приписаните продажби (или стойност на реализацията) = CPS [%]
Например, ако сте имали рекламна кампания, която е струвала 1000 долара, но е генерирала продажби на стойност 4000 долара общо, ще имате CPS от 25%. Отново, в този случай колкото по-ниска CPS, толкова по-добре.
Възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS)
Възвръщаемостта на разходите за реклама (ROAS) е може би най-важната ретаргетинг статистика. Тя е предназначена да помогне на маркетолозите незабавно да разберат колко ефективна е била тяхната кампания. ROAS обикновено се изчислява, като се вземат общите ви приходи от рекламна кампания и се разделят на общите ви разходи за реклама, като това:
Приходи (известни още като приписани продажби, известна още като приписана стойност на реализация) / Разходи = ROAS
Възможно е също така да се определи ROAS като процент, така:
ROAS x 100 = ROAS %
ROAS е математически свързан с CPS. Всъщност те са двете страни на една и съща монета. ROAS ви позволява да разберете колко ефективно разходите са били преобразувани в приходи, докато CPS ви позволява да разберете какъв процент от приходите ви е предназначен за разходите на кампанията.
Поради връзката между тези две статистики, едната може да се използва за изчисляване на другата по следния начин:
ROAS = 1 / CPS
или
CPS = 1 / ROAS
И така, използвайки предишния ни пример, CPS от 25% ще се равнява на ROAS от 1 /0,25 = 4, или 400%.
Как търговците трябва да използват статистиката за ретаргетинг?
Статистиките могат да бъдат смешно нещо. Те разказват история, но ако гледаме грешна статистика, често можем да се окажем изгубени. В контекста на ретаргетинга, маркетолозите трябва винаги да гледат статистики, които ви дават повече информация за крайния резултат или вашата целева метрика.
Това означава, че повечето маркетолози не трябва да се тревожат за броя импресии или техния CTR. Вместо това трябва да се съсредоточат върху показателите, които имат значение за крайния ви резултат, като CPS/CPA и ROAS.
Как работи това?
Нека си представим, че имате определен бюджет и естествено се опитвате да получите възможно най-много приходи в рамките на тази фиксирана сума. Вместо да губите енергия съсредоточавайки се върху CPA и броя на поръчките, трябва вместо това да се съсредоточите върху ретаргетинг статистиките, свързани с ROAS. Това е така, защото възвръщаемостта на разходите за реклама (ROAS) пряко влияе върху крайния резултат от вашата кампания и е напълно възможно кампания с повече реализации и по-ниска CPA все още да има по-висока възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) поради по-високия AOV или обратното.
За какво трябва да внимават търговците?
Важно е търговците да помнят, че не всички статистики се представят еднакво. Различните ретаргетинг партньори могат да показват ретаргетинг статистики по различни начини и това може да има голямо влияние върху резултатите. Например, има два основни модела, използвани за измерване на реализациите:
• Last-Click - което дава цялата заслуга за донесената поръчка на последно кликнатата реклама (или друг източник на платен трафик).
• Post-Click - придава на всички реклами и действия след взаимодействие пълно приписване на дадената поръчка.
• Data driven - моделите на приписване могат да бъдат объркващи, тъй като разпределят кредит въз основа на относителната значимост на допирните точки или специфичните взаимодействия, дефинирани от доставчика. Те могат да бъдат непрозрачни, тъй като често няма пълна яснота относно вътрешната работа на тези модели.
За съжаление не винаги е толкова просто, тъй като фирмите, които предоставят ретаргетинг услуги имат по подразбиране настройки в своите панели, които представят статистически данни по модел post-click, тъй като те винаги изглеждат много по-добре от last-click данните, дори ако всъщност плащате за last-click поръчки. Това може да доведе до значителни недоразумения, така че е важно да проверите какъв модел на приписване всъщност показва дадения панел.
Ако все още сте объркани от резултатите, които виждате, може да е полезно да сравните данните от панела на вашия ретаргетинг партньор с данните, които показва Google Анализ. Винаги ще има някаква разлика в данните, но ако забележите големи несъответствия, важно е да проучите причината за това.
Какъв модел използва RTB house?
Като цяло в RTB House предпочитаме да използваме last-click модели и нашите алгоритми, базирани на Дълбокото бучение, са изградени около този модел. Това се дължи на факта, че last-click моделът е прозрачен, използва се от много други ретаргетинг фирми и има ясна дефиниция, която се разбира от всички страни, което го прави лесен и полезен начин за измерване на ефективността.
RTB House може да ви помогне да използвате ретаргетинг статистики чрез Дълбокото обучение
Сега, след като разбирате как работят някои от тези статистики, нека да разгледаме как RTB House може да ви помогне да ги използвате, за да изведете кампанията си на следващото ниво. Нашето решение, задвижвано от дълбокото обучение, е създадено за автоматично оптимизиране на вашата ретаргетинг кампания, за да се постигне желания краен резултат.
Например, ако искате да получите възможно най-много реализации в рамките на сценарий с отворен бюджет, като същевременно поддържате CPS на зададено ниво, или искате да генерирате възможно най-големи приходи с вашия затворен бюджет (цел = ROAS), нашият алгоритъм ще разбере най-добрия начин за постигане на тези цели.
Това помага на вашия екип да елиминира част от работата, необходима за провеждане на ретаргетинг кампания и ви осигурява по-добри резултати, отколкото бихте могли да постигнете сами. Междувременно можете да се съсредоточите върху наблюдението на ефективността на кампанията, което ще бъде по-лесно с добро разбиране на статистиката за пренасочване. Например, ние помогнахме на Baur Versand да повиши средната стойност на поръчката и CR без компромис с ROAS.
Ако искате да научите повече за това как можете да използвате решенията, базирани на дълбокото обучение (Deep Learning) на RTB House, за да повишите ефективността на кампанията, говорете с нашия екип днес!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.