Думата на South Park в дебата за блокирането на реклами

Американската саркастична анимация "South Park" скочи в морето на един от най-актуалните дебати от света на маркетинга тази есен - блокирането на онлайн рекламите от интернет потребителите. Нов епизод на поредицата се нарича "Спонсорирано съдържание", предава Business Insider. С излъчването му в САЩ, се популяризира темата за блокирането на рекламата в мрежата, което обезсмисля милиони долари на рекламодателите. 

В епизода, PC Principal е разстроен, че училищният вестник използва пренебрежителна дума за хората с увреждания на началната си страница. Той настоява да разбере кой е редакторът, допуснал това. Оказва се, че Джими е поел ролята на новинарски човек. Джими е редактор с принципи, който е против цензурирането на журлаистическите материали от училището, или от компании. Затова решава, че вестникът - "Super School News", няма да показва никакви реклами, нито традиционни печатни, нито спонсорирано съдържание. Таткото на Бътър обяснява колко е трудно да се различи днес истинската новина от спонсорираните реклами онлайн (показването на рекламни съобщения във форми, в които те не приличат на реклама, а на естествена част от останалото съдържание в медията или съответната социална мрежа, е практика, наречена native advertising). Това е друга модерна тема в света на рекламата. 

"Решението на сценаристите на South Park да отразят теми като clickbait (уеб съдържанието, създадено с цел да събере онлайн рекламни приходи - б.р.), native advertising и блокирането на реклама (ad blocking) показва как дебатът се е изместил от провеждан в рамките на нишов балон сред рекламната и издателска индустрия, към масов", коментира Business Insider. "И не само, че зрителите го разбират. Те го обичат, съдейки по реакциите в Twitter", посочват още авторите на бизнес сайта. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ