„Свързва ни доброто“ – първата изцяло дигитална кампания с кауза у нас
Да помагаш на чудесата да се случват е сърцето на най-интригуваща промяна от няколко години насам в корпоративния маркетинг – маркетингът с кауза.
Това всъщност е двупосочна улица – по цял свят доверието и симпатията към дадена марка все повече търси топли връзки с лични ценности и етика.
А маркетингът с кауза е начинът компаниите да покажат, че чуват тези послания и им отговарят със своите социални ценности. Да заявиш, че си в крак с времето, чувствителен и в същото време да докоснеш колкото се може повече емоционални струни и да ги превърнеш в последователи на твоите ценности не е лесно. Рекламодатели и маркетолози по цял свят непрекъснато се надпреварват да постигнат точно тази амалгама.
Примери не липсват и у нас, а сред тези, които привличат все повече внимание този сезон е новото издание на кампанията на A1 „Свързва ни доброто“.
Идеята: Здравето е национална ценност, която споделяме всеки ден в поздрави и пожелания. Затова и няма нищо изненадващо във факта, че според последните изследвания за нагласите за дарителство у нас българите даряват все повече (19% увеличение за две години и почти 52% предпочитат да помогнат финансово) и най-вече за здравеопазване (52%), а мотивът им е да помогнат дори с малка сума, е да имат лично отношение към проблема. Но не само лечението е важно, а и средата, в която то протича, ще ви каже всеки, който някога се е сблъсквал със здравната система у нас или дори му се е налагало да остане в болница. А когато пациентът е дете, средата има още по-голямо значение и пряко влияе на процеса за оздравяване. Болниците не бива да бъдат място, в което децата и техните родители тъгуват и се страхуват. А място, което не прилича на болница. Място, което е по-правилно да бъде наричано "модерна лечебна среда" и означава промяна в атмосферата – и материално, и емоционално.
Каузата: Обновяване на детски болнични отделения в страната е основна цел на дарителската инициатива „Светулка“ на фондация „За доброто“, а А1 подкрепя проекта за втора поредна година, за да постигне по-голяма промяна в болничната среда у нас, особено след като благодарение на коледната кампания на А1 миналата година бяха събрани 85 000 лв. за реновиране на отделението в многопрофилната болница в Карнобат.
Сега компанията иска да подпомогне още едно отделение в страната, като изборът му отново ще бъде направен от фондацията по ясни и практични критерии, обявени на сайта ѝ. При този избор фондацията взема предвид и локалната значимост на даденото отделение за определения регион в България, както и т.нар. „социален ефект“ – ангажирането на общността в промяната. Крайната цел на всяко обновено отделение е там детето да бъде поставено в центъра на лечебния процес.
Реализацията: В чисто маркетингов аспект, новината, която отличава тазгодишното издание на „Свързва ни доброто“ е, че първата изцяло дигитална кампания с кауза у нас.
Реализацията ѝ се случва чрез допълнителна разработка в Моят А1 - клиентите могат да изберат конкретна сума, която да дарят чрез сметката си (между 1 и 100 лв.). Всеки абонат може да дари до 500 лв. на един цикъл на фактуриране през Моят А1, а ролята на А1 е да удвои всяко направено дарение по време на кампанията в полза на реновирането на следващото детско отделение. Всеки, който не попада в обхвата на кампанията през Моят А1, може да направи дарение директно през страницата в сайта на фондацията със сума по избор. Така А1, заедно с всички, повярвали в каузата, ще постигне по-голямо дарение и по-силен комуникационен ефект.
За да изпълни комуникацията на кампанията по най-добрия начин, А1 заснема емоционален клип – в България с български деца и родители, чиято основна цел е да направи съпричастни много хора, които да дарят. Освен телевизионният клип, компанята предвижда включване на всички свои собствени канали – SMS, имейл бюлетини, комуникация в сайта a1.bg, приложението, вътрешните канали, както и дигитална реклама и постове и реклама в социалните мрежи, информация до медиите и допълнителни медийни материали, посветени на кампанията. Имиджовата коледна кампания също има за цел да отправи емоционално послание и да отличи компанията с устойчивата ѝ политика, а с това да подобри основните бранд индикатори спрямо конкурентите. Комуникацията включва приносът на технологиите, но по по-дискретен начин - да подпомогнат каузата, без да са основен фокус, технологиите дават възможност за лесен и бърз начин за подкрепа.
Дарете, има кой да удвои сумата!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.