Топ 6 на тенденциите в електронната търговия
В света след COVID-19 онлайн пазаруването е в своя пик, с огромен ръст на продажбите в електронната търговия. По този начин, за да останат конкурентоспособни и успешни в света на бизнеса, компаниите трябва да разбират уникалните нужди на своите клиенти и да следят най-новите тенденции в електронната търговия.
Ако искате да разберете най-новите технологични тенденции в електронната търговия за 2023 г., ние сме тук, за да ви помогнем. В тази статия разкриваме технологичните чудеса, които могат да предефинират индустрията за електронна търговия през 2023 г. и след това.
1. Социална търговия
През последните няколко години платформите за социални медии се наложиха като един от най-мощните маркетингови инструменти. От проектирани като комуникационни платформи, функциониращи като доставчици на бизнес възможности, помагащи на компаниите да продават продукти, ангажиращи клиенти онлайн и предоставящи поддръжка на клиенти в реално време, социалната търговия измина дълъг път.
Изчислено е, че повече от 100 милиона американци се отдават на онлайн пазаруване чрез платформи за социални медии, като пазарът на Facebook е най-добрият избор.
По този начин възможността да намират необходимите продукти в любимата си социална мрежа, с уникално изживяване при пазаруване, тази онлайн търговия на дребно със сигурност е една от най-големите технологични тенденции в електронната търговия за 2023 г.
2. Купете сега, платете по-късно (BNPL)
Купи сега, плати по-късно е уникална технологична тенденция, която нашумя в електронната търговия през 2023 г. Услугата BNPL позволява на клиентите да купуват необходимите стоки с лесни и безлихвени вноски, което прави продуктите с висока стойност по-достъпни. Те вече не изискват традиционни кредитни карти или предварителни плащания. Само с няколко щраквания клиентите могат да изберат опцията BNPL на касата и да продължат с транзакциите си.
Тази услуга придоби огромна популярност по време на пандемията от COVID-19, тъй като хората искаха гъвкави и алтернативни източници на финансиране и BNPL беше идеалният вариант. Сега по-голямата част от електронната търговия е интегрирала услугата BNPL и е рационализирала процесите на плащане, предоставяйки удобно за потребителя и финансово овластяващо решение за потребителите.
3. Персонализация, задвижвана от AI
С настъпването на 2023 г. изкуственият интелект изплува като една от най-популярните технологични тенденции в електронната търговия. Във времена, когато всичко е достъпно за всеки онлайн и онлайн присъствието се е превърнало в ежедневна норма, потребителите не искат да бъдат третирани като кодиран запис в Excel листа с клиенти.
Те искат да се насладят на по-персонализирано изживяване с марките, в които са готови да инвестират. Благодарение на бързия технологичен напредък в дигиталния маркетинг, AI предостави множество дигитално захранвани решения. Задвижваните от AI чатботове и AI гласови асистенти са едни от най-популярните. AI Chatbot може да държи вашите клиенти ангажирани по време на пътуването, от предоставяне на персонализирано поздравително съобщение до подпомагане с всички пресичащи се цели.
Те могат да анализират по-големи части от клиентски данни и да предскажат навиците за покупка, което може да помогне за предоставянето на подходяща информация на клиентите и да ги поддържа смислено ангажирани с марката. От друга страна, мощен гласов асистент с изкуствен интелект отговаря на устните команди на потребителя и му предоставя най-подходящите резултати.
4. Търговия на живо
Можете да кажете, че търговията на живо е модерната и много по-удобна за потребителя версия на старите телевизионни канали за пазаруване, които се излъчваха. Това е онлайн платформа, където хостът показва различни стоки на потребителите в реално време.
Въпреки че това е сравнително нова тенденция в САЩ, която набира скорост през 2023 г., тя вече остави своя отпечатък в страни като Китай и Индия. Стриймингът позволява на компаниите да показват продукта си във всякаква динамика, да отговарят на заявки на клиенти в реално време и незабавно да се ангажират с тяхната обратна връзка. Понеже вниманието на клиентите намалява всяка година, търговията на живо е важна тенденция, в която да се инвестира през 2023 г.
5. Прогресивна мрежа
Progressive Web е иновативна технология, която позволява на бизнеса да разработи вид уеб приложение, което работи на базата на модерна уеб технология, за да предложи на клиентите изживяване, подобно на приложение.
Тези уеб приложения са проектирани да бъдат отзивчиви и ангажиращи, осигурявайки завладяващо изживяване при купуване, подобно на родните мобилни приложения. Съвременните потребители искат уебсайтове, които се зареждат бързо, работят на всяка платформа (напр. Android, iOS и т.н.) и могат да се адаптират към различни размери.
6. Оптимизиране на веригата за доставки
Оптимизирането на веригата за доставки е процес, който осигурява максимална ефективност в потока на стоки, услуги и информация от точката на тяхното производство до точката на потребление. Той оптимизира всички включени критични процеси, включително снабдяване, производство, транспортиране и разпространение.
В съвременния дигитален свят компаниите оптимизират своята верига за доставки, като използват иновативна AI технология, която им помага да предскажат търсенето, да генерират желания инвентар, да изградят ефективен мрежов дизайн и да анализират предварително неефективността на дистрибуцията.
Въпреки че областта на електронната търговия преживява бум, тъй като все повече и повече хора предпочитат удобното онлайн пазаруване, това също тласка компаниите да излязат напред и да се справят с нововъзникващите технологични тенденции в електронната търговия. С правилните инструменти и иновации фирмите могат да се възползват от нови възможности, да революционизират изживяването на клиентите и да се откроят в претъпканото дигитално търговско пространство.
Източник: Мохамед Елхаварии, изпълнителен директор на BeUniqueness, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.