Здравословният списък

Здравословният списък

Здравословният списък

Имейл маркетингът работи. Според Statista 49% от хората казват, че искат да получават промоционални имейли от марки всяка седмица. Но докато проверявате входящите си кутии за оферти, има шанс вашите клиенти и потенциални клиенти да не намерят тези имейли. Ако имейл списъкът ви е остарял или ако сте го закупили, вашите кампании може да бъдат пренасочени към спам раздела.

Поддържането на вашата база данни свежа е от първостепенно значение за успеха на вашия имейл. В имейл маркетинга не става дума за това на колко хора изпращате имейли, а до колко от тях успявате да достигнете.

Изпращането по имейл на невалидни, фалшиви и остарели контакти вреди на репутацията на подателя ви. Известен също като "резултат на изпращача", това е показател, който доставчиците на интернет услуги използват, за да преценят вашата легитимност като подател. Колкото по-висок е резултатът ви, толкова по-вероятно е вашите кампании и бюлетини да отидат във входящата кутия. Събирането на много контакти изглежда изкушаващо, но по-важното е, че тези контакти са валидни и ангажирани.

Планирате да закупите или наемете имейл списък? Тези хора никога не са чували за вас, така че най-голямата ангажираност, която можете да получите, е куп оплаквания за спам. Най-добрият сценарий е, че вашите имейли никога няма да бъдат отворени, а вместо това ще бъдат изтрити.

За да предотвратите загубата на ресурси, създайте свой собствен имейл списък. Ето пет съвета как да го направите правилно.

1. Вземете разрешение 

Изпращането на имейл до някого, който не е дал разрешение, е друг сигурен начин да саботирате собствената си доставка. Хората, които не са избрали да получават имейли от вас, може да ви докладват за спам. Получете разрешение, преди да добавите някого към вашата база данни. Дори и да е клиент, той трябва да изрази ясен интерес да получава маркетингови имейли от вас.

2. Двойното включване трябва да бъде стандарт 

Някои компании все още не са склонни да използват двойно включване. Съществува мит, че това забавя растежа на списъка ви с имейли. В действителност това ви помага да изградите по-активен имейл списък. Настройването на двойно включване трябва да отнеме минути във вашата платформа за имейл маркетинг. Той автоматизира изпращането на имейл до всеки нов абонат, като ги моли да кликнат върху връзка за потвърждение. По този начин вие предотвратявате фалшиви регистрации и гарантирате, че изпращате имейли само на хора, които очакват да чуят нещо от вас.

3. Проверявайте всеки нов имейл адрес 

Двойното включване може да предотврати някои фалшиви имейл регистрации, но вашият списък все още може да придобие нежелани контакти. За да им попречите да заразят вашата база данни, проверявайте сами всеки нов имейл адрес. Най-известните платформи за проверка на имейл ви позволяват да проверите няколко имейла безплатно. Това е добър вариант, ако списъкът ви расте бавно. Въпреки това, поне два пъти годишно се уверете, че пускате целия си списък през имейл верификатор.

4. Използвайте reCAPTCHA на Google във формулярите си за регистрация 

Всяко препятствие, което можете да поставите между имейл списъка си и фалшивите регистрации, ви помага да изградите по-здравословна програма за имейл. Освен че периодично проверявате вашата база данни, добавете още един слой на защита срещу автоматизирани ботове. Програма като reCAPTCHA на Google използва различни алгоритми, за да различава хората от ботовете. Въпреки че някои разпространители на нежелана поща могат да заобиколят дори най-модерните системи за защита от нежелана поща, reCAPTCHA все пак ще ви помогне да защитите здравето на вашия списък с имейли.

5. Разделете се с пасивни абонати на всеки три месеца 

Ако искате да създадете жизнен списък с имейли, имате нужда от хора, които се ангажират с вашите имейли. Много фактори влияят върху репутацията ви на подател и общият ви процент на ангажираност е един от тях. Поддържането на пасивни абонати в списъка ви казва на доставчиците на входяща поща, че съдържанието ви не е подходящо. Премахвайте неангажираните контакти на всеки три месеца. Това е от полза за доставката на вашия имейл. Освен това избягвате потенциални отхвърляния, тъй като някои от тези неактивни имейли може да бъдат деактивирани.

Бонус съвети за по-бързо разширяване на имейл списъка ви 

Разрастването на вашата имейл база данни не е толкова просто, колкото създаването на няколко формуляра за регистрация на уебсайта ви. Също така трябва да сте сигурни, че имейлите, които събирате, са истински и активни. Тактиките по-горе са лесни за прилагане, но понякога може да почувствате, че имейл списъкът ви расте твърде бавно. Ето как да промените това.

  • Добавете още формуляри за регистрация към вашите платформи. Имайте поне две на уебсайта си и добавете една и в блога си. 
  • Вашите социални медийни канали са чудесни за улавяне на повече имейл адреси. Популяризирайте списъка си с имейли последователно.
  • Включете връзка за регистрация във всичките си имейли. По този начин, ако някой от вашите имейли бъде препратен, лицето, което го получава, има начин да се включи.
  • Насърчавайте предаването от уста на уста. Говорете с вашите колеги, приятели и клиенти за страхотните имейли, които изпращате. Насърчете ги не само да се абонират, но и да споделят вашия формуляр с други.
  • И накрая, и най-важното, изпратете тези имейли според графика си, така че хората да очакват вашите имейли. Независимо дали е веднъж месечно или три пъти седмично, покажете се с полезно съдържание. Присъствието и осигуряването на истинска стойност за вашата аудитория ще позволи както на абонаментите, така и на ангажираността ви да растат.

Източник: Ливиу Танасе, основател и главен изпълнителен директор на ZeroBounce, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ