Що е то UGC?

Що е то UGC?

Точно както вие се уморявате да създавате едно и също маркетингово съдържание ден след ден, вашата публика ще се умори да го гледа. С течение на времето марките могат да изпитат спад в ефективността, тъй като потребителите спират да реагират на рекламни кампании, които разчитат на традиционни дизайни за продажби и невдъхновено създаване на съдържание. Едно проучване установи, че 66 процента от потребителите виждат рекламите и съобщенията в социалните медии от марките като повтарящи се.

Така че, разбира се, дизайнерите, копирайтърите и търговците като цяло трябва да се справят по-добре, нали? Не винаги обаче е толкова лесно. Творците непрекъснато се опитват да създават страхотен дизайн и съдържание, за да мотивират потребителите да направят нещо. Те често са принудени да правят повече с по-малко и то бързо, за да са в крак с конкурентите и дигиталния свят. Не е чудно, че специалистите по маркетинг виждат високи нива на прегаряне от 83,3%.

За щастие, преодоляването на умората от съдържание е изцяло под контрола на вашия маркетингов екип. За да гарантирате дългосрочния успех на вашите рекламни кампании и да поддържате ангажираността на потребителите, време е търговците да възприемат нови методи за създаване на съдържание. Време е да започнете да използвате генерирано от потребителите съдържание (UGC).

Марките, които се възползват от силата на UGC, могат не само да създадат усещане за автентичност, общност и ангажираност около своята марка, но също така могат лесно да опресняват съобщенията и дизайна без риск от умора на аудиторията (и търговците).

Какво е генерирано от потребителите съдържание? 

UGC се отнася до всяка форма на съдържание – изображения, видеоклипове, рецензии и т.н. – създадено от потребители или потребители на определен продукт или услуга и споделено онлайн. Целта на марките, използващи UGC, е да осигурят социално доказателство, да създадат по-дълбока връзка с аудиторията си и да насърчат чувството за общност около марката си.

Според доклада на Tint за 2021 г. за състоянието на UGC, 93% от търговците са съгласни, че потребителите се доверяват повече на съдържанието, създадено от клиенти, отколкото на съдържанието, създадено от марки.

Платформите за социални медии и други онлайн общности улесниха потребителите да създават и споделят съдържание с глобална аудитория. И използването на органичния UGC, създаден за вашата марка, установява различен стил на лична връзка чрез директно обръщение – показвайки на аудиторията ви, че обръщате внимание и оценявате тяхната подкрепа и обратна връзка.

Защо специалистите по дигитален маркетинг трябва да се възползват от UGC? 

Последователността е най-важното, когато става дума за разпознаване на марката и увеличаване на видимостта, и търговците трябва да продължат да предоставят ценно съдържание или рискуват да загубят пазарен дял. Но освен да сте ефективни и съставни, вие трябва да създадете съдържание, което да задържи вниманието на вашата аудитория. И това става все по-голямо предизвикателство.

Днешните купувачи са по-претенциозни от всякога. Те могат да надушат търговска реклама на една миля разстояние и се доверяват повече на колегите си, отколкото на самите знаменитости и марки. Това е мястото, където мненията и гледните точки от реалния живот имат огромна разлика.

UGC показва преживявания и перспективи от реалния живот, които често са по-автентични, надеждни и достоверни в очите на потребителите. Освен това позволява на марките да се възползват от креативността и ентусиазма на своите клиенти, намалявайки тежестта върху маркетинговия екип на марката. Когато клиентите споделят снимки, видеоклипове и други типове съдържание, включващи продукти или услуги на дадена марка, те по същество популяризират марката в собствените си мрежи. Ако след това марката се възползва от този UGC, тя получава предимството на автентична, надеждна и уникална перспектива без много усилия.

Видеоклиповете в UGC стил са убедителни, защото се усещат "истински" по начин, по който маркетинговото съдържание често не го прави. Те се възприемат като създадени от вашите собствени приятели, семейство или последователи, а не от бизнес, който иска да прави продажби. Фокусираната върху създателите на съдържание агенция Bambassadors използва този принцип на "реалност" и автентичност, за да създаде автентични, генерирани от потребителите рекламни стратегии, фокусирани върху съдържанието, които превръщат и подобряват социалното доказателство, социалното присъствие и доверието на марката. Неотдавнашната им UGC кампания, в сътрудничество с TikTok for Business, помогна на Brass – приложение за персонализиране на икони на телефона – да спечели 120 000 изтегляния, да намали CPI с 51% и да получи над 2000 платени абонамента.

Без съмнение, използването на генерирано от потребителите съдържание изгражда по-силна връзка с вашата аудитория и само поради тази причина търговците трябва да го използват. Творческата умора може да бъде плашеща, но не е нужно вашата марка да пада от пословичната скала. Тъй като потребителите продължават да усвояват съдържание от всички страни, разграничете марката си, като добавите реални хора към кампанията си.

Източник: Шама Хайдър, основател и главен изпълнителен директор на Zen Media, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ