Защитете бизнеса си от рецесия с тези 4 стратегии
Новини за забавяне на растежа на приходите и съкращения в почти всеки сектор в момента доминират в заглавията на медиите. В съчетание с обърнатата крива на доходност, която видяхме през ноември, обикновено предвестник на глобална рецесия, не е чудно, че се чувстваме стресирани. Какво можем да направим в надвисналата рецесия като предприемачи и собственици на бизнес? Как да защитим нашите компании и да ограничим последиците от глобален икономически спад?
Основах моята маркетингова агенция през 2008 г. по време на Голямата рецесия, без да разбирам колко сериозна и продължителна ще стане рецесията и нейните ефекти върху цялата световна икономика, пише Бианка Кинг, президент и творчески директор на агенция за дигитален маркетин, в статия за Entrepreneur. За щастие, бизнесът ми преживя тази турбуленция, излизайки от другата страна с повече клиенти и приходи, отколкото човек би очаквал. Сега на прага на икономически спад, който ми се струва зловещо познат, искам да видя амбициозни жени предприемачи да се научат как не само да издържат, но и да процъфтяват по време на потенциалната следваща рецесия.
Защо? Защото всичко навсякъде казва на собствениците на фирми и предприемачите да направят пауза, да се оттеглят и да играят на сигурно точно сега. Искам да им дам идея да направат обратното. Въпреки естествената ви склонност да се колебаете, е време да приложите тези мерки точно сега: Вземете мерки, преди дори да е обявена рецесията.
Освен да преглеждате бюджета си и да съкращавате несъществени разходи, за да сте сигурни, че разполагате с оборотен капитал по време на потенциално бедните времена, ето четирите най-добри съвета, които използвах, за да помогна на бизнеса си да расте по време на последната рецесия.
1. Направих работата в мрежа приоритет
Осъществяването на редовни връзки помага да запазите бизнеса си на първо място, независимо от икономическите условия. Повечето от нас са чували поговорката, че нетната ви стойност е във вашата мрежа. Култивирането на взаимноизгодни отношения с клиенти и други собственици на бизнес е чудесен начин да поддържате постоянен поток от перспективи за вашите услуги.
Има многобройни начини, по които можете да общувате лично и онлайн, включително да се свързвате с клиенти дори в социалните медии, да посещавате индустриални събития и конференции, за да се срещате с потенциални клиенти и партньори.
Освен това можете да се присъедините към професионални организации, свързани с вашата индустрия или целеви пазар. Можете дори да се свържете с влиятелни хора във вашия отрасъл или целеви пазар и да поискате техния съвет или обратна връзка относно вашите продукти или услуги и да се свържете с други фирми във вашия район, които биха могли да бъдат потенциални партньори или източници за препоръки.
2. Удвоих усилията си за маркетинг на съдържание
Маркетингът на съдържанието е отличен начин да достигнете до целевите си клиенти и да изградите взаимоотношения с тях. Ако се прави ефективно, маркетингът на съдържанието може да повиши познаваемостта на марката, да генерира потенциални клиенти и да стимулира продажбите. Ако искате да удвоите маркетинга на съдържанието за вашия бизнес, както направих аз, ето няколко съвета, за да започнете:
- Създайте стратегия за съдържание: Разработете план, който очертава типовете съдържание, което ще създавате, колко често ще го публикувате и къде ще се разпространява.
- Винаги се фокусирайте върху качеството над количеството: Качественото съдържание е по-вероятно да бъде споделено и да ангажира читателите, отколкото съдържанието с ниско качество във всеки случай. Качественото съдържание не трябва да е сложно, но трябва да добавя стойност.
- Възползвайте се от множество маркетингови канали: Използвайте различни маркетингови канали като месечния си бюлетин, фирмения си блог и социални медии, за да достигнете до целевата си аудитория. Освен това можете да организирате уеб семинари или семинари, свързани с вашата индустрия или целеви пазар, за да изградите взаимоотношения с потенциални клиенти и партньори.
- Наблюдавайте резултатите: Наблюдавайте ефективността на вашите усилия за маркетинг на съдържание, за да можете да коригирате стратегията си съответно.
- Инвестирайте в инструменти: Инвестирайте в инструменти, които ще ви помогнат да създавате по-добро съдържание по-бързо и по-ефективно. Инструментите, които използвам, включват Google Trends, Grammarly, StackEdit и Answer the Public.
3. Уверих се, че бизнесът ми има множество потоци от приходи
Като собственик на бизнес, ако разчитате само на един поток от приходи, трябва да отделите време за диверсификация. Множеството потоци на доходи са от решаващо значение за създаването на процъфтяващ бизнес, тъй като помагат за разнообразяване на източниците на приходи, намаляване на риска и увеличаване на потенциалните печалби.
Лесните начини за създаване на множество потоци от приходи включват: предлагане на допълнителни услуги или продукти, изграждане на дигитални продукти като курсове, партньорски маркетинг, продажба на рекламно пространство, създаване на услуги, базирани на абонамент, предлагане на консултантски услуги. Искате да намерите допълнителни начини за осигуряване на приходи от вашия бизнес IP, така че да можете да разнообразите предложенията си, като гарантирате, че имате постоянен поток от приходи.
4. Придобих нови бизнес умения, за да подобря услугите си
Това е моментът да инвестирате в професионалното си развитие. Придобиването на нови умения, които могат да подобрят изживяването на вашите клиенти, ще ви позволи да пожънете астрономическа възвръщаемост на инвестициите, особено след края на икономическия спад. Например, тъй като всички учим и се опираме на Web3, какви умения бихте могли да научите, за да помогнете на клиентите си в това пространство? Други умения за професионално развитие и обучение, които да имате предвид:
- Вземете курс по дигитален маркетинг, за да научите как да използвате социални медии, оптимизация за търсачки и други онлайн инструменти за популяризиране на вашите услуги.
- Вземете сертификат за управление на проекти, за да научите как да управлявате проекти по-ефективно и ефикасно.
- Вземете сертификат по финансово управление, за да станете по-умели във финансовите аспекти на управлението на бизнес.
- Научете за анализа на данни и анализа, за да вземате по-добри решения въз основа на прозрения, управлявани от данни.
- Вземете курс за публично говорене или презентация, за да общувате по-ефективно с клиенти и потенциални клиенти.
Предприех много други стъпки по време на последната рецесия, за да гарантирам успеха на бизнеса си, но това бяха действията, които събраха най-голяма възвращаемост. Като собственици на бизнес, ние винаги търсим начини за увеличаване на приходите и лоялна, развълнувана клиентска база. Основният принцип на всички мои действия беше как да обслужвам по-добре клиентите си, разказва авторът на статията.
Да останеш ориентиран към клиента е от решаващо значение, като се фокусираш върху предоставянето на отлично обслужване на клиентите при всяко взаимодействие. Клиентите, които се чувстват ценени и оценени, е по-вероятно да се върнат и да препоръчат вашия бизнес на други по време на икономическа рецесия. Използването на тези съвети ще помогне на вас и вашия бизнес да излезете с по-напреднали умения и ресурси, което в крайна сметка ще ви помогне да останете пред конкуренцията ви.
Източник: Бианка Б. Кинг, президент и творчески директор на агенция за дигитален маркетинг, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.