Време е за преоценка на социалната стратегия за малкия бизнес

Време е за преоценка на социалната стратегия за малкия бизнес

Време е за преоценка на социалната стратегия за малкия бизнес

TikTok се превърна в истински магнит за собствениците на малък бизнес, които искат да се свържат с клиенти. Но какви фактори мотивират това преминаване към новата платформа и какви резултати виждат?

Hello Alice взе извадка от част от повече от 800 000 собственици на малък бизнес, за да види как предприемачите използват платформите за дигитален маркетинг за растеж. Полученият изследователски доклад се фокусира върху основните играчи на социални медии, включително Facebook, Instagram, TikTok, YouTube и Snapchat като основни платформи за дигитален маркетинг на малкия бизнес.

На високо ниво научихме, че повечето фирми, преследващи дигитален маркетинг, са млади (на по-малко от 5 години) и е по-вероятно да продават продукти, особено в индустриите за красота и грижа за себе си. Не е изненадващо, че повечето предприемачи използват множество платформи, за да намалят рисковете при постигането на своите дигитални маркетингови цели.

Въпреки статута си на най-млад играч, TikTok преобладаващо се откроява като изгряващ лидер в дигиталния маркетинг. Нашето проучване установи, че това е платформата, която собствениците на малък бизнес са били най-развълнувани да опитат. Сред малките предприятия, които вече са в TikTok, 78% са заявили, че планират да увеличат инвестициите си в платформата. Очевидно нещо кара собствениците да преместят вниманието си и бюджетите си - от установените играчи към нови опции.

Eто трите основни тенденции около дигиталния маркетинг на малкия бизнес днес, според проведеното проучване. 

Достъпността е фактор номер едно за собствениците на малък бизнес

Когато управлявате малък бизнес, всеки долар е от значение. Това е особено вярно при пандемията, инфлацията и недостига на веригата за доставки, които няма да изчезнат скоро. Според изследването по-голямата част от фирмите, използващи платформи за дигитален маркетинг, са нови или нововъзникващи фирми, които са склонни да бъдат най-уязвими към натиск върху разходите. На практика това означава, че предприемачите предпочитат платформите, за които се смята, че предлагат най-доброто съотношение между стойност и резултати.

Пазарни лидери като Facebook и Instagram са на първо и второ място по отношение на възприеманата стойност за техния маркетингов долар, с YouTube, TikTok и Snapchat изостават назад. Това обаче е за платените услуги и почти половината (45%) от собствениците казват, че изобщо не участват в платен маркетинг. Когато измерваме възприеманата стойност на чисто органичния обхват на всяка платформа, TikTok е на трето място след Instagram и Facebook.

Предприемачите са готови да инвестират своите долари в платен маркетинг, който дава доказани резултати. Въпреки че отделят сравнително малко време на платформата, предприемачите намират голям шанс за органичен успех чрез TikTok. Постигането на реални резултати с малко или никакви парични инвестиции прави TikTok ясен победител за всеки малък бизнес, който решава къде да съсредоточи усилията си за дигитален маркетинг в бъдеще.

Креативността се е превърнала в ключов диференциатор в маркетинга на малкия бизнес

Всеки собственик на бизнес трябва да е запознат с концепцията за ключов диференциатор - елементът, който го отличава от конкуренцията. В свят на безкрайни рекламни банери и публикации в Instagram не е изненада, че специалистите по дигитален маркетинг търсят лесни за използване функции, които позволяват динамично разказване на истории в различни формати.

Нашето проучване, пише авторът на статията, установи, че приблизително две трети от собствениците на малък бизнес вярват, че TikTok им помага да разказват истории по креативен начин (67%), изпреварвайки утвърдени конкуренти, включително Instagram (65%), YouTube (58%), Facebook (55%) и Snapchat (51%). Независимо дали става дума за нов видео филтър или вирусен аудио клип, надеждните инструменти за създаване на TikTok надхвърлят обичайния арсенал от текст и изображения, за да помогнат на предприемачите да създадат нови връзки между потребителите и техните марки. Дори по-добре, 81% от потребителите на TikTok казват, че платформата е лесна за използване, а 73% посочват, че е забавна за използване.

Маркетолозите следват публиката си към нови платформи 

Съвсем естествено е, че Facebook и Instagram исторически получиха лъвския дял от вниманието на дигиталните търговци на малкия бизнес, като се има предвид, че те са най-популярните социални медийни платформи. В крайна сметка маркетингът е игра на очи. Това обаче се променя, тъй като използването на Facebook намалява, а използването на TikTok драстично нараства. Предприемачите просто адаптират платформени стратегии, за да следват своите клиенти към платформите, където прекарват времето си.

Според данните се говори, че TikTok има огромен потенциал за търговците на малкия бизнес. Проучването разкрива още, че 43% от собствениците на малък бизнес вече е вероятно да се присъединят към TikTok, защото са чували за положителни резултати от колеги предприемачи. Само 23% посочват същото за Facebook.

Някои биха предположили, че промяната на TikTok е предприемачите просто да преследват нова тенденция, но изследването категорично предполага друго: 59% от собствениците на малък бизнес казват, че TikTok е помогнал за увеличаване на приходите, 42% посочват, че TikTok им е помогнал да защитят бизнеса си от въздействието на пандемията от коронавирус, а 32% обясняват, че TikTok им е помогнал да наберат капитал.

Източник: Елизабет Гор за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ