По пътя от неизвестността към славата

По пътя от неизвестността към славата

По пътя от неизвестността към славата

Видимостта на вашата марка в медия от най-високо ниво може да изглежда като недостижима цел. Дори и да вярвате силно в марката си, навигацията по пътя от неизвестност към забележителност най-вероятно ще ви изглежда непосилно, когато вземете предвид безбройните други задачи в списъка ви. Но преди да го отпишете, позволете ми да ви насърча с няколко неща, които научих от ръководенето на успешна PR фирма, пише Джей Фелдман в статия за entrepreneur.com. 

Първо, получаването на голямо медийно отразяване за вашата марка често започва с получаването на не толкова голямо медийно отразяване за нея. С други думи, бъдете готови да започнете с малко. В нашата фирма обичаме да казваме, че трябва да пълзите, преди да ходите, и да ходите, преди да бягате — а пълзенето е нещо, което определено имате време да правите. Не позволявайте дългият път към покритието от най-високо ниво да ви попречи да започнете. Направете няколко малки стъпки.

Второ, разберете, че журналистите са заети хора. Най-малко заетите получават до 10 сигнала на ден, често от източници, които добре познават. Най-натоварените получават до 100 покани за отразяване на ден. Тяхната работа включва пресяване на тези предложения, както и писане на статии. За да се откроите, трябва да направите нещо повече от изпращане на стандартно прессъобщение. Ще трябва да развиете разбиране за това, което за вашата марка заслужава новина и да съсредоточите усилията си върху споделянето на тази информация.

И накрая, разберете, че медиите често търсят осведомен глас, а не марка, заслужаваща новини. Позиционирането ви като експерт във вашата област или бизнес лидер, който има уникална гледна точка по актуална тема, може да осигури медийно отразяване за вас и следователно за вашата марка. Разработването на марка, заслужаваща новини, винаги трябва да бъде основна бизнес цел, но това ще ограничи медийното ви отразяване до истории за вашата марка. Увеличаването на репутацията на надежден и авторитетен коментатор във вашата област е също толкова ценно за популяризирането на вашата марка.

Ето пет начина, по които можете да получите медийно отразяване за вашата марка. 

Бъдете в крак с новините, които резонират във вашата индустрия

Кои теми са водещи във вашия бранш? Какви събития разтърсват нещата и как реагира бизнеса? Ако не знаете отговорите на тези въпроси, ще ви е трудно да развиете терен, който ще бъде забелязан. Проследяването с най-новите истории ще ви помогне да разберете как да влезете в разговора.

За да сте в крак с новините, започнете с намирането на хаштаговете, които определят вашата индустрия. Следвайте ги в Twitter и Instagram, след това следвайте журналистите, които публикуват в тези хаштагове. Когато видите новини или дискусии, фокусирайте си върху това, което привлича вниманието.

Изградете връзка с пресата

Докато проследявате новините чрез социални медии и новинарски сайтове, опознайте ключовите репортери, които отразяват вашата индустрия. Прочетете какво пишат. Коментирайте го. Благодарете им за това, което правят. Това са добри стъпки към изграждането на връзка с пресата, което дава много по-голям шанс за представяне на вашите предложения.

Медийните специалисти са заети хора. Това улеснява работата им, когато могат да се ангажират с доверен източник. Насочването на публикации на следващо ниво се случва, когато се свързвате с доверен човек, а не с непознат.

Бъдете готови да говорите пред публика

Никога не знаете кога ще бъде прието вашето предложение, така че бъдете готови, когато това се случи. Ако предлагате да споделите мнението си по дадена тема, уверете се, че познавате добре темата и че сте готови да направите запомняща се презентация по нея. Дайте й някаква производствена стойност, дори ако е само един или два параграфа.

Освен това практикувайте това, което смятате да кажете. След това го практикувайте отново. Излизането без сценарий може да работи веднъж или два пъти, но това не представлява солидна медийна стратегия. Преди да изпратите презентация, уверете се, че сте готови да предоставите експертния опит, който предлагате, да го представите с авторитет и да го направите ясно и кратко. Журналистите нямат време да слушат как някой мрънка. Действайте като професионалист и ще станете известен като надежден и ценен източник.

Създайте страхотна бизнес история

Докато медийните източници често са заети да съобщават новините, понякога няма новини. За да запълнят празнините в такива времена, източниците търсят добра история. Ако вашата марка има страхотна бизнес история и сте ги накарали да я разберат, вие бихте могли да бъдете основната история този ден. Ако марката ви няма подобна бизнес история, измислете как да направите следващата глава от вашата история страхотна и продължете в тази посока.

Използвайте победите

Използването на вашите победи за изграждане на инерция е чудесен начин да преминете от пълзене към бягане. Когато бъдете цитирани в история, споделяйте я навсякъде. Поставете тази история на вашия уебсайт. Всяка малка победа допринася за вашето доверие. Колкото по-надежден станете, толкова по-лесно ще бъде да получите медийно отразяване. 

Източник: Джей Фелдман за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ