Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Y в уравнението
Най-взискателното поколение досега! Най-технологично активното!
Работи здраво, като родителите си, само че не е така фиксирано в работата. Не е мързеливо, но обича да има 1 час от работното си време, в който да си прегледа Facebook-а, да гледа видео в YouTube. Това е поколението Y. Най-важната група за маркетинга и бизнеса през следващите 10 години.
До 2025 г. 75% от световната работна сила ще се състои от него. В идните години ще живеем в свят Y, в който то ще е водещо, обясни в забавна и информативна презентация на конференцията за събитиен мениджмънт Eventex в София Роб Дейвидсън - консултант и преподавател по управление на събития в Университета на Гринуич, Лондон. Той припомни, че поколението Y се състои от хора, родени между 1977 и 1995 г.
Това са децата на поколението X, родено между 1961 и 1976 г. и внуците на бейби бумърите – 1943-1976-и набор. Пазарът на труда и компаниите вече не зависят от бейби бумърите – повечето от тях са пенсионирани и ако са останали в работната система, е за удоволствие, защото не искат да напуснат професията. Ценностите на хората X се заместват от тази на Y. След Y идва генерацията Z, но това са все още деца, които ходят на училище, родени след 1995 г. Те ще задвижват икономиките на по-следващ етап, след повече от десетилетие. Дотогава, Y ще бъде най-важният елемент от уравнението, в което бизнес и потребители се събират, за да се получат резултати.
Y хората са тези, които трудно си спомнят света без интернет. Те искат всичко и го искат веднага. Мерят времето в минути онлайн. Как да спечелим вниманието им, ако сме марка или организираме събитие?
Те са хора на визуалното. Върху тях се въздейства с големи по размер снимки. Имат добро око за изображенията. „Слагайте в маркетинг материалите си уголемени лога, илюстрации, които оживяват и се движат, атрактивни графики”, съветва Дейвидсън. Според него снимките са инструментът на въздействие на близкото бъдеще, като се има предвид, че то ще премине под знака Y. Затова, нека да са големи, с по-малко текст, крещящи за внимание. Такива, каквито човек не може да пропусне да погледне. Ще работят.
Неслучайно уебсайтовете уголемиха снимките в новинарските си истории. Вестници залагат на по-големи илюстрации и по-малко текст. Спомняме си, неотдавна Facebook увеличи размера на снимките в информационния си поток и в потребителските профили. Показвайте изображение в близък план или т.нар. close-up кадри върху рекламни брошури, на „корици” на Facebook фен страници, в уебсайтове. Добри примери: много близък фотографски кадър на филмова лента рекламира кино фестивал; снимка на подметка на спортна обувка популяризира състезание по бягане. Тържествува детайлът. Обективът е на сантиметри от заснемания обект, за да може снимката после да се хареса на Y аудиторията. Иска се творчество във фотографията.
Друго характерно за поколението Y е чувството за собственост. Те казват „моят телефон, „моята кола", „моята татуировка”. Затова ще процъфтяват само продуктите, които се персонализират.
Wi-fi навсякъде е задължително тяхно изискване, за да сметнат едно заведение или открито място за добро. Ако една конференция не е събитие във Facebook, Twitter, Googe+ преди да е започнала, тя не е модерна.
Същевременно, Y е много зелено поколение. То „прегръща” идеята за опазване на околната среда, обича природата. Друга особеност е, че иска да участва в социални инициативи. Дори да са на конференция в Рио де Жанейро в петзвезден хотел, Y хората не биха се прибрали при ваната с шампанско в стаята след края на конференцията. Те са различни от бащите и майките си с това, че биха отделили 2 часа, за да се организират и да спретнат инициатива в помощ на местен дом за възрастни хора, вместо да се наслаждават на лукса. Наслаждават се на друго. Чувстват се щастливи да бъдат от полза на нуждаещи се. Това е, което им се внушава в книги и статии за самоусъвършенстване, писани в развитите икономики.
Осъзнават стойността на образованието. Работят и учат вечер, след работа. По отношение на новините и рекламните истории, четат толкова текст, колкото се вмества в екрана на айфона им. В най-добрия случай дръпват веднъж надолу с палец, за да видят оставащата част от страницата.
Винаги четат sms-и. Ако изпращате по мобилния телефон рекламна информация, разделете я на 6 съобщения. Когато организирате събитие, на което са посочили, че присъстват, напомнете им два дни предварително с sms, че нямате търпение да ви гостуват или нещо такова.
От говорителите с презентации очакват реч от не повече от 20 минути и edutainment или infotainment – информативно забавление. Хем да научат нещо, хем да се позабавляват малко. Не обичат да им се казват неща, които вече знаят, а те знаят доста. Ако ораторът надгради знанията им с едно ново нещо, с което да си тръгнат и после да го използват в живота си, ще си е свършил работата.
Където и да отидат, искат шоу. Отиват в Starbucks за кафе, но това не е просто кафене. Там има цяла шоу програма – 50 вида кафе, Wi-Fi, барманът те назовава по име, посочва Дейвидсън.
От работните си места очакват зона за чил-аут, голяма открита тераса, обзавеждане като на компаниите икони, огромни прозорци – естествена дневна светлина, стая за игра – тенис на маса, джаги, дартс. Плюс възможност за работа от вкъщи.
И съдят за фирмата от качеството на уебсайта й.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.