Бизнес перспективи: Щурото пътуване да започнеш бизнес

Бизнес перспективи: Щурото пътуване да започнеш бизнес

Всеки собственик на бизнес знае, че първите няколко години в бизнеса далеч не са... бляскави. И все пак, на фона на цялата непредвидимост на управлението на бизнес, едно е сигурно: ще правите грешки.

Но това не е причина за страх — грешките всъщност са златни възможности за вас да научите нещо ново и да придобиете ценен опит. Освен това, ако не правите грешки и не опитвате нови неща, как някога ще разберете кое работи и кое не?

Най-успешните собственици на бизнес не са тези, които избягват да правят грешки. Те са тези, които знаят как да се учат от тях и да излязат по-силни.

Бих искал да кажа, че достигнах седемцифрен статут на предприемач без никакви неравности по пътя, но… ще излъжа. Така че, ако ме попитате кои са най-големите уроци, които съм научил от стартирането на бизнес (които ми се иска да знаех от самото начало), това биха били моите най-добри избори, пише Ники Кравчик в статия за Entrepreneur. 

Урок №1: Научете вашите числа (и бъдете реалисти за тях)

Колкото по-рано разберете кои числа имат значение, толкова по-скоро можете да ги проследите и да разберете какво означават за вашия бизнес. Твърде много предприемачи се фокусират върху повърхностни показатели като „харесвания“ в социалните медии или броя на абонатите в техния списък. Но ако това не се превърне в продажби, не допринася много за поддържането на вашия бизнес.

След като разберете кои числа да изследвате, важно е да бъдете реалистични по отношение на тях. Например, очакването на 50% процент на покупка от 100 абонати може да е нереалистично, ако типичният процент на реализация във вашата индустрия е между 1% и 4%.

Разбира се, вашите числа ще бъдат специфични за вас, така че трябва да погледнете къде се намирате и какви циферблати можете да коригирате, за да започнете да увеличавате тези проценти.

За да сте в крак с тези корекции и техните резултати, трябва да преглеждате всичките си показатели и трябва да ги преглеждате редовно. Един от най-големите (и най-скъпите) уроци, които научих, е, че ежемесечната проверка на номерата просто не е достатъчна.

След като чух от моята рекламна агенция колко невероятна е цената ми на потенциален клиент, им дадох зелена светлина за разширяване. Но без да следим отблизо моите числа, в крайна сметка преразходихме $40 000 с нулеви продажби, за да го покажем. Ако проверявах данните си всяка седмица, щях да забележа проблема по-рано и да коригирам стратегията си, преди загубите да се натрупат.

Да, това беше болезнен урок за научаване – особено във време, когато бизнесът отбелязваше отличен растеж – но беше необходимо да подобря процесите си. Сега проверявам числата всяка седмица и моят оперативен мениджър влиза всеки ден, за да открива всякакви проблеми с рекламите или целевите страници, пише авторът на статията. 

Урок №2: Наемайте, преди да можете да си позволите да наемете

Много от нас са виновни, че смятат, че първо трябва да генерират доход, преди да наемат нов член на екипа. И мога напълно да разбера защо – в средния потребителски начин на живот е съвсем нормално да спестиш за нещо и след това да го купиш.

Като собственик на бизнес обаче трябва да възприемете предприемаческо мислене. Имате нужда от този човек, за да достигнете следващото ниво на приходи. Трябва да наемете, докато се мащабирате.

Твърде лесно е нашите табели да бъдат претоварени и преди да се усетите, става твърде трудно дори да обмисляте преминаването през процеса на наемане. Мисълта да съставите тест, да напишете описанието на длъжността и да прецените кандидатите... на върха на вече нарастващия ви списък със задачи? Никакъв шанс.

Като напуснете наемането, докато не стане твърде късно – докато вече имате нужда от помощ – неизбежно накрая ще кажете: „Ще го направя сам“. Но това не е мъдър ход за дългосрочния успех на вашия бизнес. Имате нужда от пространство, за да можете да мислите и работите върху нещата, които само ВИЕ можете да направите. Трябва да се опитате да възложите всичко, което не принадлежи на главния изпълнителен директор, по-рано, отколкото си мислите.

Урок №3. Наемайте за определената длъжност, а не заради човека

Не забравяйте да избирате внимателно членовете на екипа си, тъй като те могат да направят или развалят бизнеса ви. Хората често казват: „Не е нужно да наемате за длъжността, наемете човека.“ Когато намерите правилния човек, той може да свърши почти всяка работа, нали? Но както разбрах, това не е съвсем така.

С по-креативен ум знаех, че не съм най-добрият човек, който да управлява системите и процесите в моя бизнес. Въпреки това, когато започнах да търся оперативен мениджър, който да гарантира, че бизнесът работи ефективно, не бях достатъчно конкретен в това, което търся.

Трябва наистина да разберете качествата, които трябва да притежава един човек, преди да го включите в екипа си. Създаването на (платени!) тестове, преди да наемете някого (или дори в рамките на първия изпитателен период), може да помогне да се гарантира, че вашият нов член на екипа притежава качествата, които търсите.

Тъй като не разбрах какво точно търсех, трябваше да премина през (доста болезнения) процес на освобождаване на този служител, което никога не е лесно, пише авторът на статията. Сега, след като екипът затвърди процеса на предварително наемане, имаме ефективна система за разбиране как работи умът на някого, преди да го наемем, така че знаем, че той ще бъде правилният за длъжността.

Колкото по-дълго сте в бизнеса, толкова повече разбирате, че грешките са естествена част от процеса. Изграждането на успешен бизнес не става за една нощ. Отнема време, научени уроци и, най-важното, огромен растеж като собственик на бизнес. Но с последователна система за продажба и надеждни членове на екипа можете да изградите здрава основа за по-ефективно справяне с предизвикателствата и постигане на траен успех.

Източник: Ники Кравчик, президент на Nicki K Media Inc, за entrepreneur.com. Ники Кравчик е 20-годишен ветеран в областта на маркетинга и основател на компания за дигитално обучение. Circuit Sales System е патентована система, която тя създаде, за да продава водещите курсове на своите марки – и й позволи да увеличи 40 пъти бизнеса си само за две години. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ