Две истини и една лъжа, които могат да саботират всяко маркетингово усилие

Две истини и една лъжа, които могат да саботират всяко маркетингово усилие

Ще кажа три твърдения за маркетинга, а вие трябва да решите кое от твърденията е лъжа. 

  • №1 - Вашият маркетингов микс трябва да бъде прост, кратък и интегриран
  • №2 - Всяка марка трябва да има изградена стратегия, преди да излезе на пазара
  • №3 - Всички маркетингови усилия трябва да бъдат измерими и пряко свързани с продажбите

Това е главоблъсканица, но ако сте познали №3 като лъжа, сте прави. Защо? Сега ще обясня. В областта на маркетинга всеки има различни мнения. Вярвам обаче, че има поредица от „универсални истини“ за индустрията. Това са безспорно верни твърдения, пише Съни Дъблик в статия за Entrepreneur. 

Първата истина

За твърдение №1 (Вашият маркетингов микс трябва да бъде прост, кратък и интегриран), това е истината - че простотата е от решаващо значение за страхотния маркетинг. Това се прилага по много различни начини, първо от гледна точка на вашето предложение. Хората ще се разочароват и ще си тръгнат, ако е твърде трудно за разбиране или използване.

Маркетингът, съобщенията и потребителското изживяване на вашата оферта трябва да бъдат още по-прости. Защо? Защото вашите клиенти - като вас - са претоварени. Средният потребител е отговорен за вземането на средно над 33 000 решения на ден. Освен ако не продавате пъзели, потребителят не иска да отдели време, за да го разбере.

Помислете за това в контекста на собствения си живот: имате сметки за плащане, работа за вършене, приятели, които да видите, и вечеря, за да разберете. Ако трябва да вземете решение за продукт или услуга, от които се нуждаете, искате това да бъде лесно. 

Фокусирането върху простотата във вашия маркетинг прави всичко по-лесно за клиента. От това да направите своето послание ясно и директно до това да гарантирате, че пътят към покупката е безпроблемен, вие печелите повече бизнес, като превърнете офертата си в безпроблемно решение за това, което те търсят.

И накрая, вашият маркетинг трябва да бъде интегриран. Това е изискан начин да кажете, че трябва да бъде подравнен и последователен и да гарантира, че вашите клиенти няма да бъдат объркани. 

Втората истина

Второто твърдение (Всяка марка трябва да има изградена стратегия, преди да излезе на пазара) може да е малко по-спорно, но твърдо вярвам, че излизането на пазара без стратегия е като влизане в битка без план, пише авторът на статията. Рискът е твърде голям и потенциалът за погрешно общуване и неразбиране е твърде голям. 

Стратегията ви е вашата северна звезда, когато се изгубите. Тя отговаря за кого е вашият продукт или услуга, защо е създаден и къде искате да отиде. 

Освен това стратегията ви гарантира, че всички други са в един екип, работейки за същите цели на марката. Вашата стратегия може и трябва да се променя с течение на времето, но наличието дори на базова „бебешка“ стратегия ви подготвя за по-високи, по-устойчиви нива на успех.

Лъжата

И сега стигаме до лъжата: всички маркетингови усилия трябва да бъдат измерими и директно свързани с продажбите. Това е трудно хапче за преглъщане, особено от оперативна и финансова гледна точка.

Като маркетолози ни е наложено да използваме данни. Не ме разбирайте погрешно, обичам го — имаме повече информация от всякога на една ръка разстояние, но първо трябва да се примирим с факта, че маркетингът не означава продажби. Да, вашият маркетингов отдел трябва да бъде генериращата приходи ръка на вашия бизнес, но може и трябва да бъде много повече от това.

Не мога да ви опиша колко пъти ми се е налагало да представям показатели, които не означават нищо, само за да оправдая съществуването си като търговец. Нека бъдем реалисти – имаме всички тези данни и повечето от тях нямат особено значение. Можем да ви кажем колко време е прекарал някой на вашия сайт, но не и защо е напуснал и не е купил. Можем да ви кажем колко харесвания сте получили за най-новия си барабан, но не и защо той се представи по-добре от останалите. Толкова много се набляга на „какво“, а не на „защо“. 

Освен това толкова голяма част от маркетинга е креативен по своята същност. Можете ли да измерите броя на хората, които са се засмяли на последната ви кампания или на колко приятели са казали за нея в реално време? Можете ли да измерите радостта, която сте донесли, или колко вашето предложение е повлияло на живота на вашите клиенти?

Не ме разбирайте погрешно, не казвам да не използвате данни. Казвам да спрете да привързвате ръцете на маркетинга към показатели за успех без значение или цифри за директни продажби, които са извън тяхната зона на въздействие. В крайна сметка ще имате скучни тактики като всеки един от вашите конкуренти, защото те са по-загрижени да направят квота, отколкото да опитат нещо ново. Най-добрите маркетингови изненади – искам да направите място това да се случи.

Маркетингът може да бъде толкова субективна област. Попитайте петима търговци какво мислят за нещо и вероятно ще получите пет различни отговора. Това прави тази индустрия забавна и непрекъснато развиваща се. Вярвам, че когато планираме по подходящ начин, улесняваме го и позволяваме успехът да изглежда различно от доклад с показатели, страхотният маркетинг може да процъфтява. 

Източник: Съни Дъблик, основател на Sunny Dublick Marketing, за entrepreneur.com. Нейните стратегии са предназначени да вдъхновяват креативността и различията в начина, по който подхождате към вашия маркетинг. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ