Защо марките се превръщат в новите знаци на принадлежност

Защо марките се превръщат в новите знаци на принадлежност

Защо марките се превръщат в новите знаци на принадлежност

Хората все повече напускат предишните си места на принадлежност. Последното десетилетие стана свидетел на сеизмични промени в обществото, водени от разпространението на смартфони, повсеместното разпространение на социалните медии и възхода на дистанционната работа. Те промениха начина, по който възприемаме себе си и изграждаме нашата идентичност. Независимо дали го осъзнават или не, хората търсят нови начини да се самоопределят и да намерят нови начини за принадлежност.

Хората събират своите идентичности от марките, с които се идентифицират. Това е отражение на техните ценности и амбициозен начин на живот. По същество марките са се превърнали в разказвачи на нашите животи и хората приемат тази промяна в крачка.

Днешните марки не просто продават продукти или услуги. Те се възприемат като неразделни компоненти на нашата идентичност. Като предприемачи тази промяна на парадигмата представлява едновременно предизвикателство и възможност.

Независимо дали марките са поискали тази роля или не, те трябва да признаят авторитета, който им е даден. Потребителите вече очакват повече от продукти или услуги. Те търсят смисъл и цел в тези връзки. И така, какво можете да направите днес, за да прегърнете този момент?

Стъпка 1: Идентифицирайте амбициозната идентичност на вашия клиент

Вие познавате клиентите си. Знаете какви проблеми имат. Знаете къде живеят, техния доход и какво ценят в процеса на покупка. Но ние трябва да вземем личностите на клиентите с едно кликване по-нататък. Трябва да знаем кои искат да станат. Да, те може да искат вашия продукт, но какво искат зад това желание?

Тук е полезен цитатът на Теодор Левит, професор по маркетинг в Harvard Business School, който е известен с думите: „Хората не искат да купуват четвърт инчова бормашина. Те искат четвърт инчова дупка!“

Вашите клиенти не искат вашия продукт. Те искат това, което вашият продукт им носи.

Бих го отишъл дори по-далеч. Те не искат дупка от четвърт инч, а да окачат рафт. И те дори не искат рафта, а да организират гаража. И дори не искат да организират гаража, а да бъдат от типа хора, които могат да правят трудни неща. Освен това те искат съпругът им да се гордее, че е женен за човек, който може да прави трудни неща. Започваме с продажба на боркорона и завършваме с по-щастлив брак.

Какво иска вашият клиент зад желанието си? Кои искат да станат? И как можете да им помогнете да стигнат до там?

Стъпка 2: Определете ценностите на вашата марка

Вземайки новото откритие за това кой иска да стане вашият клиент, можете да започнете да позиционирате марката си специално, за да помогнете за отключването на тази нова истина в тях. Можете да направите обратен инженеринг на ценностите на вашата марка, за да съответстват на това, което те искат да бъдат някой ден.

Ако вашата компания продава свредла, ценностите на вашата марка може да включват „ефективност“ и „интегритет“. И двете се отнасят за бизнеса с бормашини и амбициозната идентичност на вашия клиент.

„Ефективността“ поддържа нещата структурирани и чисти. Ако сте организирани, това ви спестява време и вашите инструменти издържат по-дълго, което в крайна сметка ви спестява пари.

„Почтеност“ се отнася за силата на самата бормашина, но също и за поправяне на неща, които се нуждаят от поправка, отделяне на време за завършване на работата и да бъдете добър партньор във вашите взаимоотношения.

Ценностите на вашата марка бързо се превръщат в лични ценности на вашия клиент.

Стъпка 3: Дайте на клиентите си мантри, според които да живеят

Как да направим тези ценности запомнящи се и лесно възприети от нашата клиентска база? Ние ги превръщаме в мантри. Превърнете ги във фрази от типа на бисквитка с късмета, които са запомнящи се и забавни за изговаряне.

Вместо „ефективност“, вашата марка казва „Измери два пъти, изрежи веднъж“.

Вместо „интегритет“, вашата марка казва „Прави правилното нещо, дори когато никой не те гледа“.

Ако направите това във всички корпоративни ценности на вашата компания, драстично увеличавате вероятността клиентите ви да възприемат същите тези философии.

И значението на вашата марка в живота им се засилва.

Като лидери на компании, ние разполагаме с платформа и въпросът е как ще я използваме? Вярвам, че отговорът се крие в приемането на ролята ни на създатели на смисъл, пише авторът на статията. Не бягайте от тази възможност. Прегърнете я. Имаме възможност да оформим положителни разкази и да помогнем на хората да станат по-добри версии на себе си. Каква чест!

Източник: Джон Емери, основател на Emery: a Brand Consultancy, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ